2009-08-16, 15:13
Medlem
Just det. Undvik Njurunda och Kvissleby också.
Citera
2009-08-16, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Just det. Undvik Njurunda och Kvissleby också.
Ja precis, allt efter Södergående E4 efter stan ska undvikas, inklusive bredsand.
Citera
2009-08-17, 00:29
Medlem
Mr Wrongs avatar
Sedan beror det lite på var du ska jobba också. Är jobbet inne i stan fungerar det fint med Haga, Södermalm och Skönsmon. Sidsjön duger också om du är ute efter hus och kan tänka dig att bo i utkanten.

Är jobbet utanför stan skulle jag definitivt bosätta mig på samma sida för att undvika köerna på E4 i största mån. Hamnar man i rusningen kan det ta närmare en kvart att krypa från centrum till oljehamnen.
Citera
2009-08-17, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Kommer eventuellt att få jobb uppe i Sundsvall. Någon som bor där, har bott där, känner någon som bor där och som kan tipsa mig om vilka bostadsområden som är relativt lugna att bo i? Och är det sant att det är mycket våld i S-vall (ryktena säger det).

Har bott större delen av mitt vuxna liv i Sundsvall,en ganska bra stad tycker jag. De områden jag trivts absolut bäst är Skönsmon,en blandning av några vanliga hyreshus,ett större antal av äldre bostadsrätter och ett stort antal villor.Och Östermalm med privata hyresvärdar och äldre villor.
Läser att några avråder från Njurunda men jag vill ändå tipsa om Björköfjärden,otroligt vackert enligt mig. Några mil från stan,visst,men att bo där är ren rekreation. Husköp är nog det som gäller där,kan nog vara svårt att hitta nåt att hyra.
Citera
2009-08-17, 11:53
Medlem
flextros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plope
inklusive bredsand.

Varför är alla så fördomsfulla mot bredsand ? har aldrig haft problem där
( inte i övriga sundsvall heller )

Nu vet jag inte hur det ser ut på alnö, men där är det väl ganska lugnt ?
Citera
2009-08-17, 11:57
Medlem
CherryTarts avatar
Haga! Jag har aldrig bott i ett bättre område.
Citera
2009-09-09, 17:34
Medlem
Aniki-kuns avatar
Vilka fastigheter rekommenderas i Haga? Sitter just nu på sundsvalls hemsida och söker bostad.
Kom med tips!
Citera
2009-10-14, 18:01
Medlem
Nu måste jag bara bumpa en tråd som är lite över en månad gammal sen den siste skrev. Har bott i S-vall i över 4 år nu och bott hela tiden i granlo. Ser att många inte tyckte att området var något att rekommendera TS. Av vilka skäl anser ni det? Tycker att det är lugnt ock stilla. Ända jag kan klaga på är moppemaffian som ränner på nätterna ock smygrasister som sätter ut plakat om NSF osv..
Citera
2009-10-14, 18:08
Medlem
Alvéss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flextro
Varför är alla så fördomsfulla mot bredsand ? har aldrig haft problem där
( inte i övriga sundsvall heller )

Nu vet jag inte hur det ser ut på alnö, men där är det väl ganska lugnt ?
Bredsand är ju uppdelat i över och nedre. På övre är det nästan uteslutande barnfamiljer och mycket lugnt och inga trubbel, bara villor där. På nedre har det varit ganska mycket invandrare med numera så är det ganska bra även där. På nedre så finns det en del hyresrätter och radhus. Den södra delen av bredsand är lugn och lite billigare att bo i.
Citera
2009-10-23, 12:00
Medlem
snejken1520s avatar
Ok, så var är bäst att bo för:
en barnfamilj som vill bo i
stor villa med
stor tomt
inte har något emot invandrare (av den lugna skötsamma sorten)
vill slippa problem (typ moppeligister, tattare, socfall, WT och gangstablattar)
hyfsat nära centrum (mindre än 30 min med bil)?
Citera
2009-11-23, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xerkses
Avråder dig från.
Nacksta
Bredsand
Granloholm
Finsta
Ljustadalen

Tips.
Centrum
Haga
Timrå

OT: Är du helt bränd i kupan eller? Sedan när fan ligger Timrå i Sundsvall?

On Topic: Nacksta är ett helt underbart ställe. Bara gamla rykten som lever kvar här.. Det sägt ju utifrån vara "sundsvalls värsta ställe" och "i klass med rosengård" osv, men faktum är att de senaste fem åren har allt sånt där hemskt upplösts. En hel del kriminalitet (men inte mer än någon annan stans i sundsvall skulle jag tro) men det är sådan kriminalitet som snatteri, någon som kör utan skattad bil, haschrökning/försäljning osv. Men det är ENDAST i två bostadshus, och som sagt. Man känner sig alltid trygg här (även uppe i det område med de två husen). Nära till stora Sidsjön perfekt för utflykter med familjen eller med vänner. Elljusspår som är i toppskick! Skog och natur alldeles intill, helt UNDERBART!

Nacksta är uppdelat i tre områden;
HSB Rågen - Bostadsrätter i fina hus men ganska litet område. Mycket äldre och medel svenssons där (nästan ingen kriminalitet, absolut ingenting som drabbar någon annan)

Midälva - Hyresrätter via Mitthem. MYCKET bra och FINT område. Familjeliv här borta med. Inte äckliga svenssons, utan bra trevliga familjer utan fördomar som sköter sitt och låter andra sköta sitt eget.

"Tjugotvåan/Tjugofyran" - Förfallna hyresrätter med många kulturer, alla är jättetrevliga och längtar efter en renovation och regler. Ingen hög kriminalitet alls som märks. Men hög kriminalitet på så vis att många där uppe brukar hasch och en del dricker smuggelsprit (säljer absolut inte i samma utsträckning som för några år sedan, man får JAGA för att hitta smuggelsprit till salu nu). Fins väl några som kör utan skattemärke osv.

Sammanfattning: Ska du flytta till sundsvall så flytta till Nacksta! kanske inte 22-24, men Midälva om du är intresserad av hyresrätt eller HSB Rågen om du vill ha bostadsrätt. Finns även en hel del villor här.

mvh stolt nackstabo!
Citera
2009-11-23, 21:06
Medlem
bo

Ungdomar kallar Granloholm för hodden, ungdomar med föräldrar som har jobb som advokater, läkare och dylikt. Wannabe hood. Granloholm är väl Sundsvalls dyraste område nu med de nybyggda området uppe vid Huli? 3 villaområden i Granloholm och resten radhus, finns även några lägenheter men allt är bebott av medelålders barnfamiljer. Kalmarvägen finns dock som har gått från ett invandrartät område till lite mer white-trash hangaround. Men absolut inte något farligt ställe längre.

Annars är väl som nämnt Haga, Södermalm och City rätt bra. Områden jag inte skulle bo i är: Bosvedjan, Nacksta, Bredsand, Skönsberg, Bergsåker och Ljustadalen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in