2009-07-27, 02:00
Medlem
KillLovelyPonys avatar
Frst slutade Mail att fungera helt och jag fick instalera om det via den medfljande startskivan jag fick till min macbook. Men nu r nsta problem s att jag inte kan se mail som har ngot bifogat, d kommer regnbgstrtan fram och snurrar en stund fr att sen meddela mig att Mail "ovntat har avslutats" varp jag kan vlja att ignorera, f en rapport och/eller starta om programmet.

Det hr hnder hela tiden och det r otroligt frustrerande eftersom det medfr att jag inte kan anvnda programmet ht. Finns det ngon lsning p det hr? Eller fr jag helt enkelt byta mailprogram?...
Citera
2009-07-27, 02:12
Medlem
MrOaikis avatar
Jag lnar trden... Jag har problem med att utgende mejl inte gr att ska p. Det finns ingen skickat-korg verkar det som, trots att jag stllt in att skickad post ska sparas p servern. Anvnder IMAP.
Citera
2009-07-27, 08:51
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillLovelyPony
Frst slutade Mail att fungera helt och jag fick instalera om det via den medfljande startskivan jag fick till min macbook. Men nu r nsta problem s att jag inte kan se mail som har ngot bifogat, d kommer regnbgstrtan fram och snurrar en stund fr att sen meddela mig att Mail "ovntat har avslutats" varp jag kan vlja att ignorera, f en rapport och/eller starta om programmet.

Det hr hnder hela tiden och det r otroligt frustrerande eftersom det medfr att jag inte kan anvnda programmet ht. Finns det ngon lsning p det hr? Eller fr jag helt enkelt byta mailprogram?...
Uppkommer problemet vid alla mail med bilagor, eller r det ngot bestmt? Det lter som att det skulle kunna vara en specifik bilaga som krnglar, kanske beror det p en stor bild som ska ritas upp (vilket Mail.app ibland inte gillar).
Prova: http://lokiware.info/Mail-Attachments-Iconizer

Annars kan du kasta mailet utan att ppna det, och be avsndaren att lgga bilagan i en zip-fil.
Citera
2009-12-13, 00:57
Medlem
Tordmulens avatar
Jag lnar trden.

Jag har ett litet problem med mail (till skillnad frn TS). I Safari nr jag ska maila en lnk eller sidinnehll s sger Safari att han inte hittar ngon mailapplikation. Jag har kunnat gjort det frut fr bara kanske 14 dagar sedan men nu hittar allts inte safari mail lngre. Mail r min enda och primra mailklient.

Jag tror att felet uppstod nr jag laddade hem Postbox och testade det fr ngra veckor sedan fr att nstan omgende avinstallera och radera det. Jag har noga kollat igenom instllningarna i bde Mail och Safari och kan inte hitta ngot dr som skulle gra att Safari inte skulle hitta Mail.

Tacksam fr hjlp.
Citera
2009-12-13, 13:43
Medlem
Andreasvbs avatar
Har du stllt in Mail som standardlsare i instllningar?
Citera
2009-12-13, 14:01
Medlem
Tordmulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Har du stllt in Mail som standardlsare i instllningar?

Japp. Tror att den alltid varit det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in