2009-07-25, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Det tunga för Fiorentina är såklart att tappa Felipe Melo, men han värvades för enbart runt sju miljoner euro och såldes för tjugofem så man får ju säga att affären blev extremt lyckad ur det perspektivet.

Men han är en klassisk "älska att spela med, hata att spela emot" spelare. Hittills så har man knappast utnyttjat de pengarna, Marchionni kom i samband med Melo, Cesare Natali värvas ifrån "våra vänner" Torino som dessutom åkte ut, kan inte ha varit dyrt och till sist Castillo, 34, från Lecce som nummer nio, jag vet inte... har inte sett honom eller Lecce så mycket, men det är tunnsått hittills för Viola.

Drömmer fortfarande om en mittback, gärna Zapata. Även om det verkar som att Luisão ifrån SL Benfica verkar vara närmast, också en väldigt bra mittback som är riktigt underskattad, har vad jag vet fått anbud ifrån stora europeiska klubbar under sina år i Portugal men aldrig velat lämna, kanske nu då?

Visst är Melo en förlust... men jag tror inte man behöver värva så "stort" för att ersätta honom.
Jovetic kommer nog få mer speltid iår och växa grandiöst. Om inte har man värvat Castillo, stabil fältare. Machionni kan nog spela ett par matcher också...
ser hellre att man lägger alla pengar på en bra mittback istället.
Citera
2009-07-25, 21:34
Medlem
RobEngströms avatar
Är det någon som vet om det är imorgon Italienarna slänger upp spelschemat för kommande säsongen eller får man vänta ännu längre på det?
Citera
2009-07-25, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobEngström
Är det någon som vet om det är imorgon Italienarna slänger upp spelschemat för kommande säsongen eller får man vänta ännu längre på det?

Jag tror inte det blir imorgon, men man kan hoppas.
Blir antagligen senare i Juli ev. tidiga augusti.
Citera
2009-07-25, 22:54
Medlem
Hirvis avatar
Som Juventino så känns laget jävla obalanserat. Vi har för många centrala spelare på mitten för att spela med bara 2. Men vi har för bra anfallare för att köra med bara 1. Och att spela utan yttrar kan vara det värsta beslutet av alla, vi har sämsta ytterbackarna av alla storklubbar känns det som, och Giovinco / Camorenesi är trots allt båda väldigt duktiga.

Formationsfrågan är väldigt svår, med Melo blir det ännu svårare. Känns som en 4-1-3-2 där man försöker få in Camo och Giovinco lite kan funka om 2 ytterbackar värvas, annars blir det mycket rotation och kanske 4-3-3 eller 4-4-2.

Hur fan ska man få in Giovinco, Camorenesi, Melo, Sissoko, Diego, Del piero, Amauri och 4 backar i samma lag?

Det är svårt som fan..
Citera
2009-07-25, 23:09
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Som Juventino så känns laget jävla obalanserat. Vi har för många centrala spelare på mitten för att spela med bara 2. Men vi har för bra anfallare för att köra med bara 1. Och att spela utan yttrar kan vara det värsta beslutet av alla, vi har sämsta ytterbackarna av alla storklubbar känns det som, och Giovinco / Camorenesi är trots allt båda väldigt duktiga.

Formationsfrågan är väldigt svår, med Melo blir det ännu svårare. Känns som en 4-1-3-2 där man försöker få in Camo och Giovinco lite kan funka om 2 ytterbackar värvas, annars blir det mycket rotation och kanske 4-3-3 eller 4-4-2.

Hur fan ska man få in Giovinco, Camorenesi, Melo, Sissoko, Diego, Del piero, Amauri och 4 backar i samma lag?

Det är svårt som fan..

