2009-07-29, 20:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Turkiet hycklar inte om jämställdhet, det gör Sverige.

Turkiet är väl en islamisk stat?

http://www.islamguiden.com/missupp4.shtml
Citera
2009-07-29, 20:52
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knytt1
Intressant analys. Det är märkligt hur alla orättvisor är feminismens fel.

Ja, det är mycket media och politikers PK-attityd och feminismen som ligger bakom Sveriges svåra demokratiska och folkrättsliga problem. Exempelvis att fäder diskrimineras i vårdnadstvister och att media censurerar icke-bekväma åsikter. Om du öppnar ögonen förstår du att Sverige är illa ute. Bara en sådan sak som att förbjuda betald sex mellan vuxna och samtyckande människor är ett sjukt övergrepp på mänskliga rättigheter.

Citat:
Själv tror jag att det ligger till som många andra skrivit; killar är mer intresserade av att prata i telefon med okända tjejer än vice versa. Man ser ju inga telefonsexlinjer som riktar sig till kvinnor, direkt (nu menar jag betaltjänster).Men den "orättvisan" kanske också är feminismens fel?

I det här fallet är orsaken till största del utbud och efterfrågan som grundas i olika beteendemönster för könen.
Citera
2009-07-29, 21:08
Medlem
Knytt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
Turkiet är väl en islamisk stat?

http://www.islamguiden.com/missupp4.shtml
Åh nej, inget hyckleri där inte!
Citera
2009-07-29, 21:15
Medlem
Det är märkligt att en fri marknad hyllas när det passar, men när det däremot inte alls passar så är den hemsk och ska regleras. Det ska bli intressant att se hur länge feministerna får härja runt som de gör och se hur mycket de hinner skada. Jag tror att feministerna skjuter sig själva i foten. När kvinnokortet inte går att spela längre kommer de ha en tuff uppförsbacke.
Citera
2009-07-29, 21:16
Medlem
Knytt1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ja, det är mycket media och politikers PK-attityd och feminismen som ligger bakom Sveriges svåra demokratiska och folkrättsliga problem. Exempelvis att fäder diskrimineras i vårdnadstvister och att media censurerar icke-bekväma åsikter. Om du öppnar ögonen förstår du att Sverige är illa ute. Bara en sådan sak som att förbjuda betald sex mellan vuxna och samtyckande människor är ett sjukt övergrepp på mänskliga rättigheter.

I det här fallet är orsaken till största del utbud och efterfrågan som grundas i olika beteendemönster för könen.
Så du går med på att just topicproblemet INTE är feminismens fel, utan snarare kapitalismens? Kan det vara möjligt att det finns problem i samhället som inte feminismen är skuld till? Hur är det med miljöförstöringen? Fetmaepidemin? Svininfluensan?
Du är jävligt patetisk, vet du det?
Och varför är du så intresserad av att legalisera könshandel? Du är ju en sån alfahanne att du knappast skulle ha några problem att få till det?
Citera
2009-07-29, 21:30
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Så du går med på att just topicproblemet INTE är feminismens fel, utan snarare kapitalismens? Kan det vara möjligt att det finns problem i samhället som inte feminismen är skuld till? Hur är det med miljöförstöringen? Fetmaepidemin? Svininfluensan?

Det finns problem som inte är relaterade till feminismen, ja.

Citat:
Du är jävligt patetisk, vet du det?

Du är en oupplyst PK-nolla, vet du det?

Citat:
Och varför är du så intresserad av att legalisera könshandel? Du är ju en sån alfahanne att du knappast skulle ha några problem att få till det?

