Citat:
Ursprungligen postat av miloudot
Har du varit i kontakt med kundtjänst och i så fall, vad sa dom?
I mitt fall, där jag har tappat all täckning i min lägenhet sa dom att jag skulle "vänta ut problemet", det har nu gått över ett år och jag har fortfarande ingen täckning i lägenheten.
Fy fan va surt.
Jag har samma problem sedan de avbröt samarbetet. På min arbetsplats över sommaren är mottagningen ytterst dålig och telefonen får söka nät en hel del, detta samtidigt som jag är helt beroende av att vara nåbar 24/7. Lösningen är att vidarekoppla till ett Telia Kontantkort, som även det har dålig mottagning, men ändå så pass bra att man aldrig tappar nätkontakten.
Igen bra lösning, men ett par månader kan man stå ut.
Det roliga i kråksången är, att 500 meter från arbetsplatsen, där växlar telefonen mellan full 3G-täckning och hyfsad H-täckning.
Jag har ringt till TRE och felanmält, och supporten skötte sig ypperligt. Det tog några dagar innan någon ringde upp och förhörde sig om förhållandena för att kunna felsöka ordentligt. Ytterligare några dagar senare fick jag ett SMS där de beklagade att de inte kunde göra något för att förbättra täckningen. När jag då tänkte säga upp mitt abonnemang (som jag har bindningstid kvar på) för att gå över till Telia, gav jag av lathet upp ganska tidigt då man skulle vara tvungen att göra en skriftlig reklamation. Får se om jag orkar ta tag i det till hösten.