2009-07-27, 23:47
Medlem
cannabinols avatar
Hej!

Har hamnat i ett jobbigt läge och behöver lite goda råd.

Det började med att jag ville ha en skuld indriven så jag bad en bekant ta tag i saken eftersom personen ifråga som är min vän varit skyldig mig pengarna en lång tid tillbaka inte betalat dem.

Så iaf, han åtog sig uppdraget och jag lovade att han skulle få hälften av pengarna om han åkte ner till min polare o snacka vett i honom.

Iaf, så hade denne personen ifråga skickat ett sms till min vän och sa att jag ville ha pengarna, och min vän hörde av sig till mig i tron om att det var jag som hade skickat messet. Iaf, så jag tyckte nu att han inte behövde driva in dessa pengar då jag inte ville lägga min polare i ett svårtläge, gav honom ännu en chans.

Nu vill denne indrivaren, min bekant ha hälften av pengarna av mig eftersom han anser sig ha rätten till dem då det var jag som avbröt jobbet, och etiska dilemman här är den att han inte gjorde något annat än skicka ett sms och indrev defacto aldrig pengarna - men det var jag som avbröt det.

Nu hotar han mig, och jag anser att jag inte är skyldig honom något då detta aldrig skedde och jobbet var aldrig klart, gav honom en 300kr för sms besväret och han sa att han var nöjd, vilket han nu "tänkt om" och vill ha sina 3000. Han är i ett ekonomiskt kris, hur ska jag göra?
Citera
2009-07-27, 23:53
Medlem
luap021s avatar
Tycker du ska skaffa lite bättre kompisar.
Vad vet du om honom? han kanske är en jävla pundare som försöker få dig att betala en skuld som han är skyldig? En polare blev utpressad för några år sen, men han som gjorde de va ändå lite farlig, idag sitter snubben inne för mordförsök.
Citera
2009-07-28, 00:16
Medlem
cannabinols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luap021
Tycker du ska skaffa lite bättre kompisar.
Vad vet du om honom? han kanske är en jävla pundare som försöker få dig att betala en skuld som han är skyldig? En polare blev utpressad för några år sen, men han som gjorde de va ändå lite farlig, idag sitter snubben inne för mordförsök.

Jo han är en hemlös pundare denna snubbe. Men han är stark och har ett våldsamt förflutet. Men vi har trotts allt gemensamma bekanta till en viss utsträckning ska se hur dem ställer sig till det här.

Jo man får inga bra vänner på dessa jävla instutioner i sverige, sitter på behandlingshem.
Citera
2009-07-28, 22:02
Medlem
Som jag förstår det så betalade din vän dig inte, nu när du tog hjälp och utlovade betalning till personen som hjälpte dig så skulle du få dina pengar ?

Varför skickade du inte själv SMS'et då om det var så enkelt ?

Det låter som att din polare fick honom att tänka om vilket borde vara värt pengarna du lovade honom ?
Citera
2009-07-29, 10:46
Medlem
cannabinols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil-
Som jag förstår det så betalade din vän dig inte, nu när du tog hjälp och utlovade betalning till personen som hjälpte dig så skulle du få dina pengar ?

Varför skickade du inte själv SMS'et då om det var så enkelt ?

Det låter som att din polare fick honom att tänka om vilket borde vara värt pengarna du lovade honom ?

Jo så resonerar han också. Men han trodde ju att det var jag som skicka smset då han trodde att jag hade fått nytt nummer. Har iaf löst det nu. Han fick sina pengar 3000kr, och nollade min polares skuld till mig på 3000kr. Nu slipper jag båda problemen.
Citera
2009-07-29, 12:45
Medlem
_slipknot1_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannabinol
Jo han är en hemlös pundare denna snubbe. Men han är stark och har ett våldsamt förflutet. Men vi har trotts allt gemensamma bekanta till en viss utsträckning ska se hur dem ställer sig till det här.

Jo man får inga bra vänner på dessa jävla instutioner i sverige, sitter på behandlingshem.

Är ni bajare?
Citera
2009-07-29, 14:39
Medlem
förstår inte varför folk syltar in sig i konstigheter med konstigt folk ,,

det normal är att om man ber någon att hämta något som tillhör en och för det får en form av ersättning så så brukar man pröjsa det man kommit överens om ,,

men om denna som nu fick uppdraget inte gör det som var sagt utan någon annan gör det som man inte lovat denna ersättning för ,
varför skulle man då bettala ,, det jobb som förknippades med uppdraget genomfördes ju aldrig, och det är väl ganska självklart att om man ber någon att göra något mot ersättning så pröjsar man när det är gort,,
men om personen inte gör det överenskomna uppdraget då skall man ju inte pröjsa för något som inte har blivit gort ..

nu påstår någon att efter som ja inte var snabb som fan och hämtade stålarna åt dig som avtalat utan tog en tur på fyll an innan ja sms ade att stålarna behövdes och att du faktiskt snabbt som fan fick degen ,,
så vill ja ha del i stålarna så ja kan fyllna till ytterligare en gång ,,

om ja ber en polare fixa cigarrer snabbt som fan och ger honnom en hundring för det,, om en tobaks handlare då ringer på dörren och försöker kränga cigarrer som ja köper ,,
så har det uppdraget inte ändrat sig men han har ju fortfarande inte följt uppdraget var är cigarrerna ,, vill han ha pröjs för att ja köpt dom av en kringresande försäljare

nä att tro att man kan få prosent på en affär som man av slöhet inte orkade genomdriva är att tro för mycket ..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in