Visst är det problematiskt men enligt mig borde man spela 4-3-1-2. Vilket även Ferrara verkar ta fasta på. Ytterbackarna är inte dom vassaste knivarna i lådan men det spelar egentligen mindre teater med den offensiva uppsättningen. Där finns nog med kreativitet och skicklighet för att manövrera ut dom flesta lagen. Då behövs det inte ytterbackar av världsklass. Här är min elva,

Buffon

Grygera - Cannavaro - Chiellini - Molinaro

Camoranesi - Melo - Sissoko

Diego

Amauri - Del Piero

Ja, jag prioriterar Grygera före Zebina. Tål inte den människan. Sen är det väl en smaksak om man ska spela Sissoko eller Giovinco och det beror till största del på motståndet.

EDIT: Haha, är lite sömnig. Jag råkade plocka in Diego två gånger om. Melo ska givetvis ta den centrala rollen.
Senast redigerad av 4522 2009-07-25 kl. 23:24.
Citera
2009-07-25, 23:19
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Visst är det problematiskt men enligt mig borde man spela 4-3-1-2. Vilket även Ferrara verkar ta fasta på. Ytterbackarna är inte dom vassaste knivarna i lådan men det spelar egentligen mindre teater med den offensiva uppsättningen. Där finns nog med kreativitet och skicklighet för att manövrera ut dom flesta lagen. Då behövs det inte ytterbackar av världsklass. Här är min elva,

Buffon

Grygera - Cannavaro - Chiellini - Molinaro

Camoranesi - Diego - Sissoko

Diego

Amauri - Del Piero

Ja, jag prioriterar Grygera före Zebina. Tål inte den människan. Sen är det väl en smaksak om man ska spela Sissoko eller Giovinco och det beror till största del på motståndet.
Nog är det viktigt att ha en bra bänk. Men spelare som Iaquinta / Giovinco / Melo (?) måste väl nästan vara för bra för bänken i längden? Om inte trezeguet drar har vi dessutom problem där också.
Citera
2009-07-25, 23:42
Medlem
RobEngströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potatismosen
Jag tror inte det blir imorgon, men man kan hoppas.
Blir antagligen senare i Juli ev. tidiga augusti.

Tack Dom är bra sega Italienarna, ingen är väl iof förvånad
Citera
2009-07-26, 14:58
Medlem
Vidfamnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobEngström
Tack Dom är bra sega Italienarna, ingen är väl iof förvånad
Tisdag 17:30 lottas spelschemat.
Legacalcio har liveuppdatering för varje omgång på deras hemsida.
Rai kommer livesända.
Mycket nöje
Citera
2009-07-26, 15:25
Medlem
De Miros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidfamne
Lazio är ett mittengäng som inte intresserar någon ett skit.
Men ok, jag tror att dem inte är med i hans spekulering eftersom dem är på väg att förlora; De Silvestri, Kolarov, Pandev, Lichsteiner, Rozenhnal.
De har nästan enbart värvat från serie-B lag och kommer därför ha ett lag som presterar därefter då deras "stjärnor" sticker.

Kul att du inte har ett enda rätt med någon av spelarna. Visst rykten om samtliga spelare finns där men den enda som konkret visat att han vill lämna är De Silvestri och då gör han det nog endast för att sätta lite press på Lotito och den nya tränaren.

Eliseu kommer bli en grymt intressant spelare att följa och lyckas man bara få in en ny mittback och mittfältare har man ett stabilt lag. Hade Lazio haft en mer kompetent tränare förra året hade slutplaceringen varit bra mycket bättre.
Citera
2009-07-26, 18:38
Medlem
Vidfamnes avatar
>>De Miro
Har du någonsin hört uttrycket "Non c'è fumo senza fuoco"?
Citera
2009-07-26, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vidfamne
>>De Miro
Har du någonsin hört uttrycket "Non c'è fumo senza fuoco"?
självklart

har du hört uttrycket "tar du den i tvåan"?
Citera
2009-07-26, 20:57
Medlem
Vidfamnes avatar
>>Turkelton
Och vad fan vill du egentligen?
Tror du verkligen i din enfald att du tillför nånting i tråden med dina barnsligheter?
Jag säger det igen sluta tala i oförståliga metaforer eller tala inte överhuvudtaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in