2009-07-23, 15:24
Medlem
Zikozas avatar
Hej!

Jag råkade av misstag i maj ta bort en .rar fil med bilder.. Dessvärre när jag nu kom på att jag råkade ta bort den, så försöker jag återskapa den med "PC Inspector File Recovery".

Kan tillägga att jag även hade extractat .rar filen och hade alla bildfiler i en annan mapp som jag även tog bort..

Får felmeddelandet "C:\Documents and Settings\ne0\Mina dokument\l.rar: The archive is either in unknown format or damaged"

Vad ska jag göra?
Senast redigerad av Zikoza 2009-07-23 kl. 15:51.
2009-07-23, 18:36
Medlem
Flashen1961s avatar
Är det ända sen i Maj du tog bort filen och kom på det nu i Juli och har använt datorn hela tiden så är det troligen kört eftersom ett/flera/alla kluster som har tagits upp av rar-filen har blivit överskrivna flera ggr om.

Tyvärr men inte ens IBAS tror jag kan återskapa din förlorade fil och dom är duktiga på att återskapa förlorad information men även duktiga på att ta betalt.
2009-07-24, 18:41
Medlem
Zikozas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashen1961
Är det ända sen i Maj du tog bort filen och kom på det nu i Juli och har använt datorn hela tiden så är det troligen kört eftersom ett/flera/alla kluster som har tagits upp av rar-filen har blivit överskrivna flera ggr om.

Tyvärr men inte ens IBAS tror jag kan återskapa din förlorade fil och dom är duktiga på att återskapa förlorad information men även duktiga på att ta betalt.

Den här datorn används mycket sällan, väldigt sällan.
2009-07-24, 23:03
Medlem
Flashen1961s avatar
Tyvärr så räcker det med att datorn används en gång iom att FAT har instruktioner om att skriva över oanvänt kluster på hd när det vet att klustret inte används vilket flaggas så fort du tar bort en fil på din hd.

Bästa resultat eller s as framgång nås när verktyg för filåterställning används innan hd använts igen.

Men visst IBAS finns där och beroende på hur ni värderar den förlorade informationen så är det ert val.
2009-07-25, 00:48
Medlem
kanulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashen1961
Tyvärr så räcker det med att datorn används en gång iom att FAT har instruktioner om att skriva över oanvänt kluster på hd när det vet att klustret inte används vilket flaggas så fort du tar bort en fil på din hd.

Bästa resultat eller s as framgång nås när verktyg för filåterställning används innan hd använts igen.

Men visst IBAS finns där och beroende på hur ni värderar den förlorade informationen så är det ert val.
Värst vad du gör reklam för IBAS. Finns ingenting som säger att datan nödvändigtvis är överskriven. Ju större disk det rör sig om kombinerat med mycket ledigt utrymme, desto större är chansen för att filen/filerna finns kvar.

Jag låser dock denna tråd, då TS borde söka ordentligt. Det finns mängder med liknande trådar.

Låst!
/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in