Har jag sagt att jag är en alfahanne? Var då? Länka till det i så fall. Ja, jag vill legalisera köp av sexuella tjänster. Anledningen är att jag vill att sexarbetare ska ha rättigheter och ska få sitt yrke erkänt. Vill också att Sverige blir ett normalt europeiskt land utan förmyndarmentalitet, missriktad besserwissernoja och moralpanik. Endast fascistiska regimer förhindrar vuxna och samtyckande människor att bestämma över sin egen kropp i sexuella sammanhang. Att vara självägande är en fundamental grundprincip i ett öppet samhälle. I Sverige har vi förvandlats till statens boskap. Men snart ska vi sanna liberalar se till att det blir ändring på detta...
Citera
2009-07-29, 21:35
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knytt1
Åh nej, inget hyckleri där inte!

För min del så är Turkiet varmt välkomna in i EU när de är klara med sina lagreformer. Ytterligare ett stort europeiskt land som varit smart nog att legalisera prostitution. De svenska velourfascisterna blir alltmer isolerade. Jag tror inte Turkarna är så pigga på feminism heller. Bra.
Citera
2009-07-29, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _RHCP_
Varför var det värdelöst? Man klipper väl lika många omgångar med saxen för att korta ner 1m långt hår som man gör med 10cm långt hår? Eller klipper man bort 1cm i taget på tjejer?

OCH?! Är det någon som har slitat in dig i frisörsalongen eller? Passar inte priset så skit i att klippa dig. Vem fan bryr sig förutom extreministfeministfittor om priset skiljer sig mellan man och kvinna?

Kommer alltid finnas någon frisörsalong som erbjuder det billigt till kvinnor för att locka till sig just kvinnor. Klipp dig då där.
Senast redigerad av nezeriil 2009-07-29 kl. 21:49.
Citera
2009-07-29, 21:49
Medlem
surfacings avatar
Äh, diskriminering mitt rövhål, hela samhället är ju för fan en stor jävla diskriminering. Så varför börja här liksom? Jag tycker det inte låter ett dugg långsökt. Eftersom jag förutsätter att majoriteten är killar som använder den här typen av tjänst. Och såhär ligger den oskrivna lagen till: Tjejer får ligga när dom vill, och killarna får ligga när tjejerna vill. = pengar pengar pengar.
Senast redigerad av surfacing 2009-07-29 kl. 21:52.
Citera
2009-07-29, 22:18
Medlem
terrieterries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av surfacing
Äh, diskriminering mitt rövhål, hela samhället är ju för fan en stor jävla diskriminering. Så varför börja här liksom? Jag tycker det inte låter ett dugg långsökt. Eftersom jag förutsätter att majoriteten är killar som använder den här typen av tjänst. Och såhär ligger den oskrivna lagen till: Tjejer får ligga när dom vill, och killarna får ligga när tjejerna vill. = pengar pengar pengar.

Ja, även om jag inte instämmer ordagrant så instämmer jag i grundantagandet att efterfrågan avgör priset. En fråga om Kapitalismens grundvalar med andra ord. Män är beredda att betala ett högt pris för att få kontakt med kvinnor, kvinnor är det inte för att få kontakt med män.
Citera
2009-07-30, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Jag har länge undrat hur det kan komma sig att till ett flertalet telefondejts linjer att tjejer ringer gratis medans killar får betala väldigt dyr taxa.

Detta gäller nog inte alla teledejtslinjer men jag vet att gäller iallafall ett par stycken. Eller detta kanske inte gäller längre har inte haft koll på sånt sen kanske 2006 så det kan ju ha ändrats men då var det iallafall många som var gratis för tjejer.

Är inte detta diskrimenerande för männen att de ska få behöva betala för att försöka hitta en tjej medans tjejer slipper betala för att försöka hitta en kille?
(Jag vet i och för sig att man är helt dum i huvudet om man använder sig av teledejt som kille då det finns många internet dejtingsidor där det är gratis.)

men ring DO och säg "jag är kränkt, buuähh buuähh"
Citera
2009-07-30, 12:22
Medlem
Axells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spottkobran
men ring DO och säg "jag är kränkt, buuähh buuähh"
Nej jag känner mig inte kränkt.

Jag kom bara att tänka på denna sak och startade bara helt enkelt en tråd för att se hur andra reagerar på att det är så här. Alltså för att väcka debatt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in