2010-07-24, 12:16
Medlem
justeatits avatar
Gör så att firefox inte sparar mitt användarnamn!?

Hej! I firefox kan man ju ställa in så att lösenordet inte sparas för flashback. Men hur gör man för att inte användarnamnet ska komma upp som förslag när man klickar på den tomma användarnamnsrutan?

Jag vill fortfarande kunna spara kakor cache historik o hela köret för andra hemsidor...
2010-07-24, 12:19
Medlem
mongokillers avatar
verktyg-- inställningar---säkerhet---spara lösenord for webbplatser, kryssa bort ruta
KLart

Klicka på undantag om du vill just ta bort flashback's lösenord o sånt
2010-07-24, 18:05
Medlem
Har ett problem, Firefox verkar inte ha några skrivrättigheter till hårddisken, när jag laddar hem något, vare sig det är en bild, en torrent, ett program så försvinner det bara, och någon gång får man ett meddelande om att det inte gick att skriva till C:\Users\..... osv, någon som vet vad det beror på? Det är samma grej om jag försöker med "spara som" och lägga det på någon annan partition/hårddisk så det verkar som att Firefox inte har skrivrättigheter över huvud taget, sparar jag samma bild/torrent/program från Chrome eller IE funkar det.
2010-07-24, 18:26
Medlem
pundarfans avatar
har problem med att installera senaste uppdateringen går ej står "uppdateringen kunde inte installeras, kontrollera att inge andra kopior av Firefox körs på datorn och starta sedan om firefox för att försöka igen " Men grejen är att har kollat i aktivitetshanteraren är ingen firefox som körs .. skumt fel finns någon enkel lösning? eller har ja gjort något galet?
2010-07-25, 02:55
Medlem
justeatits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongokiller
verktyg-- inställningar---säkerhet---spara lösenord for webbplatser, kryssa bort ruta
KLart

Klicka på undantag om du vill just ta bort flashback's lösenord o sånt

Då försvinner bara det sparade lösenordet, jag vill att användarnamnet också ska försvinna, så att det inte kommer upp som förslag när man klickar på användarnamns-rutan.
2010-07-25, 10:41
Medlem
När du ser förslaget på användarnamn, använd nedåtpilen på tangentbordet för att komma dit, och tryck på delete. Borde ta hand om det problemet.
2010-07-25, 19:41
Medlem
Brakkans avatar
Vad nu då...?

Raden med Arkiv, Redigera, Visa, Favoriter och så vidare har försvunnit. Hur får man fram den?
2010-07-25, 19:57
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brakkan
Vad nu då...?

Raden med Arkiv, Redigera, Visa, Favoriter och så vidare har försvunnit. Hur får man fram den?

F11 ?
2010-07-25, 20:16
Medlem
Brakkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
F11 ?
Nej, trycker man F11 försvinner allting "där uppe". Nu är bara raden med Arkiv Redigera Visa o s v borta.
2010-07-25, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brakkan
Nej, trycker man F11 försvinner allting "där uppe". Nu är bara raden med Arkiv Redigera Visa o s v borta.

Högerklicka någonstans på navigeringsfältet och bocka i "menyfältet"
2010-07-25, 21:25
Medlem
Empresss avatar
Jag är jäkligt trött på FF 3.6.*
Av någon anledning så trappar den "maximeringen".
Det verkar inte var på "vissa sidor" detta fenomen dyker upp på utan det sker på "random site"..

Det är bara FF detta sker på inga andra program när jag felsökte. Jag har även rensat ut FF helt m.h.j Revo Unistaller förr at få det urrensat och även rensat dator på spyware och virus. Men nej ren installerad FF utan alla add-ons, men med alla plug-insen jag har via andra program -- så var det samma skit igen.. Till synes slumpis självminimering av FF.
Ironiska är att jag får trycka "två gånger på min/max knappen för att få den i full storlek igen.

Är det någon som har någon idé på vad det kan bero på.

Plug-ins:
Adobe acrobat
Java Deplyment kit
Java (TM) Platform
Microsoft
Shockwave Flash
Shockwave
SIlverLight plug-in
VLC Plugin....

(Laglig) W7 är installerad på datorn.
2010-07-25, 21:29
Medlem
Brakkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smergird
Högerklicka någonstans på navigeringsfältet och bocka i "menyfältet"
PM:a mig ditt bankkonto, så skickar jag en tack-för-hjälpen-slant!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in