• 1
  • 2
2009-07-26, 13:10
Medlem
unvisibleguySWEs avatar
Tre jävla spänn! För 15cl vatten.

Varför bara på nätterna men aldrig på dagtid?
Citera
2009-07-26, 13:11
Medlem
swebarbs avatar
det är fel, man kan ju gå på toan och dricka gratis då istället.
Citera
2009-07-26, 13:12
Medlem
unvisibleguySWEs avatar
Dricka vatten,.. från en donken toa? Nej tack
Citera
2009-07-26, 13:16
Medlem
BagareBengts avatar
"Tre jävla spänn" är ju i princip som gratis. "Tre jävla spänn" är kostnaden för servicen och muggen, inte själva vattnet.

Fem snorungar kommer in, två stycken köper varsin cheeseburgare, resten vill bara ha ett glas vatten, sedan ockuperar de ett bord i två timmar. Jag har full förståelse med McDonalds.
Citera
2009-07-26, 13:16
Medlem
kvartisexs avatar
För att?

Alla vill ha betalt för allt nu för tiden. Det finns ingen som kan göra nått för att va snäll längre. Och skulle någon göra något utav snällhet så är det alltid någon jävel som missbrukar det.
Citera
2009-07-26, 13:17
Medlem
gisslans avatar
Rätt och rätt. Är de så jävla giriga trots att Donken tjänar miljarder varje år kan jag gå och käka på Max istället.
Citera
2009-07-26, 13:23
Medlem
Om man bär med sig ett uns av vett inom sig, äter man ändå inte på McDonalds, förutsatt man man inte är mentalt invalidiserad.
Citera
2009-07-26, 13:33
Medlem
goboondocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gisslan
Rätt och rätt. Är de så jävla giriga trots att Donken tjänar miljarder varje år kan jag gå och käka på Max istället.
Det faktum att maxs alla motsvarande produkter är dyrare en mcdonalds produkter spelar ingen roll antar jag?
Citera
2009-07-26, 13:40
Medlem
IRMEs avatar
Principen att ta betalt för vatten är sjukt. Visst kan man tänka sig att själva muggen kostar en krona, men då kan man ju faktiskt ha med sig en själv om det är så. På andra ställen alltså "riktiga" restauranger har jag sett folk ta betalt 10 kronor för ett litet glas vatten och 15 för ett stor, vilket är väldigt konstigt, då tar man ju faktiskt betalt för mängden vatten och inte servicen.

Jag bojkottar alla ställen som tar betalt för vatten.

EDIT: Max må vara dyrare, men jag tror maten väger mer, dvs kg-priset är nog bättre
Citera
2009-07-26, 13:43
Medlem
_RHCP_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Principen att ta betalt för vatten är sjukt. Visst kan man tänka sig att själva muggen kostar en krona, men då kan man ju faktiskt ha med sig en själv om det är så. På andra ställen alltså "riktiga" restauranger har jag sett folk ta betalt 10 kronor för ett litet glas vatten och 15 för ett stor, vilket är väldigt konstigt, då tar man ju faktiskt betalt för mängden vatten och inte servicen.

Jag bojkottar alla ställen som tar betalt för vatten.

Sen finns det ju de som betalar lika mycket för en kopp vanligt svart kaffe, tror inte mängden kaffepulver i en kopp är värt 10-15kr heller Det är väl mer än symbolisk summa, man vill ju inte att alla utnyttjar deras gratis vatten så dom får skyhöga vattenräkningar (skämt)
Citera
2009-07-26, 13:46
Medlem
De tog 10:- av mig, för en av deras minsta läskmuggar fylld med is. Detta var på kungsholmen. Vi skulle dricka några groggar och var utan is så det var det enda alternativet.
En annan gång köpte jag is från ica fältöversten, där skulle de ha en femma för en hel icakasse fylld till bredden med is. Då jag skulle betala så hade jag inga kontanter utan endast kort och det ställde tydligen till det för kassörskan som sa att det var bara att ta det gratis. (En eloge till ICA).

Slutsatsen blir att MC donalds är de snålaste rövföretaget som finns i det här landet. Jag väljer en annan kedja om jag ska ha snabbmat.

Citat:
Ursprungligen postat av unvisibleguySWE
Tre jävla spänn! För 15cl vatten.

Varför bara på nätterna men aldrig på dagtid?
Citera
2009-07-26, 13:48
Medlem
gisslans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goboondock
Det faktum att maxs alla motsvarande produkter är dyrare en mcdonalds produkter spelar ingen roll antar jag?

Jag äter skräpmat så sällan att det inte är många kronor per månad det handlar om. Dessutom sitter jag gärna i en fräsch lokal och äter min flottmeny än i något som luktar bajamaja.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in