2009-07-28, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jomenvisst84
Det där är väl ändå rent skitsnack. Fanns några mobbare på min skola och allihop är faktiskt jäkligt framgångsrika. Speciellt en kille som var (är?) riktigt jäkla ond har numer en skitsnygg tjej, villa, pissdyr bil och ett framgångsrikt företag på orten.

Själv hörde jag till dom som faktiskt stod upp för den svaga om jag såg nån bli mobbad men inte fan är jag framgångsrik idag. Bor i en etta, skitbil, singel, inga barn och ett jobb som bara är "ok". Har iofs riktigt bra vänner, så där är man väl framgångsrik...

tråkigt att höra! själv så sitter min gamla skolas värsta mobbare inne på livstid han var den enda som fortsatte badboy banan. dom andra skruvar i sina volvo 240's precis som när dom var 15..
Citera
2009-07-28, 18:34
Medlem
Ta på dig en kavaj / andra random finkläder och gå fram till ungen och säg:

"Namn, Namn... jag har hööört... att du har inte varit världens snällaste mot min familj... Jag ska ge dig ett erbjudande du inte kan tacka nej till, jag råder dig att sluta, för bådas bästa, jag skulle verkligen inte vilja be min kompis Tony att besöka dig"

DVS... Gör något som får dig att se ut som någon ur Familjen Corleone (Var för helvete så seriös du kan va, annars blir du bara utflabbad) så jävlar kommer ungarna bli tysta. Har du tur så kanske du t.om kan få dom att betala "beskydd" till din syrra
Citera
2009-07-28, 18:36
Medlem
Fil0sofias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det lär ju inte hjälpa om man har ögon som en underlägsen cockerspaniel.. Själv har jag ögon som kan utstråla död och skrämma skiten ur vem som helst..

Då får man väl köpa några läskiga linser och pilla in i ögonen. :P
Citera
2009-07-28, 22:52
Medlem
Endless.x89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Du är inte så gammal va?

Kan konstatera att det där är så fel något bara kan bli. Det är mobbarna som blir kvar i hemstaden, skaffar barn när de är 23 och skiljer sig när de är 28. Säger inte att det går något vidare bra för de mobbade, men näst bäst går det för klungan som inte bryr sig och bäst går det för de riktiga alfahannarna, nämligen de som griper in i sånt här utan att själva vara berörda.
Min ålder är irrelevant.

Läs på om vad som definerar en Alpha hanne.

Antingen så går du efter vad "mamsen" sagt om att "De som mobbar är bara osäkra på sig själva och det är därför de mobbar" eller så är du allmänt obildad när det gäller Sociala roller.

Men detta är Off topic.Undviker att utveckla detta mer.

TS,Gå och tryck upp ungarna mot väggen så de lär sig att du är alpha hannen så skall du se att "flocken" ger sig av.
Citera
2009-07-29, 01:25
Avslutad
Som dom andra säger, skräm dom.
Annars fortsätter dom i smyg.

Hade jag vart så liung hade jag blivit livrädd och lagt av direkt, det är sånt man lyssnar på.
Citera
2009-07-29, 01:51
Medlem
Neveminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fledzzz
Min lillasyster (96:a, 13år) är, vad ska man säga, lite blyg, vågar inte stå upp för sig själv. Hon är påväg att bli ett riktigt mobb offer verkar det som, hon blir trakasserad på bilddagboken och via sms ( dock bara från enstaka personer än så länge).
Det har även gått så långt så att hon har slutat i en sport hon gick i, pga en, ursäkta uttrycket, j*vla invandrar unge.

Nu till frågan, finns det något jag kan göra? jag är hennes storebror som är 19 år, och jag blir så förbannad när jag läser trakasserierna mot henne, och när jag får hämta henne gråtandes från sina träningar, pga att hon inte vågar säga ifrån mot en jävla äckel unge. Jag har själv varit mobbad som mindre, men inte grovt direkt, men nu har jag lärt mig att stå upp för mig själv, men ångrar att jag inte gjorde det tidigare.

Säger som många andra att säga till tränare å likande, men också prata med ungarna.

Annars är väll Jerry Springer enda utvägen : P
Citera
2009-07-29, 08:50
Medlem
Savoys avatar
Först ska du ju försöka prata med din syster för att luska ut så mycket du kan.

Sedan är väl ett tips att klura ut vem som driver på mobbningen och söka upp den personen enskilt. Tror det är mycket effektivare än att tala till gruppen.

Bläng, var lågmäld och obehaglig i största allmänhet när du pratar med honom. Hota utan att bli konkret, "skulle inte vilja vara du om detta fortsätter...", "kommer att bli otrevligt för dig.." etc.

-----ot
@Endless.x89, vänta några år tills du blir vuxen och se vad som händer med dina "Alpha hannar".
Senast redigerad av Savoy 2009-07-29 kl. 08:57.
Citera
2009-07-29, 11:07
Medlem
Endless.x89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Först ska du ju försöka prata med din syster för att luska ut så mycket du kan.

Sedan är väl ett tips att klura ut vem som driver på mobbningen och söka upp den personen enskilt. Tror det är mycket effektivare än att tala till gruppen.

Bläng, var lågmäld och obehaglig i största allmänhet när du pratar med honom. Hota utan att bli konkret, "skulle inte vilja vara du om detta fortsätter...", "kommer att bli otrevligt för dig.." etc.

-----ot
@Endless.x89, vänta några år tills du blir vuxen och se vad som händer med dina "Alpha hannar".
Tror din morsa fortsatt kommer gilla mig.
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in