2009-07-23, 10:56
Medlem
Hej!
Jag har fått ett väldigt konstigt fel med min laptop(Fujitsu Siemens A1667g Win XP x86).
Varje gång som datorn har varit i viloläge blir ljudet helt konstigt. Det bara sprakar ur högtalarna. Man kan nästan inte höra vad som spelas upp.
Har testat och formatera om datorn flera gånger. Har även testat installera om ljudkortet utan resultat.
Har googlat utan resultat. Vad kan ha hänt tro? BTW efter en omstart av datorn är ljudet åter normalt. Har använt det som en nödlösning tills vidare men det börjar irritera mig lite.
Citera
2009-07-23, 10:58
Medlem
d-.-bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tawoz
Hej!
Jag har fått ett väldigt konstigt fel med min laptop(Fujitsu Siemens A1667g Win XP x86).
Varje gång som datorn har varit i viloläge blir ljudet helt konstigt. Det bara sprakar ur högtalarna. Man kan nästan inte höra vad som spelas upp.
Har testat och formatera om datorn flera gånger. Har även testat installera om ljudkortet utan resultat.
Har googlat utan resultat. Vad kan ha hänt tro? BTW efter en omstart av datorn är ljudet åter normalt. Har använt det som en nödlösning tills vidare men det börjar irritera mig lite.
Kan ha någonting att göra med att när datorn ligger i viloläge (skärmen ihopfälld?) så ligger en sladd i kläm vilket fuckar upp ljudet.
Citera
2009-07-23, 11:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tawoz
Hej!

På min gamla PC jag använde för en sådan fem år sedan så hade jag samma problem. Fast det tog bara en sådan 2 sekunder så var det över?
Citera
2009-07-23, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d-.-b
Kan ha någonting att göra med att när datorn ligger i viloläge (skärmen ihopfälld?) så ligger en sladd i kläm vilket fuckar upp ljudet.

jag testade att sätta datorn i viloläge utan att fälla ihop locket. men ljudet blev konstigt ändå.
Så kablar i kläm är det nog inte.
Citera
2009-07-23, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wilhelm.MJ
På min gamla PC jag använde för en sådan fem år sedan så hade jag samma problem. Fast det tog bara en sådan 2 sekunder så var det över?
du menar alltså att det blev bra efter ett tag? Ska testa om det funkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in