2009-07-26, 13:15
Medlem
_nudies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigwoorm87
vet du hur jag kan skilja indica och sativa,utan att fråga kranen då, eftersom d alltid säger att dom har en massa grejer ,olika sorter,etc som visar sig vara något helt annat

tex. om ja har en bit skurre , skulle jag kunna se skillnaden mellan sativa o indica, förutom att kunna känna d på ruset då ?

Detta får gärna någon mer insatt svara på, jag vet inte. Man kan se skillnad på plantorna, bladuppsättning, bladform och färg, men på buds vet jag inte.
Citera
2009-07-26, 14:00
Medlem
LadyTeas avatar
Citat:
jag tror inte att det hade varit en bra ide att prata med hennes läkare,eftersom vi alla vet hur de tänker om cannabis,men alla är inte likadana och om det nu skulle lösa sig med läkaren så tror jag inte det hade varit till någon stor hjälp, eftersom de läkemedel som finns i form av tabletter (thc) inte är lagliga i sverige

tror att de skulle vara från Shweiz (stavning) eller något liknande , ifall någon kan rätta till denna information .

jag läste även en artikel om en kvinna med Ms dock inte lika avancerad som min mamma, för några månader som åkte fast för att ha odlat plantor hemma för eget bruk. Efter det så vräkte de henne och hon fick vara någonstans där hon inte fick sina mediciner som man behöver dagligen. Vet inte hur hon mår idag

Jag menade inte att du skulle röka på med din moster, det kanske kom ut fel. Jag menade att din moster skulle vara med dig och din mamma om du bestämmer dig för att medicinera din mamma.

Oavsett vad så tycker jag att du ska prata med någon läkare, även om det inte är din mammas läkare. Är de MS-läkare så är de inlästa på Cannabis som medicin och kan därmed ge dig korrekt information om vad som gäller, hur det ska administreras, hur mycket som ska administreras osv. Du behöver hjälp, du kan inte bara droga ner din mamma utan att gå systematiskt till väga med hjälp av någon professionell. Ett alternativ är att ta kontakt med de som gjort studien eller en läkare i Schweiz?

Att börja odla hemma verkar ju vara en oändligt korkad idé om man tror att man kommer att få ett fripass för att man är sjuk. Det får man alltså inte! Men vad hade läkaren med det hela att göra menar du?
Senast redigerad av LadyTea 2009-07-26 kl. 14:00. Anledning: missat några tecken
Citera
2009-07-26, 14:07
Medlem
implantss avatar
Om det funkar kan du ju starta en liten garderobsodling som förser henne med medicin.
Citera
2009-08-02, 11:50
Medlem
LadyTeas avatar
Citat:
Det är så här att min mamma har MS.MS är en sjukdom som drabbar det centrala nervsystemet (stora och lilla hjärnan, hjärnstammen och ryggmärgen)
hon fick diagnosen 1992 och antalet "läkemedel" hon har tagit , har varit väldigt mycket, från långa sprutor i ryggen till ungefär 10 till 15 tabletter om dagen, men det har varierat med åren.

Det jag vill komma fram till eller hjälpen jag vill ha är att ifall någon vet om Thc hjälper denna sjukdomen eller om det är någon speciell sort man behöver för att det ska bli lättare för henne då hon har mycket Spasticitet och jag har hört att cannabis kan hjälpa , så att hon kan slappna av bättre, etc.

http://www.cannabis.se/wp-content/uploads/2009/07/Cannabis-medicin-lakare.pdf

En lista på läkare som skriver ut cannabismedicin. Testa ta kontakt med någon av dem.
Citera
2009-08-02, 13:42
Medlem
Whomacks avatar
Citat:
vet du hur jag kan skilja indica och sativa,utan att fråga kranen då, eftersom d alltid säger att dom har en massa grejer ,olika sorter,etc som visar sig vara något helt annat

tex. om ja har en bit skurre , skulle jag kunna se skillnaden mellan sativa o indica, förutom att kunna känna d på ruset då ?

Syns ju på bladen men har du bara en bud kan det nog vara svårt .. du kan i vissa fall känna på lukten vilken strain det är också

Hade jag vatt dig så hade jag dratt upp en liten odling.. då vet du va du ger henne och du kan leta efter strains som har erkänt bra medicinsk effekt
Citera
2009-08-02, 13:47
Bannlyst
jag har ingen källa på det här men, jag har hört från internet(?) eller någon annan stans att att ms sjuka personer när dom röker cannabis så för hindrar de att dom dära fläckarna som uppstår att spridas och bli större.

det vore skit nais att kolla om det funkade

ps, jag är galet bränd just nu hoippas att du förstår
Citera
2009-08-02, 13:52
Medlem
Drinis avatar
Ett avsnitt i filmen The Union - The business behind getting hight. Handlar just om en ms sjukt kille. Dem kan inte intervjua honom förrän han tagit några bloss, vilket gör så han kan prata helt okej. För honom är iaf cannabis en underbar medicin.

Filmen finns b.la på piratebay och om man inte sett den än så ska man göra det nu
Citera
2009-08-02, 14:30
Bannlyst
Hej!

Min moster har samma sjukdom. Hon har ju massa mediciner som hjälper henne.
Är inte risken stor att medicinerna skulle bli påverkade om hon blandade?

Till ts hade du tänkt berätta för din mamma vad för sorts kakor du bjuder på?

Vet inte om min moster skulle tycka att det va en bra idé. Men det vore kul att fråga henne om det.
Citera
2009-08-02, 14:39
Medlem
Dyngraukmans avatar
http://www.medicinskmarijuana.com/strains.html Där har du allt du behöver veta om strains(indica/sativa/hybrider)
Citera
2009-08-02, 14:39
Medlem
aptangos avatar
Fan, jag blev lite varm i hjärtat av att läsa den här tråden. Alla sätt är ju bra utom dom dåliga. Jag är ingen läkare, men jag tror inte det hade varit speciellt farligt att baka nån form av haschbrownies med svag dosering och prova. En lista på mediciner hon får kanske gör att någon kan rätta mig angående lämpligheten i det hela.

Du får gärna fortsätta rapportera här, jag tyckte det var mycket intressant och hade själv provat om det hade drabbat nån närstående.

Ta hand om er!
Citera
2009-08-02, 14:53
Medlem
Poddubnys avatar
http://www.youtube.com/watch?v=QkgV_qJHRKw
http://www.youtube.com/watch?v=lNcsskpOKK8

Dokumentär om Susanne Eriksson, som i Januari 2008 dömdes till 1 års fängelse för att ha odlat och rökt cannabis för att lindra symptomerna från sitt MS.
Citera
2009-08-02, 14:53
Medlem
exades avatar
http://www.youtube.com/watch?v=udQbMhIcXUE

Den här strainen ska tydligen hjälpa mot många olika sjukdomar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in