2011-03-25, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilltre
Installera nya Firefox nyss (4.0) och förut i firefox när jag skrivit en adress tex; www.aftonbladet.se så har jag bara skrivit aftonbladet så har jag kommit till rätt site ändå. Nu vill det sig inte, kommer bara till ett sökreslutatsfönster på google. Och vet inte riktigt vad för inställning jag letar efter eller vad eller hur jag ska söka!

edit; Fler exempel- skrev jag "minecraft wiki" i adressfältet så kom jag till www.minecraftwiki.net osv.

Är det möjligt att ha den inställningen i nya firefox?
Ja, ändra inställningen keyword.URL i about:config till http://www.google.com/search?ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=navclient&gfns=1&q=
2011-03-25, 21:40
Medlem
Zaxxons avatar
Hur inaktivera Firefox klyftiga (meningslösa, irriterande, dumjävla-) funktionalitet "Arbejtar nedkåpplad!!"

Problem: Om jag tappar nätkontakt är Firefox sååååå jävla smart att den läser från cache och lever sitt egna lilla liv.

Önskan: Att den INTE hoppar in i "Work Offline"/"Arbeta nedkopplad" då man tappar nätkontakt. Jag vill få ngt i stil med "Webpage could not be accessed" eller dyl. då man tappar anslutningen.

HUR FIXA? Så jävla störigt. En så pass bra browser som Firefox måste ju bara gå att konfigurera för detta? Dock hittade jag inget med googlande, eller sökande i inställningar.

Hjälp!
Senast redigerad av Zaxxon 2011-03-25 kl. 21:43.
2011-03-25, 21:54
Medlem
Ayla666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pethom
Om du inte lyckas få till det med det tips du fick från gadzoox eller inte vill tillämpa tipset från Ehfraim, så kan du gå in i Historik och välja 'Återställ föregående session'.

Fick till det nu,ändrade till true och valde under inställningar till att visa startsida. då när jag har fler en en flikar så blir jag tillfrågad om jag vill spara och avsluta.

Tackar för hjälpen
2011-03-25, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Hur inaktivera Firefox klyftiga (meningslösa, irriterande, dumjävla-) funktionalitet "Arbejtar nedkåpplad!!"

Problem: Om jag tappar nätkontakt är Firefox sååååå jävla smart att den läser från cache och lever sitt egna lilla liv.

Önskan: Att den INTE hoppar in i "Work Offline"/"Arbeta nedkopplad" då man tappar nätkontakt. Jag vill få ngt i stil med "Webpage could not be accessed" eller dyl. då man tappar anslutningen.

HUR FIXA? Så jävla störigt. En så pass bra browser som Firefox måste ju bara gå att konfigurera för detta? Dock hittade jag inget med googlande, eller sökande i inställningar.
Beror lite på vilken version av Firefox du använder och vilket operativsystem det gäller. Men jag antar att du använder Firefox 3.6 eftersom 4:an inte längre ska göra så där själv. Om du är på Windows kan du i så fall leta upp inställningen network.manage-offline-status i about:config och ändra den till false.
2011-03-25, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av merovingen
Om du är på Windows kan du i så fall leta upp inställningen network.manage-offline-status i about:config och ändra den till false.
Jag glömde nämna att om inte inställningen finns i about:config högerklickar du och väljer Ny -> Boolesk och anger namn och värde den vägen.
2011-03-25, 22:50
Medlem
Mitt firefox funkar inte och jag MÅSTE ha mina bokmärken tillbaks iaf. Hur ska jag göra? Jag får bara en kraschrapport när jag försöker komma in på firefox.

Jag har kollat från lytebyte guiden men det de filer de säger man ska ha finns inte på min dator :S

Hjälp uppskattas, frustrerande...

Tacksam för svar.
2011-03-25, 22:59
Medlem
Virrevargs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrooomzy
Mitt firefox funkar inte och jag MÅSTE ha mina bokmärken tillbaks iaf. Hur ska jag göra? Jag får bara en kraschrapport när jag försöker komma in på firefox.

Jag har kollat från lytebyte guiden men det de filer de säger man ska ha finns inte på min dator :S

Hjälp uppskattas, frustrerande...

Tacksam för svar.
http://www.firefoxfacts.com/2008/10/21/how-to-backup-firefox-bookmarks/
2011-03-25, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Virrevarg
http://www.firefoxfacts.com/2008/10/21/how-to-backup-firefox-bookmarks/

Jag hittar inte någon profilefil som jag ska trycka på enligt guiden, och jag har sökt också. Alltså min panikångest tar över mig med sånt här, vill bara ha mina bokmärken tillbaks...

Nån som kan mer?

MVH
2011-03-25, 23:18
Medlem
Hittar bookmarks. Men den filen måste man ju använda firefox för att öppna... och detta får jag bara när jag startar firefox.

http://img824.imageshack.us/i/nybitmappsbild3.png/

Tacksam för hjälp!
2011-03-25, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shrooomzy
Jag hittar inte någon profilefil som jag ska trycka på enligt guiden, och jag har sökt också. Alltså min panikångest tar över mig med sånt här, vill bara ha mina bokmärken tillbaks...
Vad har du för operativsystem och Firefox-version?
2011-03-25, 23:19
Medlem
Citat:
Vad har du för operativsystem och Firefox-version?

Windows vista home 64bitars. Och 3.6 firefox version.

MVH
2011-03-25, 23:27
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Beror lite på vilken version av Firefox du använder och vilket operativsystem det gäller. Men jag antar att du använder Firefox 3.6 eftersom 4:an inte längre ska göra så där själv. Om du är på Windows kan du i så fall leta upp inställningen network.manage-offline-status i about:config och ändra den till false.
Jag hittar ingen "network.manage"-tag. Detta är vad som ses, omkring network.*-joxet: http://img708.imageshack.us/i/nonetwormangr2.jpg/

edit: ny bild
Senast redigerad av Zaxxon 2011-03-25 kl. 23:35.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in