Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-10, 03:01
  #865
Medlem
Ballongdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluktartommy
Stort tack för svaren! Kommer bli en fantastisk resa

Vilka är dom bästa bar/partyområdena? Är det Itaewon och Hongdae? Tänker mig typ pubar/barer
Vet inte om Itaewon är så mycket party egentligen, men mycket restauranger och barer.
Ganska dött på vardagar.
Det är också bästa stället att prova koreansk craft beer, som först nu börar bli populärt för en bred publik och nya bryggerier poppar upp som svampar.

Hongde och även Gangnam har de fetaste klubbarna.
Citera
2015-07-10, 08:06
  #866
Medlem
sjeeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongdjur
Vet inte om Itaewon är så mycket party egentligen, men mycket restauranger och barer.
Ganska dött på vardagar.
Det är också bästa stället att prova koreansk craft beer, som först nu börar bli populärt för en bred publik och nya bryggerier poppar upp som svampar.

Hongde och även Gangnam har de fetaste klubbarna.

Itaewon är bra party ställe och har växt otroligt mycket senaste åren. Var rätt skitigt förut, men många bra klubber och barer nu, väldigt populärt även bland koreaner. Hongdae är grymt för studenter. "Gangnam" har de största klubbara. De runt gangnam station är skit dock.

Om någon undrar något om craft beer Korea så fråga gärna, är väldigt insatt. Min stora hobby.
Citera
2015-07-16, 02:27
  #867
Medlem
Domyojis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjeep
Itaewon är bra party ställe och har växt otroligt mycket senaste åren. Var rätt skitigt förut, men många bra klubber och barer nu, väldigt populärt även bland koreaner. Hongdae är grymt för studenter. "Gangnam" har de största klubbara. De runt gangnam station är skit dock.

Om någon undrar något om craft beer Korea så fråga gärna, är väldigt insatt. Min stora hobby.

Jo, Itaewon är sjukt packat - speciellt på helgerna, enkelt att träffa människor.

Många utlänningar som hänger i parken i Hongdae också, intill Thursday Party.

Gangnams klubbar är störst och bäst - testa Syndrome, Ellui och Octagon främst, glöm inte att klä dig propert.
Citera
2015-07-21, 03:34
  #868
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji
Jo, Itaewon är sjukt packat - speciellt på helgerna, enkelt att träffa människor.

Många utlänningar som hänger i parken i Hongdae också, intill Thursday Party.

Gangnams klubbar är störst och bäst - testa Syndrome, Ellui och Octagon främst, glöm inte att klä dig propert.

meen... nb2 då? Bästa stället evah. (ligger precis vid parken i hongdae så man kan förfesta där)
Citera
2015-08-07, 03:43
  #869
Medlem
Facades avatar
Någon som vet ett bra ställe i Incheon området?
Jag hittade en nattklubb i Bupyeong som var riktigt typiskt asiat-stil. Skitig, gammal och sunkig klubb men med galet fina damer Riktigt grymt ställe! Minns dock inte vad det hette, var så packad varje gång jag åkte dit

Någon som vet något mer ställe i området? Gärna så mycket västerut i Incheon som möjligt.
Citera
2015-08-07, 07:41
  #870
Medlem
Ballongdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Någon som vet ett bra ställe i Incheon området?
Jag hittade en nattklubb i Bupyeong som var riktigt typiskt asiat-stil. Skitig, gammal och sunkig klubb men med galet fina damer Riktigt grymt ställe! Minns dock inte vad det hette, var så packad varje gång jag åkte dit

Någon som vet något mer ställe i området? Gärna så mycket västerut i Incheon som möjligt.
Hela Incheons "centrum" är bra om man vill festa. Fullt med barer och restauranger.
Vet inget speciellt ställe, men området kring Incheon Bus Terminal.
Citera
2015-08-07, 09:55
  #871
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongdjur
Hela Incheons "centrum" är bra om man vill festa. Fullt med barer och restauranger.
Vet inget speciellt ställe, men området kring Incheon Bus Terminal.

