Citat:
Ursprungligen postat av RolfPeter
Hejsan!
Jag åker till Spanien på lördag och är intresserad främst av att inhandla Diazepam och Tramadol receptfritt. Visst stämmer det att de är rätt liberala på apoteken och att det finns möjligheten att handla dessa på apotek bara man går till rätt?
Några tips på hur jag får tag på dessa? Vad kommer det kosta? Hur gör man för att ta det genom tullen utan att det blir taget?
Tacksam för svar!
Du åker till fastlandet då antar jag?
Det är knappast som förr i Spanien. För bara 4-5 år sen kunde man köpa mindre förpackningar tramadol som heter Adolanta i Spanien på alla apotek receptfritt samt Limovane (Imovane), vet att vissa apotek kunde man köpa 100 st askar/burkar receptfritt.
Har inte varit i Spanien sen dess förutom Gran Canaria,på charter och hamnade på ettt hotell strax utanför Playa Del Ingles då som ju hör till Spanien men inte tillhör EU.
På skoj gick jag runt til tio olika apotek och frågade efter tramadol och kodein
i några bara efter tramadol och limovane.
I 7 st gick det bra att köpa tramadol utan recept
I 5 st Limovane
I 4 st kodeisan 29 mg och eller perduretas 50 mg
Mio relax (somadril) frågade jag om ipå ett apotek bara och där gick det utmärkt att köpa utan recept. Köpte 40 st direkt över disk.
Glömde dem hemma så det var perfekt att det fanns att tillgå där och köpa "over the counter"
Benso fanns inte att köpa receptfritt,kanske man kunde man muta till sig mindre kvantiteter t ex valium,men det provade jag aldrig.
Det ska vara bra länge sen nån ren benso var receptfri i Spanien.
Det ska vara lugnt att ta med sig tram,kodein och limovane om det är mindre mängder,Ta med dig nån halvtom eller tom ej narkotisk medicinburk och eller en vitaminpillerburk och lägg i dem där.
Dock tror jag nu i dag det kan bli svårt för dig att få tag i nån av dessa mediciner i Spanien. Det har ändrats drastiskt de senaste åren och alla dessa läkemedel är receptbelagda. Det är om du kan snacka dig till lite och eller sticker till apotekaren lite extra pengar så kan du kanske få köpa.
Valium kan du nog glömma dock.
MEn däremot ska läkarna runt medelhavet en mer liberal syn till benso där så du skulle om du orkar vill och kosta på dig det beställa tid hos en spansk doktor och be om valium alt annan benso.
Bara att säga att man glömt den hemma eller att man lider av svår oro och ångest ,alt oerhört flygrädd. Det ska funka bra.