2009-07-27, 01:04
Medlem
spiff.piffs avatar
Jag satt och tog bort program på min dator och sedan när jag startade om den så så var bilden liten och i mitten av displayen, då ökade jag upplösningen på bilden och när jag valt högsta upplösningen så täckte bilden hela displayen. Vad ska jag göra om jag vill att bilden ska täcka hela displayen även om jag har minsta upplösningen?

Tack på förhand för bra svar
Citera
2009-07-27, 01:31
Medlem
micaeles avatar
Que? Menar du skrivbordsbakgrunden? Isf kan du ställa in det på samma ställe som du väljer bakgrund, att smeta ut bilden över hela skärmen oavsett storlek på bild och upplösning.
Citera
2009-07-27, 02:14
Medlem
spiff.piffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Que? Menar du skrivbordsbakgrunden? Isf kan du ställa in det på samma ställe som du väljer bakgrund, att smeta ut bilden över hela skärmen oavsett storlek på bild och upplösning.

Nej det menade jag inte. Jag menade allt på datornskärmden som man ser. Vad ska man kalla det? Jag kom inte pånågot bra ord. På en tv skulle man säga bild. T. ex "Jag kan inte se hela underdelen av bilden på min widescreen tv när jag väljer att hela skärmen ska täckas med bild eftersom jag inte kollar på en widescreen film utan en film i format 4:3" eller "jag kollar på en widescreen film nu och hela bilden är med men endel av texten är under bilden och den syns inte om jag har widescreen bilden så att den täcker hela tv-rutan."

Förstår du vad jag menar? Har du isf förslag på ett bättre ord än bild? För jag menar verkligen inte bakgrundsbild.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in