2009-07-28, 18:24
Medlem
Bassplays avatar
Jag tror jag kommer bli dumförklarat totalt nu .. men funkar det att koppla in en elbas i en vanlig förstärkare som jag fått med till elgitarren`?

Citera
2009-07-28, 18:27
Medlem
cannaBes avatar
Om den funkar till gitarr borde den väl funka till bas? Eller missar jag nåt
Citera
2009-07-28, 18:28
Medlem
Feeltzs avatar
Går går väll...
Citera
2009-07-28, 18:30
Medlem
K0rns avatar
det går alldeles utmärkt. dock kommer du oftast inte (beroende på stärkare) att få ut lika mycket Bas/Low mid ljud på på kanalerna som du skulle på en basförstärkare
Citera
2009-07-28, 18:31
Medlem
Bassplays avatar
jag vet inte tänkte mest eftersom det finns sk. Basförstärkare ..
Citera
Medlem
Klart det fungerar men.

En El-gitarrförstärkare är inte konstruerad för att spela lågt i register dvs bastoner, en elgitarr skapar undertoner som gör att högtalarelement inte mår bra utav att spela fullt register därav kan du inte koppla en elgitarr i en hemmastereo för då mest troligt så kommer du spela sönder högtalarna (det går iofs att koppla med en gitarreffekt som har högtalarsimulator)

Svar: Det går men du kommer inte att få någon botten i ditt ljud, det kommer att låta platt och "plongkigt"

Beroende på dina krav och önskningar och framför allt användningsområde så bör du se dig om efter något annat.
Citera
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K0rn
det går alldeles utmärkt. dock kommer du oftast inte (beroende på stärkare) att få ut lika mycket Bas/Low mid ljud på på kanalerna som du skulle på en basförstärkare

där kom svaret jag ville ha tackar så hjärtligt
Citera
2009-07-28, 18:32
Medlem
Bassplays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radis
En El-gitarrförstärkare är inte konstruerad för att spela lågt i register dvs bastoner, en elgitarr skapar undertoner som gör att högtalarelement inte mår bra utav att spela fullt register därav kan du inte koppla en elgitarr i en hemmastereo för då mest troligt så kommer du spela sönder högtalarna (det går iofs att koppla med en gitarreffekt som har högtalarsimulator)

Svar: Det går men du kommer inte att få någon botten i ditt ljud, det kommer att låta platt och "plongkigt"

Beroende på dina krav och önskningar och framför allt användningsområde så bör du se dig om efter något annat.

Att det inte riktigt skulle bli samma sak förstod jag nog .. ville mest veta hur det skulle bli , väldigt bra svar från dig med.. tackar så mycket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in