2009-07-26, 22:23
Medlem
zaturn87s avatar
Vet inte om detta är rätt eftersom man hittar abortdebatterna lite överallt i allt från religion till inrikespolitik och allt...

Men jag antar att detta ändå är rätt, funderade först att ha den inom feminism men med tanke på att feministforumet kryllar av kvinnohatare och andra dårar så tar jag den här...

Så hur skiljer denna tråd från andra aborttrådar.

Enkelt, jag själv har så in i helvete tröttnat att vi killar ska sitta och spy gallor mot varandra när det kommer till detta ämnet när det helt klart och tydligt handlar om kvinnan och kvinnokroppen och säga vad fan vi vill så tycker jag inte män har någonsin kunnat hålla en nyanserad debatt kring detta eftersom vi helt saknar en verklig insyn i detta.

Så därför startar jag denna tråd i hopp om att få se hur ni alla damer resonerar eftersom detta egentligen bara handlar om er och alla andra som kommer med kommentarer kring detta är troll i mina ögon...

Den här tråden är exklusiv för damerna då jag vill följa eran tolkning av ämnet, ni andra kan söka er efter de andra tusen trådarna killar..

Era posts är inte intressanta och sällan de faktiskt bidrar med något annan än glåpord och trångsynta perspektiv...

Så mina damer börja?

Abort, bra? dålig?
Religionens tolkning väger mer än rätten till abort?
Varför abort?
Vill ni ha barn vid ung ålder?
Livet som singelmamma?

Ja jag vill se allt ni har att säga, det finns så mkt om och men och jag vill nu höra eran röst eftersom som jag nämnde det är den enda relevanta...

PS: Killar var god respektera mitt önskemål nu, använd sök om ni vill ventilera eran åsikt gällande abort i någon av de andra trådarna....

EDIT: Killar varför kan ni bara inte säga allt detta i de andra trådarna?

Jag bara har respektfullt yttrat mitt önskemål om att jag vill se vad kvinnorna sinsemellan varandra tycker om detta ämne. Är det så svårt att inte flama?
Senast redigerad av zaturn87 2009-07-26 kl. 22:42.
Citera
2009-07-26, 22:30
Medlem
jag är kvinna och jag anser inte att kvinnan själv ska ha rätt att bestämma över en annans liv. döda får man bara göra i självförsvar. När det gäöller fosterdiagnostik så är det i princip samma sak som nazarna gjorde när de mördade handikappade. Nej jag är inte religiös, men anser att livet är heligt.
Citera
2009-07-26, 22:32
Bannlyst
Abort, bra? dålig? -Bra, ifall snubben säger det.
Religionens tolkning väger mer än rätten till abort? -Rätten att vara kärring är störst.
Varför abort? -Därför att det är synd om barn som är ovälkomna. Om de inte blir adopterade, förstås.
Vill ni ha barn vid ung ålder?-nej, men i värsta fall så går det bra.
Livet som singelmamma? - jättebra! massa KuK!
Citera
2009-07-26, 22:33
Medlem
Klot-Johans avatar
En stilla undran. Hur ska du kontrollera att det enbart är kvinnor som diskuterar?

Fö handlar TS om varför enbart kvinnor ska diskutera och frågorna sveper du snabbt förbi. Känns inte som att du är speciellt seriös, dessvärre.

Dela upp frågorna bättre, de är alltför stora för att svepa av lite snabbt sådär och framförallt, för att få ett diskussionsunderlag delger du vad du själv anser.
Citera
2009-07-26, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
jag är kvinna och jag anser inte att kvinnan själv ska ha rätt att bestämma över en annans liv. döda får man bara göra i självförsvar. När det gäöller fosterdiagnostik så är det i princip samma sak som nazarna gjorde när de mördade handikappade. Nej jag är inte religiös, men anser att livet är heligt.
Jag håller med dig.
Citera
2009-07-26, 22:36
Medlem
skolmatsals avatar
Citera
2009-07-26, 22:42
Medlem
SoftisSoffans avatar
Jag är 27 år gammal och är gravid med 3:e barnet.

