Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2009-07-28, 11:10
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/karinahlborg/article5572205.ab

Här går ett historiskt dokument förlorat. Vad folk som läser annat än i realtid inte kommer att få se är de negativa kommentarer angående den här familjen var, som att de inte kunde ta till sig svenska säkerhetsföreskrifter för att de inte var införstådda med språket. Många andra fina argument trycks även de ner.

Aftonbladet är enligt mig det största hotet idag mot yttrandefrihet. Jag föreslår att ni går in och ser hur allting fortgår ifall ni är online, och sen kan vi använda detta som diskussionunderlag. Alltså, hur ska vi någonsin kunna komma fram till något när ena sidan av tyckarna ständigt fördummas, censureras och förtrycks?
Citera
2009-07-28, 11:13
Medlem
Jag bevittnade själv 2 st inlägg av författaren bradley bli borttagna inom 3 minuter. Allt det han sa var helt inom ramen för vad som kan sägas, men de tog sig friheten att rensa bort hans åsikt. Jag hade inte sagt något om det handlade om en vanlig blogg, men nu talar vi ändå om ett rikstäckande medium som utger sig för att vara Sveriges nyhetsportal. Då har man även ett ansvar att rapportera saker som de är och inte vinkla dem på ett sådant sätt som man själv tycker.
Citera
2009-07-28, 11:24
Medlem
Lite sent, men jag räddar det som går att rädda av skribentens inlägg som blir raderade.

"bradleyu, 21 år, Idag 11:20 joh26. kunde faktiskt inte bry mig mindre om det som hänt. ja kanske blir raderad. men det här landet blundar ju för sanningen. därför så kommer svenskar och sverige inte ha någon betydelse inom en snar framtid.. är man så tom i skallen o skaffar 10 barn bara för o få mer bidrag samt bosätter sig i en liten lägenhet så får man skylla sig sj. o rinkeby är ju nya afrika så there is plenty of where that came from"

"jajaa, 40 år, Idag 11:22 Hade inte räddningstjänsten behövt invänta förstärkning från polis innan de körde in så kanske alla överlevt. Lär eran läxa. Tragiskt att kvinnorna/flickorna dog,,Skall bli intressant att se slutet på utredningen."

"bradleyu, 21 år, Idag 11:25 namse. det är även svenska politiker som vägrar sätta stopp för den här massinvandringen. man ser knappt svenskar i stockholm längre.. aaw busibuu. bli dödad av soldater. och svenskar har ju inga problem alls va?nee det är bara stackars krigsländer vi måste pyssla om. sverige ger massa bidrag till länder när sverige som helhet behöver den största hjälpen..ah svenskarna själva är utlänningar. från 2000 år sen ungefär. då germanska stammar splittrades och utvandrade till nya landområden som då var obefolkade."

"bradleyu, 21 år, Idag 11:26 det är okej för achmed o spela chalablaa musik och öppna livsbutik med endast ex arabiska råvaror. men skulle en svensk öppna en butik med endast svenska råvaror , svensk flagga osv. skulle han/hon bli kallad för rasist"

"bradleyu, 21 år, Idag 12:01 namse: folk blundar ju för sanningen. som de pajjas som tog bort mina inlägg nyss.de är ju så svenska o lagomt.. svenskar vågar inte säga ifrån. det är problemet.säger man svenne är de okej. men säger man blatte är man rasist"
Senast redigerad av Gyros 2009-07-28 kl. 12:07.
Citera
2009-07-28, 11:35
Medlem
Personligen tycker jag väl inte att det största hotet mot yttrandefriheten just nu är att primitiva rasister inte får skriva att de tyckte det var bra att fem barn brann inne. Men det är förmodligen bara jag.
Citera
2009-07-28, 11:52
Medlem
Robin Woods avatar
Många börjar inse det faktum som tas upp, att yttrandefriheten är allt för inskränkt, och då speciellt i Aftonbladet.
Min uppfattning är den att man kan sluta läsa denna blaska, enbart för den anledningen att tidningen är s.a.s "out off order". Dom tar själva död på tidningens gångbarhet som allmän media i och med att man med avsikt försöker styra tidningen innehåll och värde!
Citera
2009-07-28, 12:13
Medlem
Aftonbladet är så jävla duktiga på att diskutera Nordkorea och Kina som diktaturer/odemokratiska länder, men så sitter de själva och raderar saker som inte alls handlar om förtryck av annat folkslag utan snarare en objektiv åsikt från folk som lever i landet! Det var en sak ifall någon gick in och sa "jävla negrer ni har inget i landet att göra, hoppas ni dör". Nu för ju killen fram argument och åsikter som han står för. Men fan i helvete eller att det får finnas kvar.
Citera
2009-07-28, 13:35
Medlem
Alvids avatar
Massinvandringen ligger både Aftonbladet och TV4 varmt om hjärtat. Dessa två vrider och vänder på allt för att ge mångkulturen ett sken som dessvärre inte stämmer överens med verkligheten. Jag har ställt frågan förut men inte fått något riktigt bra svar, -Vad är det som driver media till att verka som de gör? De sitter med mängder av information om hur det ser ut ute i samhället, dom vet i stort sätt allt som händer, med ändå väljer de att mörka.

Att sitta på ett nästan komiskt sätt och radera inlägg som de gör är bara ett bevis för deras rädsla och ju närmare valet vi kommer desto mer snyfthistorier, gullandes med svartingar och mörkningar av deras framfart i det svenska samhället kommer vi att få se. Svensken skall tystas ned och foga sig, allt i den heliga mångkulturens namn.
Citera
2009-07-28, 13:42
Citat:
Ursprungligen postat av Gyros
Hade inte räddningstjänsten behövt invänta förstärkning från polis innan de körde in så kanske alla överlevt.

Stämmer det att räddningstjänsten inte rycker ut till Rinkeby utan poliseskort? Trodde det bara gällde Rosengård...
Citera
2009-07-28, 13:58
Medlem
orkarNs avatar
I&I -> C&Y

/mod
Citera
2009-07-28, 14:30
Medlem
Bullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IvanLendl
Personligen tycker jag väl inte att det största hotet mot yttrandefriheten just nu är att primitiva rasister inte får skriva att de tyckte det var bra att fem barn brann inne. Men det är förmodligen bara jag.

Vi är säkert fler än två.

Yttrandefrihet handlar om att man får uttrycka vad man vill. bradleyu kan sätta upp en egen hemsida där kan spy ur sig sitt elände. Det handlar inte om inskränkning i yttrandefriheten, att Aftonbladet inte tillåter sig bli en anslagstavla för förvirrade idioter. Trådskaparen borde skämmas för att ta upp detta exempel.
Citera
2009-07-28, 14:38
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Yttrandefrihet handlar om att man får uttrycka vad man vill.

Precis. Och det tillåter inte Aftonbladet, trots att de har en forumdel där läsare "fritt" ska få kommentera artiklar.
Citera
2009-07-28, 14:48
Medlem
Flytande_argots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen
Vi är säkert fler än två.

Yttrandefrihet handlar om att man får uttrycka vad man vill. bradleyu kan sätta upp en egen hemsida där kan spy ur sig sitt elände. Det handlar inte om inskränkning i yttrandefriheten, att Aftonbladet inte tillåter sig bli en anslagstavla för förvirrade idioter. Trådskaparen borde skämmas för att ta upp detta exempel.

Vi är säkert fler än tre också.

Aftonbladet får givetvis rensa undan efterblivna rasistkommentarer från sitt eget forum om de så önskar och det påverkar inte någons yttrandefrihet överhuvudtaget.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in