2009-07-28, 14:15
Medlem
Fil0sofias avatar
Jag skulle verkligen behöva hjälp med att bli av med morsans nya snubbe.
Han är gammal tjackpundare och allmänt psykiskt störd. Han får ryck på mig och mina två brorsor så fort vi gör minsta lilla misstag (glömmer plocka ur diskmaskinen, inte låst cykeln, inte lyckats stänga dörren ordentligt, osv) och han tror verkligen att han kan bete sig hur som helst i vår familj.
Den enda som tycker om honom är min morsa. Vad hon ser i honom har jag ingen aning om, för det finns inget som är bra med psykfallet.

Iallafall. Den här snubben flyttar in hos oss utan att vi ens känner honom. Han tror att han kan leka ny farsa och bestämma över oss, säga åt oss massa grejer, skälla ut oss osv. Han klagar på oss hela jävla tiden och kallar oss "bortskämda snorungar" och liknande.

Jag är den som lider minst av det egentligen, för det är min storebror han trakasserar hela tiden och det är min lillebror som är mest känslig.
Jag förstår inte hur min morsa kan låta en gammal pundare (som hade återfall senast i höstas när han hade flyttat in hos oss) bo hemma hos oss. Vem fan utsätter sina barn för något sånt? Det hade ju varit lugnt om han var schysst och normal, men det är han inte.
Jag är mest irriterad för att min lillebror bara var 13 år när han flyttade hit. I mina ögon är han fortfarande en liten pojke. Han är fan för liten för att behöva bo med en sån människa. Det är det som är det värsta. Min lillebrors behöver en fadersfigur att se upp till, då han inte träffar vår pappa så ofta. Är den här gamla pundaren en bra förebild? Knappast.

Nu undrar jag alltså om någon vet hur fan man blir av med såna här parasiter. Jag har snackat med morsan och berättat precis vad jag tycker om kräket, jag har snackat med min farsa, jag har fått ryck och skrikit på psykfallet och sagt vad jag tycker om honom.. Han finns fortfarande kvar. Samtidigt vill jag inte heller göra min morsa ledsen.

Det är ett jävla problem för mig, och jag har till och med bott hos en kompis i två veckor då jag inte stod ut.
Vad fan kan man göra?!
Citera
2009-07-28, 14:21
Medlem
DanteAlighieris avatar
Verkar som du och dina brorsor kan behöva skärpa sig. Vem fan glömmer att stänga dörren och inte låsa cykeln frekvent?
Citera
2009-07-28, 14:21
Medlem
aq10s avatar
Vad jag tror så slutar den här situation med att någon hru som helst kommer bli ledsen. Men vad jag tycker så är det helt enkelt din morsa som får göra ett val, vill hon att ni ska bo hemma med henne eller vill hon satsa på "psykfallet", konfrontera henne med det. Det hade jag gjort.

Lycka till
Citera
2009-07-28, 14:23
Medlem
Fil0sofias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Verkar som du och dina brorsor kan behöva skärpa sig. Vem fan glömmer att stänga dörren och inte låsa cykeln frekvent?

Det är ingen som glömmer att stänga dörren 24/7. Det där var bara exempel på småsaker han har blivit förbannad för.
Citera
2009-07-28, 14:25
Medlem
Insuliins avatar
Sluta mesa, ge honom två raka högrar så skall du se att han är veck, då du och din bror är över 18 bör ni ju kunna ta ner en gammal tjackpundare.
Citera
2009-07-28, 14:25
Medlem
Fil0sofias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aq10
Vad jag tror så slutar den här situation med att någon hru som helst kommer bli ledsen. Men vad jag tycker så är det helt enkelt din morsa som får göra ett val, vill hon att ni ska bo hemma med henne eller vill hon satsa på "psykfallet", konfrontera henne med det. Det hade jag gjort.

Lycka till

Grejen är ju att både jag och mina syskon i princip har ställt henne inför det valet. "Antingen flyttar han eller så flyttar jag."
Morsan grinar och tycker att allting är så jävla orättvist, sen glöms det bort och gubbjäveln är kvar.
Citera
2009-07-28, 14:27
Medlem
döda honom?
Citera
Medlem
Hur gammal är du?
Citera
Medlem
Fil0sofias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insuliin
Sluta mesa, ge honom två raka högrar så skall du se att han är veck, då du och din bror är över 18 bör ni ju kunna ta ner en gammal tjackpundare.

Jag skulle säkert kunna bryta av honom på mitten själv om jag ville, men jag vill som sagt inte göra min morsa ledsen i onödan. Känns faktiskt jävligt onödigt att slå sönder snubben. Även om det hade varit en skön känsla..
Ibland önskar jag bara att jag hittade honom med sprutan i armen. Då hade allting löst sig känns det som.
Citera
2009-07-28, 14:28
Medlem
Fil0sofias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freshbacken
Hur gammal är du?

Vad spelar det för roll?
Citera
Medlem
mactrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fil0sofia
Grejen är ju att både jag och mina syskon i princip har ställt henne inför det valet. "Antingen flyttar han eller så flyttar jag."
Morsan grinar och tycker att allting är så jävla orättvist, sen glöms det bort och gubbjäveln är kvar.

Gör allvar av ditt hot då, om du inte trivs hos din mor och hennes sambo så är det väl ingen som tvingar dig att stanna.
Citera
Medlem
Klot-Johans avatar
Far ni illa kan du alltid anmäla det till soc.
De bryr sig inte om dig eftersom du är myndig, de kommer att se till småbrorsornas väl och ve.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in