Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-07-27, 02:00
Medlem
KillLovelyPonys avatar
Först slutade Mail att fungera helt och jag fick instalera om det via den medföljande startskivan jag fick till min macbook. Men nu är nästa problem så att jag inte kan se mail som har något bifogat, då kommer regnbågstårtan fram och snurrar en stund för att sen meddela mig att Mail "oväntat har avslutats" varpå jag kan välja att ignorera, få en rapport och/eller starta om programmet.

Det här händer hela tiden och det är otroligt frustrerande eftersom det medför att jag inte kan använda programmet öht. Finns det någon lösning på det här? Eller får jag helt enkelt byta mailprogram?...
Citera
2009-07-27, 02:12
Medlem
MrOaikis avatar
Jag lånar tråden... Jag har problem med att utgående mejl inte går att söka på. Det finns ingen skickat-korg verkar det som, trots att jag ställt in att skickad post ska sparas på servern. Använder IMAP.
Citera
2009-07-27, 08:51
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillLovelyPony
Först slutade Mail att fungera helt och jag fick instalera om det via den medföljande startskivan jag fick till min macbook. Men nu är nästa problem så att jag inte kan se mail som har något bifogat, då kommer regnbågstårtan fram och snurrar en stund för att sen meddela mig att Mail "oväntat har avslutats" varpå jag kan välja att ignorera, få en rapport och/eller starta om programmet.

Det här händer hela tiden och det är otroligt frustrerande eftersom det medför att jag inte kan använda programmet öht. Finns det någon lösning på det här? Eller får jag helt enkelt byta mailprogram?...
Uppkommer problemet vid alla mail med bilagor, eller är det något bestämt? Det låter som att det skulle kunna vara en specifik bilaga som krånglar, kanske beror det på en stor bild som ska ritas upp (vilket Mail.app ibland inte gillar).
Prova: http://lokiware.info/Mail-Attachments-Iconizer

Annars kan du kasta mailet utan att öppna det, och be avsändaren att lägga bilagan i en zip-fil.
Citera
2009-12-13, 00:57
Medlem
Tordmulens avatar
Jag lånar tråden.

Jag har ett litet problem med mail (till skillnad från TS). I Safari när jag ska maila en länk eller sidinnehåll så säger Safari att han inte hittar någon mailapplikation. Jag har kunnat gjort det förut för bara kanske 14 dagar sedan men nu hittar alltså inte safari mail längre. Mail är min enda och primära mailklient.

Jag tror att felet uppstod när jag laddade hem Postbox och testade det för några veckor sedan för att nästan omgående avinstallera och radera det. Jag har noga kollat igenom inställningarna i både Mail och Safari och kan inte hitta något där som skulle göra att Safari inte skulle hitta Mail.

Tacksam för hjälp.
Citera
2009-12-13, 13:43
Medlem
Andreasvbs avatar
Har du ställt in Mail som standardläsare i inställningar?
Citera
2009-12-13, 14:01
Medlem
Tordmulens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Har du ställt in Mail som standardläsare i inställningar?

Japp. Tror att den alltid varit det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in