• 6
  • 7
2011-07-21, 10:12
Medlem
Fioehlbaerths avatar
Det är bara drägg som beställer ett glas vatten och på sin höjd en liten pommes frites till, och sen sitter en timme i värmestugan för att få i sig det.
Riktiga betalande kunder som inte vill trängas med sånt, drar lätt vidare.
Citera
2011-07-21, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Det är bara drägg som beställer ett glas vatten och på sin höjd en liten pommes frites till, och sen sitter en timme i värmestugan för att få i sig det.
Riktiga betalande kunder som inte vill trängas med sånt, drar lätt vidare.

Nja, dräggen är väl de som dricker någon sötsliskig läskeblask?

Jag tar oftast vatten på McD, men å andra sidan kombinerar jag inte vattnet med en futtig liten pommes frites utan med en eller flera hamburgare (vilket gör att priset skenar upp i meal-nivåer, trots att jag skippar pommes fritesen) så jag borde kanske inte ta åt mig.
Citera
2012-04-09, 03:53
Medlem
Ifall McDonalds-restaurangen har systemet att man får hämta dricka själv så beställer man självfallet en stor vatten och vad du än nu ska ha. Sedan traskar du med den tomma muggen till påfyllningen och fyller den ända upp till kanten med valfri läsk! Gjorde det idag, inte en spänn gav jag...

Citera
2012-04-12, 23:33
Medlem
Snackss avatar
Gammal tråd men 3kr är ju självkostnadspris för dom som inte fattar det. Muggen går på drygt 1kr och 2 spänn i lönekostnad om det tar 60 sekunder att ta emot beställningen och fixa fram vattnet.

Största anledningen är dock att få folk att köpa läsk istället där marginalen är högre.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in