• 1
  • 2
2009-07-30, 10:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 81er
Vad tycker ni som är extraordinärt insatta om rolling release-distar i en server? Bleeding edge känns ju inte speciellt stabilt jämfört med en stable Debian t.ex. Visst kan man strunta i att uppdatera så ofta som det är tänkt, men det är ju ändå ofrånkomligt att man får en mindre beprövad mjukvarukombination.

Personligen skulle jag aldrig köra varken archlinux eller gentoo som server.
Jag är kanske gammalmodig men jag föredrar distar där jag har full kontroll om vi pratar server.
Slackware för mig ett givet val.
Debian är också ett alternativ, dock saknar jag bättre kontroll på apt-get.

Jag kan inte låta bli att nämna BSD, mycket bra server alternativ om du frågar mig.
Citera
2009-07-30, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swedala
Personligen skulle jag aldrig köra varken archlinux eller gentoo som server.
Jag är kanske gammalmodig men jag föredrar distar där jag har full kontroll om vi pratar server.
Slackware för mig ett givet val.
Debian är också ett alternativ, dock saknar jag bättre kontroll på apt-get.

Jag kan inte låta bli att nämna BSD, mycket bra server alternativ om du frågar mig.
Tack! Det känns som jag gjorde ett korrekt val när jag valde Arch enbart till desktopen.
Det är ju lite lustigt just det där med full kontroll när det gäller Arch. Vitsen med disten är ju att man ska ha just full kontroll med att anpassa det helt efter sina egna behov. Men sedan kan man inte göra en update med pacman utan att hålla andan.
Citera
2009-07-30, 10:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 81er
Tack! Det känns som jag gjorde ett korrekt val när jag valde Arch enbart till desktopen.
Det är ju lite lustigt just det där med full kontroll när det gäller Arch. Vitsen med disten är ju att man ska ha just full kontroll med att anpassa det helt efter sina egna behov. Men sedan kan man inte göra en update med pacman utan att hålla andan.

Hehe....jag känner samma sak när jag kör pacman.
Dock kör jag Archlinux på min "sommarlaptop", då jag tycker att det är en trevlig dist.
Dock är disten lite jobbig ibland, då mycket trasas sönder med nya paket.
Precis nu i skrivande stund så har Archlinux fuckat upp min pyWvdial som jag använder för 3G-mobila uppkopplingar.
Får se när jag orkar fixa detta skitproblem
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in