• 2
  • 3
2009-08-04, 11:27
Medlem
thotthes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FordEsci
Förstod att han syftade på det. Men jag gillar dom.

Fast nu har jag å andra sidan aldrig ätit svenska kvalitetskräftor någonsin. Kom på så sent som förra året att jag gillade kräftor.

Då tycker jag du borde inhandla ett par kilon och trycka i dig. Finns inte mycket som är bättre.
Citera
2009-08-04, 18:53
Medlem
FordEscis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thotthe
Då tycker jag du borde inhandla ett par kilon och trycka i dig. Finns inte mycket som är bättre.

Ska definitivt inhandlas inför den kommander kräftskivan
Citera
2009-08-04, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FordEsci
Ska definitivt inhandlas inför den kommander kräftskivan

Det var klokt, havskräftor då naturligtvis..
Köp råa och koka till själv..
Citera
2009-08-04, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nafets
Det var klokt, havskräftor då naturligtvis..
Köp råa och koka till själv..

Sluta tjata om dessa havskräftor.. Dom är jättegoda visserligen men de och signalkräftorna är två skillda saker. Som att säga att fläsk och nöt är samma sak för att de båda är köttdjur.

På kräftskivan är det signalkräftor som gäller , Det hör ihop med att man förr endast fick fiska dom i början på augusti därav KRÄFTPREMIÄREN. Havskräftor däremot är ju som vi alla vet bäst på vintern.

Det är inte samma sak , även fast båda är goda.!
Citera
2009-08-06, 14:33
Medlem
Liten uppdatering. Vi har nyss kommit över runt 50kg kräftor för 140 kr/kg eller mindre ifrån Aperö Fisk AB. Är inte säker på om man som privatperson kan köpa därifrån, men alltid värt ett försök för er kräftkåta flashbackare!
Citera
2009-08-09, 21:52
Medlem
Jag köpte 1kg kräftor från "food 4 you" på ICA för 39.95:- idag. ingen aning om hur goda de är men de va nedsatta från 69:-
Citera
2009-08-09, 23:10
Medlem
apanola IIs avatar
Själv ska jag äta svenska kräftor imorgon måndag. de kommer att ätas i sällskap med rostat bröd, kryddost, västerbotten ost. till det en kall pilsner eller två samt en O.P anderson, och kanske en liten skåne också.
Citera
2009-08-09, 23:20
Medlem
obsolass avatar
Var på Hönö i helgen och köpte kräftor för 169kr/kg. De små liven var av storlek mindre, men då jag tycker att dessa smakar desto mer och är godare än de "i vanlig size", så var detta sommarens bästa fynd. Åk dit om ni har tillfälle och ät er tjocka!!
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in