2009-07-25, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Biatch
Nej det är inte direkt känsligt så sätt.
Som jag skrev, drack själv och man var lixom diskret utom en snefylla!
Den skäms jag för i övrigt än idag och jag är 25+.

Men just att det ska handla om varje dag och man ska bli fullast tycker jag är lite knasigt.

Varje dag? Vad menar du med det? Att 14/15-åringar skulle supa sig fulla varje dag?

Och att det skulle handla om att bli fullast är ju bara trams. Visst finns det några få idioter som tänker så men det är ju inte många.
Citera
2009-07-25, 23:36
Medlem
Finns en annan tråd där det diskuteras om det är ok att köpa ut till 18åringar.
Även där finns många åsikter men att fjortonåringar super regelbundet är helt åt helvete. Har ni glömt hur omogen man är i den åldern. Att tro på en fjortonåring som säger att h*n aldrig dricker sig redlös är inte lite naivt.
Man har för fan ingen koll på varken kroppen eller alkoholen.
Sen att den var en rolig tid förnekar jag inte men tyckte det var enklare när man blev uppåt 16-17. Då var det inte lika stor katastrof när man blev tagen på bar gärning av farsan när man kom hem nerspydd och fin klockan 0400.
Har 10år kvar innan mina döttrar kommer i den åldern och det är inget jag ser fram emot. Kommer ha tre på 12-14-16 år hemma
Citera
2009-07-25, 23:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NickoPulver
Finns en annan tråd där det diskuteras om det är ok att köpa ut till 18åringar.
Även där finns många åsikter men att fjortonåringar super regelbundet är helt åt helvete. Har ni glömt hur omogen man är i den åldern. Att tro på en fjortonåring som säger att h*n aldrig dricker sig redlös är inte lite naivt.
Man har för fan ingen koll på varken kroppen eller alkoholen.
Sen att den var en rolig tid förnekar jag inte men tyckte det var enklare när man blev uppåt 16-17. Då var det inte lika stor katastrof när man blev tagen på bar gärning av farsan när man kom hem nerspydd och fin klockan 0400.
Har 10år kvar innan mina döttrar kommer i den åldern och det är inget jag ser fram emot. Kommer ha tre på 12-14-16 år hemma

Hur omogen man var när man var 14? Ehrm, inte så värst.
Man går i 7:an/8:an ungefär och jag vet inte hur det var med dig men jag var inte speciellt omogen och jag hade koll på mig och min kropp redan då.

Det enda jag håller med om är att det inte är okej att supa sig redlöst full i den åldern, men att supa är inga problem.
Citera
2009-07-26, 10:28
Medlem
Biatchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enigmium

Och att det skulle handla om att bli fullast är ju bara trams. Visst finns det några få idioter som tänker så men det är ju inte många.

Trams? Inte vad jag sett iaf.
Tror knappast snorungar har koll på vissa sorters rödvin och arom i öl.
Dom köper billigaste skiten och dricker, sen om det smakar skit struntar dom i.
Citera
2009-07-26, 10:49
Medlem
hobbe1991s avatar
Frågan borde ju vara ska 6-8 åringar dricka alkohol, Antar att någon driver med dom.

http://fjortisfour.blogg.se/
Citera
2009-07-26, 11:11
Medlem
poojks avatar
Klart dom ska dricka, alla bra misstag görs på fyllan

Tycker mej ha sätt yngre förmågor som både röker och dricker. Dom små liven är jävligt pigga på att dricka vin och sprit. Iaf dom gånger jag skymtat nyblivna fyllon
Citera
2009-07-26, 12:35
Medlem
popcorn.ekorres avatar
Tycker inte dom ska drickan. Då är det större chans att dom blir alkoholister när dom blir äldre.
Citera
2009-07-27, 10:26
Medlem
sverker11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enigmium
Hur omogen man var när man var 14? Ehrm, inte så värst.
Dom enda som tycker 14-åringar är mogna är andra 14-åringar. De är barn och skall behandlas som barn vad det gäller alkohol och gränssättande.
Citera
2009-07-27, 10:43
Bannlyst
Tyvärr finns det inte mycket att göra i ett land vars kultur påtvingar lösningsmedlet på våra barn och uppfostrar dem med mentaliteten att "om man inte dricker, så är man en mes." Var istället glad att andra droger ÄNNU inte är lika spridda bland fjortinåringar som i tex usa, där går de på andra saker än alkohol ska ni veta.
Citera
2009-07-27, 16:26
Medlem
Nojlagets avatar
NEJ. Det är omoraliskt.
Citera
2009-07-27, 16:50
Medlem
Slyerinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nojlaget
NEJ. Det är omoraliskt.
Ni hörde gott folk - nu lägger vi ner all vidare tankeverksamhet. Vem behöver tänka när man har moral?
Citera
2009-07-27, 16:56
Medlem
David.s avatar
Äh, en 16 år kan man väl vänta innan man börjar köra ner sig. Ta vara på tiden & försök ha så roligt man kan utan utan alkohol.

För sen blir det stört omöjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in