Citat:
Ursprungligen postat av bigwoorm87
jag tror inte att det hade varit en bra ide att prata med hennes läkare,eftersom vi alla vet hur de tänker om cannabis,men alla är inte likadana och om det nu skulle lösa sig med läkaren så tror jag inte det hade varit till någon stor hjälp, eftersom de läkemedel som finns i form av tabletter (thc) inte är lagliga i sverige
tror att de skulle vara från Shweiz (stavning) eller något liknande , ifall någon kan rätta till denna information .
jag läste även en artikel om en kvinna med Ms dock inte lika avancerad som min mamma, för några månader som åkte fast för att ha odlat plantor hemma för eget bruk. Efter det så vräkte de henne och hon fick vara någonstans där hon inte fick sina mediciner som man behöver dagligen. Vet inte hur hon mår idag
Jag menade inte att du skulle röka på med din moster, det kanske kom ut fel. Jag menade att din moster skulle vara med dig och din mamma om du bestämmer dig för att medicinera din mamma.
Oavsett vad så tycker jag att du ska prata med någon läkare, även om det inte är din mammas läkare. Är de MS-läkare så är de inlästa på Cannabis som medicin och kan därmed ge dig korrekt information om vad som gäller, hur det ska administreras, hur mycket som ska administreras osv. Du behöver hjälp, du kan inte bara droga ner din mamma utan att gå systematiskt till väga med hjälp av någon professionell. Ett alternativ är att ta kontakt med de som gjort studien eller en läkare i Schweiz?
Att börja odla hemma verkar ju vara en oändligt korkad idé om man tror att man kommer att få ett fripass för att man är sjuk. Det får man alltså inte! Men vad hade läkaren med det hela att göra menar du?