• 1
  • 2
2009-07-23, 17:17
Medlem
Jag och några kompisar ska köpa biljetter till Coldplay 22/8 på Stadion (blocket) och vi hade då tänkt oss ståplatser. Är det någon som vet vad om gäller där? Är det uppdelat i sektioner eller är det bara alla på en och samma plats? Om det är sektioner, hur ser man vilken man ska stå på? Vad står det på biljetten så att säga?
Citera
2009-07-23, 17:57
Medlem
BrainDisorders avatar
Här kan du se dom olika ställena du kan sitta och stå på;
http://www.biljett24.se/index.php?cPath=102

Ståplatser brukar ju vara att stå vafan du vill, men det kan vara så att man hamnar i två olika sektioner. En främre och en bakre.
Citera
2009-07-23, 18:45
Medlem
Vintervilas avatar
Brukar vara så att man delar av så att det blir en sektion allra längst fram, sen en stor bakom den. Antar att det är för att undvika att det blir för stort tryck på de längst fram. Dock brukar det vara first come - first serve på de platserna längst fram. Iallafall på de globen-spelningar jag vart på.
Citera
2009-07-24, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vintervila
Brukar vara så att man delar av så att det blir en sektion allra längst fram, sen en stor bakom den. Antar att det är för att undvika att det blir för stort tryck på de längst fram. Dock brukar det vara first come - first serve på de platserna längst fram. Iallafall på de globen-spelningar jag vart på.

Okej, tackar!
Citera
2009-08-11, 23:13
Medlem
bernankes avatar
Enligt SvD släpps lite fler plåtar på onsdag..

http://www.svd.se/kulturnoje/nyheter...el_3339271.svd
Citera
2009-08-19, 14:49
Medlem
Tjena, nu är det så att jag har sittplatser till Coldplay, men kan jag och mina polare gå till stå istället? Det finns väl inget riktigt hinder för det? När man väl är inne på stadion kan man ju gå var man vill, dessutom står ju alla stånden mitt på plan, ska dom som ha sittplatser inte få gå dit eller?
Citera
2009-08-19, 20:47
Medlem
Stjaertsmoers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fritz
Tjena, nu är det så att jag har sittplatser till Coldplay, men kan jag och mina polare gå till stå istället? Det finns väl inget riktigt hinder för det? När man väl är inne på stadion kan man ju gå var man vill, dessutom står ju alla stånden mitt på plan, ska dom som ha sittplatser inte få gå dit eller?

Har aldrig varit på stadion, men har varit på andra ställen och alla har haft kontrollanter som kolalr din biljett innan du går ut på parkett... vetefan om det är så på stadion dock, lär ju gå åt 580 kontrollanter om dom ska hålla koll på det.
Citera
2009-08-20, 17:00
Medlem
Någon som har en aning?
Citera
2009-08-20, 19:21
Medlem
Heinrich.78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fritz
Nej, du kan inte gå in på ståplats med din biljett. De står och kontrollerar alla som ska in där.
Citera
2009-08-20, 22:09
Medlem
stonems avatar
Antagligen finns det körv och öl någon annastans också. Det brukar alltid att stå kontrollanter vid varje nedgång. Men du kan ju alltid prova att springa rakt igenom
Citera
2009-08-21, 19:56
Medlem
pickpockers avatar
Jag hoppade ner från sitt- till ståplats en gång på Stadion, var inte högt och blev inte påkommen. Dock vet jag inte vad som händer om man nu blir påkommen...
Citera
2009-08-22, 12:35
Bannlyst
Information från Stockholms Stadion

Info inför konserterna 2009
På Live Nations konserter gäller köförbud kring arenan innan kl 07.00 på speldagen. Att arbeta med scenbyggnation och olika installationer är som att vara på en byggarbetsplats och Live Nation vill inte ha någon kö inom området för att kunna garantera en hög säkerhet för alla inblandade. Även vid tillfällen då flera konserter spelas dagarna efter varandra råder köförbud före klockan 07.00, samtliga speldagar.

På Stadion är den övre delen av läktaren under tak, dvs säga bänkrad 11 och uppåt.

Ståplats är på den täckta fotbollsplanen framför scenen. Det är ingen sektionsindelning på ståplats.
Effektförvaring finns utanför arenan i en kur på Vallhallavägen.(OBS! Paraply är inte tillåtet att medtaga in på Stadionområdet).

http://www.stockholm.se/stadion
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in