2009-07-22, 18:02
Medlem
DanteAlighieris avatar
Om du jobbar och tjnar pengar, eller gr i skolan och fr barnbidrag eller CSN fast ni aldrig har pengar - hur knner ni er? Jag skulle vara s jvla deprimerad om jag har en inkomst men spenderar den p nonsens. Det r en annan sak om man har hamnat i knipa, tex snt som man mste infrskaffa.

Hur tnker ni nr ni gr er av med era sista slantar 10 dagar innan nsta ln?
Citera
2009-07-22, 18:13
Medlem
Inte s mkt skulle jag tro
Citera
2009-07-22, 19:56
Medlem
Reichs avatar
Tar pengarna slut, skaffar man nya.. ? Eller?
Citera
2009-07-22, 20:00
Medlem
Flytande_argots avatar
Jag r jvligt bohemiskt lagd och bryr mig inte s mycket om pengar. Har jag 800 kronor p kontot och det r tv veckor kvar till jag fr mer s kan jag ltt ge bort hlften till en polare som behver dem bttre.

Jag skulle nstan vilja vnda p TS resonemang. Hur knns det att alltid behva hlla p och oroa sig ver ngot s banalt som pengar?
Citera
2009-07-22, 22:14
Medlem
jokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flytande_argot
Jag r jvligt bohemiskt lagd och bryr mig inte s mycket om pengar. Har jag 800 kronor p kontot och det r tv veckor kvar till jag fr mer s kan jag ltt ge bort hlften till en polare som behver dem bttre.

Jag skulle nstan vilja vnda p TS resonemang. Hur knns det att alltid behva hlla p och oroa sig ver ngot s banalt som pengar?

Jag tnker precis tvrtom, eftersom jag r ganska snl, och inte gr av med alla pengar jag tjnar s behver jag inte oroa mig fr pengar. Eftersom jag spar varje mnad, s finns det alltid pengar om jag vill gra/kpa ngot. Skulle verkligen inte vilja uppleva det dr att det str 0 p kontot den 24:e
Citera
2009-07-22, 22:21
Medlem
Knner ett antal mnniskor som aldrig har pengar nr man frgar dem om man ska gra ngot, kan inte gra annat n att tycka synd om dessa personer.

Jag har alltid pengar, spenderar pengar p sdant jag tycker r ndvndigt och ibland unnar jag mig ngot.
Citera
2009-07-23, 00:57
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KollaEnHink
Knner ett antal mnniskor som aldrig har pengar nr man frgar dem om man ska gra ngot, kan inte gra annat n att tycka synd om dessa personer.

.

Samma hr, knner flera som oberoende om dom har hg eller lg inkomst alltid r pank.. pengar rinner genom fingrarna p den. Fattar inte hur de fungerar..

just nu knner jag mig pank som bara har 700:- kvar och fyra dagar kvar till ln.. brukar sllan ha s lite kvar. dock har jag lite sparkapital som jag kan nyttja om det skulle knipa.
Citera
2009-07-23, 09:36
Medlem
DigitalAngels avatar
"Man blir inte rik p hg inkomst, utan p lga utgifter".

Det handlar inte om att tjna s mycket grus som mjligt, utan det handlar om att inte handla precis varje cool sak man ser. Sparar man pengar och ser till att ha en "krisbuffert" och en liten "njesbuffert" s brukar livet flyta p ekonomiskt ganska bra.
Spara pengar i bda buffertzoner (skaffa 2st konton om du inte har automagiskt sparande!) och tryck ver lite pengar dr varje mnad vid lning. En fr "FAN SKIT KYL+FRYS GICK SNDER" och en "Oj, den dr laddtrycksstyrningen vill jag ha" s kan man unna sig lite dyrare och finare saker ibland.

Mina 5 cent.
Citera
2009-07-23, 16:43
Medlem
-TnT-s avatar
Funderat p detta ven jag. Skulle aldrig kunnat leva s att jag inte kunde stoppa undan i slutet av mnaden. "Lev och stoppa undan det lilla, investera det lilla och lt det vxa."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in