2009-07-28, 20:44
Medlem
Tashokus avatar
Scenariot är att min tjej har en 18 årig dotter som jag finner vedervärdig och kommer absolut inte överens med.

Jag kan inte med att bilda en familj med min tjej om hennes dotter bor där, all den dåliga energin som utsöndras är nåt som jag vill slippa. Hur ska jag kunna planera att skaffa barn i det hemmet om det bara e bråk?

Dottern i fråga beter sig inte illa mot mamman, inte mer än en normal tonårs tjej gör iaf.

Dottern i fråga har hotat med att flytta om jag flyttar in, och hon har flera gånger kastat ut mig ur deras hem. Min tjej säger att jag måste ge henne mer tid, både hon och dottern.

Jag känner att jag får inget stöd från min tjej i denna fråga. Jag vill förstå, men det svider så mycket varje gång jag blir behandlad på detta sätt.

Vi har bara varit tillsammans i drygt 1 år, så jag har väl inte så mycket o komma med om man jämför med 18 år. Dock har jag inga barn och skulle väldigt gärna ha ett, men tjejen är 44 bast så hennes klocka är ju på väg att stanna.

Jag vet inte om jag ska stå på mig i denna frågan, jag vill inte ha hennes dotter i min familj, men jag förstår även att hon älskar sin dotter och måste skydda henne. Kan inte ni föräldrar ge mig styrkan och förståelsen att fortsätta vänta och tro på hoppet...
Citera
2009-07-28, 20:47
Medlem
matte03s avatar

Låter som hon tror att du försöker ta hennes pappas plats. Men vad har ni för relation i övrigt?
Citera
2009-07-28, 20:49
Medlem
Bassplays avatar
är dottern 18 så borde hon ju flytta ut inom ett-två år? ..
Citera
2009-07-28, 20:52
Medlem
MoPos avatar
Hur gammal är du? Låter som du är ganska mkt yngre än din flickvän.
Citera
Medlem
Ringeplings avatar
Ge det mer tidoch funkar det inte bättre sen så skulle jag nog inte gjort ngt, hennes dotter kommer förhoppningsvis alltid att komma före dig. Blir man tillsammans med någong som har barn får man ju ta hela paketet liksom.

Eller får du vänta tills hon självmant flyttar ut, men då kanske det är försent för er att skaffa barn.
Citera
Medlem
PappasPralins avatar
Dottern kommer finnas med i familjebilden tills hon (eller mamman) trillar av pinn. Det är bara att acceptera. Antagligen flyttar hon hemifrån inom ett par år. Kan du inte fortsätta avvakta ett tag till o ta tillfället i akt att försöka lära känna henne bättre? Du måste sluta tänka på dig själv o istället ta hänsyn till din flickvän, som ju faktiskt är mamma!
Citera
2009-07-28, 20:54
Medlem
SoftisSoffans avatar
Jag skulle nog råda dig att tänka om en aning. Du har ingen som helst rätt att komma emellan din flickvän och hennes dotter. Sen om din flickvän är 44 så kan du ju bara ge upp tanken på att hon nånsin kommer att bli gravid igen utan nån slags dyr behandling. Nej, som sagt, ta och tänk dig för innan du ger dig in i nåt som kanske ändå bara slutar i pannkaka.
Citera
2009-07-28, 21:16
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tashoku
Scenariot är att min tjej har en 18 årig dotter som jag finner vedervärdig och kommer absolut inte överens med.

Jag kan inte med att bilda en familj med min tjej om hennes dotter bor där, all den dåliga energin som utsöndras är nåt som jag vill slippa. Hur ska jag kunna planera att skaffa barn i det hemmet om det bara e bråk?

Dottern i fråga beter sig inte illa mot mamman, inte mer än en normal tonårs tjej gör iaf.

Dottern i fråga har hotat med att flytta om jag flyttar in, och hon har flera gånger kastat ut mig ur deras hem. Min tjej säger att jag måste ge henne mer tid, både hon och dottern.

Jag känner att jag får inget stöd från min tjej i denna fråga. Jag vill förstå, men det svider så mycket varje gång jag blir behandlad på detta sätt.

Vi har bara varit tillsammans i drygt 1 år, så jag har väl inte så mycket o komma med om man jämför med 18 år. Dock har jag inga barn och skulle väldigt gärna ha ett, men tjejen är 44 bast så hennes klocka är ju på väg att stanna.

Jag vet inte om jag ska stå på mig i denna frågan, jag vill inte ha hennes dotter i min familj, men jag förstår även att hon älskar sin dotter och måste skydda henne. Kan inte ni föräldrar ge mig styrkan och förståelsen att fortsätta vänta och tro på hoppet...

