2010-09-21, 13:56
Medlem
StickyFingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppan
Fan vad arg man blir, temat "Aero fox silver" (https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/7089/reviews/) installerade massa spyware skit utan tillåtelse och nu får jag inte bort skiten.

Det kvittar hur många gånger jag startar om firefox, rutan "Restart your firefox to change the settings" är kvar och addonet försvinner inte.

Hur får jag väck skiten?
http://i.imgur.com/ekvRv.jpg

Varning till er, ladda inte ner det temat.
Testa att avinstallera den manuellt:
http://support.mozilla.com/sv-SE/kb/cannot+uninstall+an+add-on
2010-09-21, 14:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StickyFinger
Testa att avinstallera den manuellt:
http://support.mozilla.com/sv-SE/kb/cannot+uninstall+an+add-on

Testade det, mappen kom tillbaka när jag startade firefox igen (den är tom nu dock). Och min addon-ruta är fortfarande sönder. Vill hela tiden starta om firefox även om jag tar cancel på avinstallationen av virtus (som fortfarande finns kvar i mitt addon fönster).

Verkar som Virtus fina reklamprogram har förstört mitt firefox.

EDIT. Lyckades få väck det, gjorde det manuellt men jag var samtidigt tvungen att ta väck "en-us dictionary" addon samtidigt eftersom den försökte uppdatera samtidigt som virtus.. Så virtus kom tillbaka varje gång en-us försökte uppdatera eller något. Nu är skiten borta iaf.
Senast redigerad av poppan 2010-09-21 kl. 14:28.
2010-09-21, 16:01
Medlem
StickyFingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poppan
Testade det, mappen kom tillbaka när jag startade firefox igen (den är tom nu dock). Och min addon-ruta är fortfarande sönder. Vill hela tiden starta om firefox även om jag tar cancel på avinstallationen av virtus (som fortfarande finns kvar i mitt addon fönster).

Verkar som Virtus fina reklamprogram har förstört mitt firefox.

EDIT. Lyckades få väck det, gjorde det manuellt men jag var samtidigt tvungen att ta väck "en-us dictionary" addon samtidigt eftersom den försökte uppdatera samtidigt som virtus.. Så virtus kom tillbaka varje gång en-us försökte uppdatera eller något. Nu är skiten borta iaf.

Gött. Läste att många är riktigt upprörda inne på Firefox addon sidan. Det är inte roligt när man får med en massa annan skit efter en uppdatering.
2010-09-21, 18:15
Medlem
Får inte Firefox att fungera korrekt med Windows 7, jag kan inte se filmer från Youtube då jag behöver Adobe Flash Player, som jag har installerat flertal gånger med Firefox.
Men det fungerar med IE

Känna oerhört tragiskt att behöva använda IE för Youtube, porrsurf osv..
2010-09-23, 03:58
Medlem
Jag får detta felmeddelandet när jag försöker gå in på olika sidor; 403 Error - Forbidden

Har aldrig haft det förut och fattar inte varför jag får det nu..
Det kommer som sagt på ett flertal sidor som inte är nere eller belastade på något sätt.

Finns det någon lösning för detta?
2010-09-23, 08:14
Medlem
TireFires avatar
Jaha, vad har nu hänt? Kan jag ha lyckats med något i pillervillan igår månne eller hur har detta gått till? Nåt som buggar? .

Men i alla fall till problemet vilket jag finner märkligt:

Satte igång datorn idag och öppnade firefox och startade flera tabbar. Problemet som nu visar sig är att "kryssrutan" (för att stänga program/fönster etc), efter varje tab (som du stänger aktuellt flik med med ett knapptryck på krysset) har plötsligt försvunnit så tabben/tabbarna visas bara i sin helhet.

Går att inte att stänga fliken på det vanliga sättet med krysset uppe i högerhörnan (då den lyser med sin frånvaro), utan måste nu då högerklicka på aktuell tab och välja "stäng flik i stället?

Hur/varför har detta hänt och hur rättar jag till det igen? Hemskt tacksam för en lösning på detta, som inte skulle förvåna mig säkert är en enkel sak bara men jag blir fan inte klok på det i alla fall.
Senast redigerad av TireFire 2010-09-23 kl. 09:05.
2010-09-23, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TireFire
Jaha, vad har nu hänt? Kan jag ha lyckats med något i pillervillan igår månne eller hur har detta gått till? Nåt som buggar? .

Satte igång datorn idag och öppnade firefox och startade flera tabbar. Problemet som nu visar sig är att "kryssrutan" (för att stänga program/fönster etc), efter varje tab (som du stänger aktuellt flik med med ett knapptryck på krysset) har plötsligt försvunnit så tabben/tabbarna visas bara i sin helhet.

Går att inte att stänga fliken på det vanliga sättet med krysset uppe i högerhörnan (då den lyser med sin frånvaro), utan måste nu då högerklicka på aktuell tab och välja "stäng flik i stället?

Hur/varför har detta hänt och hur rättar jag till det igen? Hemskt tacksam för en lösning på detta, som inte skulle förvåna mig säkert är en enkel sak bara men jag blir fan inte klok på det i alla fall.

Nu vet jag inte hur du får tillbaka "kryssrutan" då jag själv aldrig har haft någon. Men använd dig av kommandot Ctrl+w, mycket snabbare och mycket enklare
2010-09-23, 18:27
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TireFire

Nästa gång, skriv lite mer kortfattat. Rakt på sak, men utan att hålla tillbaka detaljer.

Läs detta:
http://kb.mozillazine.org/Browser.tabs.closeButtons
Kan nog hjälpa.
Annars kanske du har installerat nåt inkompatibelt tillägg på sista tiden...
2010-09-24, 08:31
Medlem
TireFires avatar
En liten update: Som de flesta gånger när något strular, (typ 9/10), så brukar ju en omstart lösa de flesta problem och även var det så i detta fallet så nu är det som vanligt igen.

Dock så står jag fortfarande undrande till vad som hände egentligen. Kan det möjligtvis varit nåt add-om som strulat till det och fått nåt spel? Kan det varit AFA som varit i farten då jag är SD-medlem och sympatisör? Har anti-firefox-kryssmaffian fått nog och i maskopi med MS testar sina program för att eliminera alla kryss i Firefox?

Ja, frågorna är många men som sagt så en omstart fixade i alla fall biffen till denna märkliga företeelse.

Tack ändå för hjälpen ni som skrev!
2010-09-24, 13:31
Medlem
Hej!
Det är så att jag har popup-problem med firefox. Med jämna mellanrum, 1-3 minuter, kommer ett nytt fönster upp med två tabbar: hxxp://www.â‹e—„~%1f7½Éðgðô<j.se/ och hxxp://www.wbgjëe.se/ Oberservera att det står http men jag bytte till xx för att ingen ska klicka på dem av misstag.

Dock leder inte de här adresserna till någon hemsida utan det står fel vid sidhämtning. Detta händer bara med firefox fastän ie är standardwebbläsaren.
2010-10-02, 10:06
Medlem
Nu lämnar jag Firefox för gptt. Har hållt ut men nu går det fan inte längre. Segt och buggigt!

Chrome är klasser bättre!
2010-10-02, 21:42
Medlem
Mitt Firefox har fungerat perfekt tills för ett par veckor sedan. När jag ska gå in på exempelvis Webhallen så kommer den lilla laddningsrutan i högra hörnet till hälften, sen slutar den ladda, om jag då trycker föregående sida så kommer sidan upp, tar lång tid om man ska in på ett speciellt ämne efter som jag måste göra det varje gång. En del sidor fungerar inte alls.

Vad ska jag göra? Installera om Firefox?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in