Är kanske värt en utflykt dit på lördag och kolla.
Kan meddela att det verkligen inte händer mycket ute på New Songdo men det var väl förväntat.
Citera
2015-08-07, 13:33
  #872
Medlem
Ballongdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Är kanske värt en utflykt dit på lördag och kolla.
Kan meddela att det verkligen inte händer mycket ute på New Songdo men det var väl förväntat.
Nej Songdo är riktigt värdelöst.
Gillar inte "nya städer" som Songdo och Pangyo.
Citera
2015-08-08, 04:25
  #873
Medlem
Facades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballongdjur
Nej Songdo är riktigt värdelöst.
Gillar inte "nya städer" som Songdo och Pangyo.

Det är ett riktigt trevligt ställe att bo på och ha ett trevligt liv.
Men det händer ju absolut ingenting här. Men det visste jag ju. Tar jag mig 5 minuter med bil till Yeonsu så är det gammal Korre/asiatisk stil på kvarteren igen
Citera
2015-08-09, 00:30
  #874
Medlem
kato85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Domyoji
Många utlänningar som hänger i parken i Hongdae också, intill Thursday Party.

Mkt. skit som hander i denna parken med, iaf inatt hande ngt...

Ville bara skriva av mig lite, for jag mar ganska illa just nu inombords. Har varit uppe hela natten i Hongdae och sitter just nu pa ett 24\7-internetcafe for jag kan inte sova.

Det hande ngt. just inatt som jag angrar djupt att jag inte satte stopp for.

runt kl 4-5 i denna parken stegade en neddrogad koreansk tjej in i damtoaletterna (roda ogon utan fokus, troligtvis ectasy)
Blev bra forvanad forst da jag inte sett drogade koreaner forut, vilket dock ar betydligt vanligare i Sverige exempelvis..

Jag blev lite misstanksam och vantade utanfor toaletterna for att se om hon madde bra nar hon kom ut, men innan hon stegade ut sa kom det tva svarta man i hophopklader och pekade pa henne och vantade pa henne. sedan stapplade hon ut och gick med de till en taxi, men det tog nastan 10 minuter for dem att koma ivag med taxin, for det verkade som att hon velade, och taxichaufforen fattade ngn misstanke.
skulle tro att hon velat prova drogen och att de sedan valt att utnyttja henne efterat..

iallafall de akte ivag och jag kunde int esluta tanka pa detta och vad som hande stackarn, och nu har det gatt 3 timmar och jag far ingen somn idag...

onskar jag hade gjort ngt, sagt ifran eller tagit hand om henne, satt henne ngnstans dar inte de dar kraken kunde komma at henne. men det ar svart, speciellt nar ngn. har tagit droger.

mark ocksa att polisen av ngn anledning allt som oftast INTE hanger omkring parkomradet i hongdae... varfor vet jag inte.

det verkar som att det finns en del koreanska tjejer som gillar hiphop och allt som har med den svarta kulturen att gora,,,, fine inget fel med det, men manga av dessa man ar riktiga svin och inatt visade det verkligen som sig bor.. fyfan.
Citera
2015-08-10, 09:22
  #875
Medlem
Du vet att hela ditt inlägg säger i princip svarta män = dåliga människor. Bara för att dom är svarta så var inte situationen hotfull..du hade mest troligen inte lyft ens på ögonen om d var två vita killar eller asiater.
Citera
2015-08-27, 01:53
  #876
Medlem
kato85s avatar
Haha jag känner många svarta killar o tjejer och de är bättre än de flesta folk.
Det var situationen som gjorde mig oroad.
1: koreansk nerdrogad tjej på skitig toalett.
2: 2 utländska killar som tjatar att hon ska med dem in i taxi.
3: taxichaufför som i 10 minuter vägrar köra dem.

nej jag hade varit lika skeptisk om det hade varit asiater eller vita.
iofs. om det var koreaner hade jag känt mig lite mera samlad.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f967949

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback