2017-07-06, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kkkrim
Du menar alltså att de byggde fungerande farkoster som kunde ta sig dit men valde att skita i det och fejka istället?

Man borde någonstans insett att det faktiskt vore enklare att bara dra dit nu när det ändå gick istället för att fejka med alla problem det innebär.

En stor jävla hemlig massgrav borde finnas någonstans i den amerikanska öknen då det skulle vara omöjligt att få alla inblandade i projektet "fakea resan" att hålla tyst på annat sätt, ett 30-tal.....

Kan du lista antal inblandade, inte namn utan uppdrag, som var inblandade och visste?
Detta borde du väl ha funderat på när du kom på att det var så det gick till?

Hemlig massgrav...trams...som jag sagt var det inte många som visste om det, resten blev väl hotade..och efter Grishams "tragiska" öde ..var det ingen som tyckte att de var värt det. Lista ...ja astronauterna visste såklart. sedan var det säkert några högt uppsatta. Fungerande farkoster...månlandaren fungerade ju inte ...den försökte de ju få att fungera till -72 då de gav upp. Och enligt beräkningar var apollo raketen för liten för att ta de till månen.
Citera
2017-07-06, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Nej, det finns inte en massa bevis.
Om du inte har något nytt att presentera.

Nej, NASA säger inte att det inte går att ta sig förbi Van Allen bältet.
Det du förmodligen tänker på är en artikel om projekt Orion, där någon från NASA nämner farorna med strålningen.

Van Allen själv säger att det inte är något problem med en sådan kort vistelse i "bältet" som gällde vid Apollo-resorna.
Länk till Van Allens uttalande finns tidigare i tråden.

Jag har skrivit tidigare om de bevis som finns. Att de har spelat inte ljud i rymden...vilket är helt omöjligt ..finns bandupptagningar. Fotografierna som de tog var av för bra kvalite för att varit tagna i rymden. Bakgrundsstrålning skulle ha försämrat kvaliten betydligt.
Citera
2017-07-06, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sadoman
Finns inga bevis. Och det NASA sagt om Van Allen bältet hade ingenting med människor att göra. Det hade enbart med finelektronik att göra. Allt IC kretsar består av är transistorer. Miljarder med transistorer. På 60-talet kunde man inte göra för avancerade kretsar och transistorerna satt inte särskilt tätt. Men nu, med våra hyperavancerade processorer, sitter transistorerna extremt tätt. Så tätt att minsta lilla laddad partikel kan kortsluta en krets och förstöra en hel processor. Det är lite ironiskt men ju mer avancerad vår elektronik blir desto känsligare blir den.

Ja det är ju märkligt att de påverkar ic kretsar ..men mänskliga kroppen ...no problem at all ...läser du ens va du skriver?
Citera
2017-07-06, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIEGLOCKE
Hemlig massgrav...trams...som jag sagt var det inte många som visste om det, resten blev väl hotade..och efter Grishams "tragiska" öde ..var det ingen som tyckte att de var värt det. Lista ...ja astronauterna visste såklart. sedan var det säkert några högt uppsatta. Fungerande farkoster...månlandaren fungerade ju inte ...den försökte de ju få att fungera till -72 då de gav upp. Och enligt beräkningar var apollo raketen för liten för att ta de till månen.

Eftersom du tar upp ett ämne som redan diskuterats otaliga gånger tidigare kan du få kika på de länkar jag även då bifogat. Dessa visar att 400.000 människor var inblandade i projektet. Dessa skulle alltså allihop enligt dig ha tystats. Låter det rimligt?

https://www.theguardian.com/science/2009/jul/02/apollo-11-back-up-team

https://www.nasa.gov/centers/langley/news/factsheets/Apollo.html

PS. När jag bifogade dessa senast (till KlokOchSnygg) kom det inget vettigt svar. Håller tummarna för att du har mer att komma med.
Citera
2017-07-06, 18:41
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Jag har skrivit tidigare om de bevis som finns. Att de har spelat inte ljud i rymden...vilket är helt omöjligt ..finns bandupptagningar. Fotografierna som de tog var av för bra kvalite för att varit tagna i rymden. Bakgrundsstrålning skulle ha försämrat kvaliten betydligt.
Fast det är inget bevis. Astronauternas dräkter har mikrofon. Bevisa att ljudet inte togs upp av den. Vad jag vet så var det hammarslag som spelades in. Då var astronauten i direktkontakt med objektet som skapade ljudet, alltså kan det ha spridits till mikrofonen i dräkten.
Citera
2017-07-06, 18:49
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ja det är ju märkligt att de påverkar ic kretsar ..men mänskliga kroppen ...no problem at all ...läser du ens va du skriver?
Vem har sagt att det inte påverkar kroppen?
Klart det påverkar, men det är inte skadligare än en röntgenundersökning (ungefär).
Moderna IC-kretsar är mycket mindre än hudens tjocklek
Citera
2017-07-06, 18:54
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:

Och vad skulle en "kortslutning" i kroppen innebära menar du?
Citera
2017-07-06, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Eftersom du tar upp ett ämne som redan diskuterats otaliga gånger tidigare kan du få kika på de länkar jag även då bifogat. Dessa visar att 400.000 människor var inblandade i projektet. Dessa skulle alltså allihop enligt dig ha tystats. Låter det rimligt?

https://www.theguardian.com/science/2009/jul/02/apollo-11-back-up-team

https://www.nasa.gov/centers/langley/news/factsheets/Apollo.html

PS. När jag bifogade dessa senast (till KlokOchSnygg) kom det inget vettigt svar. Håller tummarna för att du har mer att komma med.

Men som jag tror jag skrivit är att alla inte visste om att de var fejk. De flesta trodde ju att de jobbade med ett riktigt projekt. Plus att väldigt få hade information om hela projektet. Vad man sett att de fejkat är ju bland annat hur långt ifrån jorden de var, de fejkade detta med att lägga en skiva över fönstret.
Citera
2017-07-06, 19:32
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Vad man sett att de fejkat är ju bland annat hur långt ifrån jorden de var, de fejkade detta med att lägga en skiva över fönstret.
Åberopar du fejkade NASA-bilder nu?
Citera
2017-07-06, 19:36
Medlem
Citat:
Men som jag tror jag skrivit är att alla inte visste om att de var fejk. De flesta trodde ju att de jobbade med ett riktigt projekt. Plus att väldigt få hade information om hela projektet. Vad man sett att de fejkat är ju bland annat hur långt ifrån jorden de var, de fejkade detta med att lägga en skiva över fönstret.

Jaha ja... det har man sett att man fejkat?

Oavsett hur dumt det än låter. 400.000 människor har alltså varit med om kanske världens största projekt. INGEN (0) av dessa personer har ifrågasatt äktheten i detta. Du tror inte att de var lite nyfikna på om man lyckats eller inte, nu när man var med och arbetade på projektet? Men det är klart... Vad vet väl 400.000 forskare, rymdtekniker, programmerare, tekniker, ingenjörer etc? Nej, tacka vet jag bevis i form av anonyma youtubefilmer och konspirationsforum. Där snackar vi äkthet!
Citera
2017-07-06, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaurentiusLucidor
Och vad skulle en "kortslutning" i kroppen innebära menar du?

Jaaa inte vet jag ...gammastrålning kan ju inte vara så farligt. Gissar att du blir strålskadad, cancer ...men inget värre än så....skinnet kanske ramlar av ochså ...men vadå ..lite skit får man väl tåla.
Citera
2017-07-06, 19:42
Medlem
LaurentiusLucidors avatar
Citat:
Jaaa inte vet jag ...gammastrålning kan ju inte vara så farligt. Gissar att du blir strålskadad, cancer ...men inget värre än så....skinnet kanske ramlar av ochså ...men vadå ..lite skit får man väl tåla.

Piloter och kabinpersonal utsätts också för förhöjda strålningsdoser i sitt jobb.
Är alla flyg fejkade på grund av detta faktum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in