Jag kommer från en liknande situation, där jag är dottern som inte alls kom överens med min mammas nya, han misshandlade mig ett par gånger och trots detta valde min mor att be MIG flytta ut, istället för honom. Den här mamman verkar ju prioritera annorlunda, thank god och du måste respektera henne i den frågan och acceptera att dottern kommer vara en del av ditt liv om du väljer att fortsätta med den här kvinnan. Hon är fortfarande ung, med ålder kommer vett och du är, i egenskap av äldre föräldraaspirant, så illa tvungen att försöka bemöta dottern med det i åtanke.

Visserligen kan tonåringar vara förbannat obstinata, men om hon behandlar dig illa (dock har du inte nämnt något sådant) så är det troligtvis inte utan någon grund. Hur beter du dig själv mot henne? Vad kan göras för att förbättra er relation? Hur reagerar du när hon beter sig "vedervärdigt"? Och vad är det här vedervärdiga beteendet du pratar om? Är relationen er emellan såpass skadad att en yttre part kanske behövs tas in, för opartiska samtal i jakt på en lösning?

Om ni nu skaffar barn sen så måste du ju inse att en äldre storasyster kan bli en enorm tillgång för knådden och att umgänge kommer ske, oavsett om dottern är utflyttad eller inte (beroende på hur hon ställer sig inför ett nytt syskon, dvs)
Citera
2009-07-28, 21:22
Medlem
Biatchs avatar
Tänk dig för!

Hon är lite för gammal för unge anser jag.
Ju högre ålder desto större risker för downs osv.

Dessutom så vägrar du hennes dotter inte vilja acceptera dig trots 1 år har gått.
Hon kommer nog bli ÄNNU värre när hon får svart på vitt att du knullar hennes egen mamma.

Dessutom så varför nöja dig med en så pass gammal kvinna som redan har unge?
Allting blir ju så mycket roligare om både du och din tjej är nybörjare på ett barn. Nu eftersom hon haft barn för mångamånga år sen så är ju risken ändå stor att hon "vet mest" pga att hon har faktiskt fått barn förr..
Citera
2009-07-28, 23:04
Medlem
Du har inget val. Dottern kommer att vara med i bilden oavsätt vad!
Som det redan sagt kanske hon känner "Vem fan är han? Komma hit efter 18 år och styra och ställa". Det är bara att försöka komma överrens med henne, det kommer ta tid.

Eftersom kvinnan du är ihop med redan har barn kan du inte säga "Henne vill jag inte ha i min familj". När du bildar familj med någon får man släkt på köpet, så är det bara och i detta fallet råkar hon ha barn. Kanske blir det lättare sen när/om dottern flyttar ut, men slänga ut henne kan du fan inte göra. Seriöst?
Senast redigerad av Jademyr 2009-07-28 kl. 23:07.
Citera
2009-07-28, 23:24
Medlem
Tashokus avatar
Dottern föraktar mig, slår dörrar i ansiktet på mig, ignorerar mig, kastar ut mig ur deras hem när hon känner för det, skriker tills hon får sin vilja igenom.

Jag försöker behålla mitt sinnes till lugna och låter henne behandla mig som skit, jag har aldrig sagt nåt illa till henne. Har bara träffat henne två gånger under detta året för jag är portad från deras hem tills hon säger annat.

Mamman e rädd, kryper för henne och ger vika allt för lätt.

Jag vet att jag borde svälja min stolthet o allt sånt men det är inte lätt. Om jag väntar på acceptans så kan mitt familjeliv gå till spillo. Hur mycket tid behöver denna bortskämda ungen?

Jag har försök få hennes mamma att fixa ihop sessioner mellan oss så att vi kan reda ut saker som vuxna, utan taskiga kommentarer, skrik och slängda dörrar i ansiktet - men hon vägrar!

Jag känner att jag har gjort mitt. Kanske är det bäst att jag låter den familjen vara ifred, och träffar en kvinna i min egna ålder som jag bygga en familj med från grunden.

Tack för er respons, ni är kloka föräldrar/barn.
Citera
2009-07-28, 23:41
Medlem
Om jag var i din sits hade jag nog lämnat kvinnan och hittat annan som det fungerar med, skit i åldern bara det funkar. Eftersom det verkar som du vill ha barn hadej ag kanske satsat på en lite yngre.

Kanske kan du be mamman tala med sin dotter, men inte så att dottern förstår att du är inblandad, hon borde ju veta varför hon hatar dig. Säg också till mamman hur du känner och att det allvarligt talat inte kan förbli såhär? Dottern kontrollerar ju även mamma verkar det som...Nu ändrade jag åsikt plötsligt, men efter TS andra inlägg så vill jag nästan gå över till "motsåndarsidan".
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in