Tjena
Jag är ny här i flashback eller snarare ny medlem, har alltid läst mycket här i flashback innan och äntligen är jag medlem hehe, så hoppas inte detta ämnet finns någonstans, för jag sökte ganska snabbt :P
Det är så här att min mamma har MS.MS är en sjukdom som drabbar det centrala nervsystemet (stora och lilla hjärnan, hjärnstammen och ryggmärgen)
hon fick diagnosen 1992 och antalet "läkemedel" hon har tagit , har varit väldigt mycket, från långa sprutor i ryggen till ungefär 10 till 15 tabletter om dagen, men det har varierat med åren.
Det jag vill komma fram till eller hjälpen jag vill ha är att ifall någon vet om Thc hjälper denna sjukdomen eller om det är någon speciell sort man behöver för att det ska bli lättare för henne då hon har mycket Spasticitet och jag har hört att cannabis kan hjälpa , så att hon kan slappna av bättre, etc.
Själv så röker jag ganska mkt, så det är därför jag undrar om det är någon som vet om detta bättre, men jag hoppas på seriösa svar och att ni kan hjälpa mig
ni får ursäkta om jag ber om för mkt eller eventuella stavfel, eftersom de flesta jag sett har klagat på tripprapporter, etc hehe
Peace