2009-07-27, 15:56
Medlem
Vi har en processor som har levererats av komplett, duktigt nog så har kylpastan stelnat vilket för att själva processorchippet med stiften sitter fast i flänsarna, och nu kan vi inte få bort skiten och inte heller installera det, Några idéer?
Citera
2009-07-27, 16:01
Medlem
Flashen1961s avatar
Ni får värma den försiktigt med t.ex en hårtork så lossnar den säkerligen.

Men har den levererats med kylaren fastsatt på processorn? Isf skulle jag kontakta Komplett och fråga innan jag gör något.
Citera
2009-07-27, 16:10
Medlem
sommarlovs avatar
Det låter som klassikern, man drar kylaren rakt upp, processorn följer med ur sin hållare.

Man ska innan man drar vrida kylaren fram och åter innan man drar.

Men som andra sa, värme + bänd försiktigt med liten kniv!
Citera
2009-07-27, 16:10
Medlem
Den levererades så ja, men dom sa att den troligen hade stelnat då dom får den i det där skicket och det var tydligen mening att man skulle byta kylpasta direkt, men det sa dom inget om när den levererades... Ska testa en hårfön,testat t-röd, men den sitter så pass fast att det kommer inte in t-röd mellan kylaren och processorn..
Citera
2009-07-27, 16:12
Medlem
Vi vred den fram och tillbaka, men den sitter så pass fast att ett stift böjdes, det har vi dock åtgärdat... men vi letar just nu hårtork
Citera
2009-07-27, 17:47
Medlem
Tack så mycket för tipsen, fick isär den till slut, och nu har jag en helt fungerande dator =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in