Jag är för abort men anser även att mannen ska ha mer att säga till om då det även är hans liv som påverkas. Dessutom anser jag att man ska sänka gränsen 18 v. till 14:e veckan. En normal kvinna har vid v.14 haft gott om tid på sig att märka av graviditeten och fundera tillsammans med mannen hon blivit gravid med.

Jag tycker dock att det ska finnas undantag för missbildningar. Med ett läkarutlåtande ska man kunna göra abort fram till v.20.

Jag skulle aldrig vilja skaffa barn med en man som inte är 100 % övertygad om att han vill bli pappa. Känns fruktansvärt fel mot både han och barnet.
Citera
2009-07-26, 22:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SoftisSoffan

Jag är för abort men anser även att mannen ska ha mer att säga till om då det även är hans liv som påverkas. Dessutom anser jag att man ska sänka gränsen 18 v. till 14:e veckan. En normal kvinna har vid v.14 haft gott om tid på sig att märka av graviditeten och fundera tillsammans med mannen hon blivit gravid med.

Jag tycker dock att det ska finnas undantag för missbildningar. Med ett läkarutlåtande ska man kunna göra abort fram till v.20.

Jag skulle aldrig vilja skaffa barn med en man som inte är 100 % övertygad om att han vill bli pappa. Känns fruktansvärt fel mot både han och barnet.

Du måste vara en väldigt bra mor och jag håller med dig på alla punkter och jag älskar de föräldrar som har fler än 2 barn, eftersom att det överstiger 2.1 nivån.
Citera
2009-07-26, 22:55
Medlem
SoftisSoffans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChinaLover
Du måste vara en väldigt bra mor och jag håller med dig på alla punkter och jag älskar de föräldrar som har fler än 2 barn, eftersom att det överstiger 2.1 nivån.

I try my best. Men fler än 3 knoddar blir det nog inte. 30 år är min åldersgräns för barnafödande. Min personliga åsikt är att man ska skaffa barn mellan 23-30 sen är man för gammal. Ganska kontroversiell åsikt i dagens samhälle där de flesta väntar tills de fyllt 32. Men faktum är att efter 25 års ålder minskar kvinnans fertiletet kraftigt för var år. 10 år innan du kommer i klimakteriet (snitt åldern är 51) så är du inte längre fertil överhuvudtaget.
Kvinnan är som mest fertil vid 17-18.
Med minskad fertilitet ökar även risken för att få barn med downs syndrom och andra handikapp.
Citera
2009-07-26, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoftisSoffan

På ett sätt håller jag med, men har svårt för att se hur detta skulle gå till så om du har några funderingar kring det får du gärna utveckla

Förövrigt är jag för abort, hellre det än att det föds barn överallt som är oönskade. Samtidigt tycker jag att det är skrämmande att det genomförs så många varje år & de flesta bara pga slarv
Citera
2009-07-27, 01:21
Medlem
Ylangs avatar
Jag är helt klart för abort, utan de skulle jag vara morsa sen länge nu och det hade inte vart nå vidare succe.
Galet meningslöst att blanda in religion och skit i frågan, det är ju mitt eget liv det handlar om och argumentet att fostret är ett liv håller inte, det är ju för det första bara fri abort fram till vecka 18 efter det blir det ju svårare att få lov till det kan jag tycka är bra för vid så långt gången graviditet är det ju mer utvecklat.
Aja lite vimsigt men finns det någon som vill diskutera mer så kör!
Citera
2009-07-27, 11:48
Medlem
Tjohildas avatar
Abort är världens äldsta operation, och förbjuder man aborter kommer de ändå att göras - illegalt och av kvacksalvare med svåra skador som följd. Så har det varit alltid och överallt, i alla länder och kulturer. Och där man inte lyckas med aborten sätter man ut barnet ( i romarriket, på vikingatiden, Rumänien på 80-talet, Kina idag...)

Vad alla abortmotståndare verkar ha svårt att fatta är just det här att aborterna ändå kommer att göras och att det är bäst att det utförs av utbildade läkare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in