Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Som Juventino så känns laget jävla obalanserat. Vi har för många centrala spelare på mitten för att spela med bara 2. Men vi har för bra anfallare för att köra med bara 1. Och att spela utan yttrar kan vara det värsta beslutet av alla, vi har sämsta ytterbackarna av alla storklubbar känns det som, och Giovinco / Camorenesi är trots allt båda väldigt duktiga.
Formationsfrågan är väldigt svår, med Melo blir det ännu svårare. Känns som en 4-1-3-2 där man försöker få in Camo och Giovinco lite kan funka om 2 ytterbackar värvas, annars blir det mycket rotation och kanske 4-3-3 eller 4-4-2.
Hur fan ska man få in Giovinco, Camorenesi, Melo, Sissoko, Diego, Del piero, Amauri och 4 backar i samma lag?
Det är svårt som fan..
Visst är det problematiskt men enligt mig borde man spela 4-3-1-2. Vilket även Ferrara verkar ta fasta på. Ytterbackarna är inte dom vassaste knivarna i lådan men det spelar egentligen mindre teater med den offensiva uppsättningen. Där finns nog med kreativitet och skicklighet för att manövrera ut dom flesta lagen. Då behövs det inte ytterbackar av världsklass. Här är min elva,
Buffon
Grygera - Cannavaro - Chiellini - Molinaro
Camoranesi - Melo - Sissoko
Diego
Amauri - Del Piero
Ja, jag prioriterar Grygera före Zebina. Tål inte den människan. Sen är det väl en smaksak om man ska spela Sissoko eller Giovinco och det beror till största del på motståndet.
EDIT: Haha, är lite sömnig. Jag råkade plocka in Diego två gånger om. Melo ska givetvis ta den centrala rollen.