2006-08-07, 13:56
Medlem
bodda_s avatar
65 danska pengar kostade den billigaste 7:an vodka när jag var på roskilde för någon månad sen
Citera
2006-08-07, 22:27
Medlem
AboXiss avatar
Tycker osså att det är lite mytartat att de skall vara billigare i Danmark. Om du åker över bara för och handla lite grann så är de ju sjukt utkastat. Man måste ju köpa enorma mängder för att de skall gå ihop. Så hellre Tyskland för där kan man köpa billig Coca osså
Citera
2006-08-08, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bodda_
65 danska pengar kostade den billigaste 7:an vodka när jag var på roskilde för någon månad sen

Dworek vodka på Netto
Citera
2006-08-08, 18:46
Medlem
Rekas avatar
Offtopic: En kul grej med en del spritaffärer i Köpenhamn är att man får smaka gratisprover. T.o.m. så får man hälla upp själv Blev dock sista gången tillsagd av en sur expedit att sluta dricka
Kanske är smakprovgrejen något för Systembolaget att ta efter
Citera
2006-09-01, 16:28
Medlem
LittleDaves avatar
Alkohol i Danmark

Hejsan, ska över till Danmark (Helsingör) imorgon lördag. Hur pass mycket billigare är alkoholen där? Tacksam för svar.
Citera
2006-09-01, 16:34
Medlem
Bor i närheten å hamnar i Helsingör ofta.. Jag har inga exakta priser på nåt, billigare e det iaf, speciellt sprit. Och det är ungefär samma priser nere vid gågatan som runtom, så lägg inte massa tid på å jaga priser, sup istället..

Det är iaf inte billigare än en platta tyska fulöl från din lokala garageleverantör, men sen har han sällan glasflaskor heller..

Handla nu inte på färjan bara, där e de svindyrt.
Citera
2006-09-01, 16:43
Medlem
LittleDaves avatar
Men en platta öl är väl billigare i Danmark än i sverige? O grejjen är den att jag inte har nån leverantör av tysköl nu eftersom jag är precis inflyttad i nere i skåna från norrland så har inga direkta kontakter, o har nära till helsingborg o tänkte att då kan ju Danmark vara ett bra alternativ för billigare öl
Citera
2006-09-01, 18:17
Medlem
Ja helt klart.. men bor du i skåne tar det inte lång tid förrän du träffar en ölsnubbe.. Desto svårare med bra HB, nog enklare i Norrlan, eller de e mina fördomar som talar nu?
Citera
2006-09-03, 15:58
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleDave
Men en platta öl är väl billigare i Danmark än i sverige? O grejjen är den att jag inte har nån leverantör av tysköl nu eftersom jag är precis inflyttad i nere i skåna från norrland så har inga direkta kontakter, o har nära till helsingborg o tänkte att då kan ju Danmark vara ett bra alternativ för billigare öl

klart ölen e billig i danmark...en back med 30 flaskor ligger runt hundra spänn,å då e det ingen fulöl..
Citera
2006-10-19, 12:34
Medlem
Handla alkohol i danmark, med utgångspunkt Malmö?

Jag ska ner till Malmö några dagar framöver. När jag endå har åkt dit ner med bilen (har en liten skåpbil med rätt goda lastmöjligheter) så tänkte jag att man kanske skulle passa på och åka över till Danmark och handla lite

Lite frågor:

1. Att hosta upp 580:- för att åka ToR över bron tycker jag känns lite svettigt, har ni tips på andra alternativ, båt? Från annat ställe än Malmö?

2. Vad har ni för tips på bra ställen att handla på? Jag vill ju inte åka allt för långt in i landet, det är en dagstripp jag har tänkt mig.

3. Hur ligger det till med införselkvoter? Jag hade väll inte tänkt att ta in nå brutala mängder, "för eget bruk" är ju lite luddigt...

4. Vad ligger åldersgränsen på för att ta in alkohol till sverige? Är själv 21, tjejen är 19. Ja har möjligjhet att byta ut tjejen till nån som är över 20 om gränsen ligger där (för att få med så mkt som möjligt d.v.s).

Hoppas ni alkoholexperter på FB kan svara Tack på förhand. Skål!
Citera
2006-10-19, 12:36
Medlem
Siden-Carlssons avatar
Ta färjan från Helsingborg. Kostar 40 bagis och allt du behöver finns på andra sidan. Ska du köpa väldigt mycket kan det vara värt att betala för att ta bilen med och åka till Netto som ligger straxt utanför, där det är lite billigare.
Citera
2006-10-19, 14:28
Medlem
Ska du ta bilen över till danmark så är det likabra att åka vidare å bege dig till tyska gränsen å handla i tyskland. Det gör man på en halvdag. Mycket billigare i tyskland, skiljer inte så mycket mellan prisnivåerna i sverige och danmark om man räknar in resekostnader.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in