2025-02-04, 08:35
Medlem
Tattarhunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
SVT....

Vad har hänt nu då?

Människa ska ligga under tåget
Citera
2025-02-04, 08:40
Medlem
EcoR1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
SVT....

Vad har hänt nu då?

Jag var där. Väntade på tåget som skulle komma 06.47. Tåget körde in mot perrongen och tappade sedan fart och stannade när det nått halva perrongen. Efter det stod tåget helt stilla och det började komma en massa ambulanspersonal, brandkår, poliser och ordningsvakter. Ambulanspersonal sökte under tåget med ficklampa och ordningsvakter tvingade sedan bort alla väntande människor från perrongen. Ordningsvakter informerade om att det var en person under tåget och frågade om någon sett något. Ingen som stod på perrongen hade bevittnat olyckan.
Det sista jag såg innan jag gick därifrån var att de utrymde hela stationen och att ambulanspersonal gick upp till perrongen med en bår.

Oklart för mig hur olyckan gått till då det inte tycks ha varit en människa som stått på perrongen som ramlat/hoppat. Kanske någon som gått ut på spåret längre bort där det inte finns perrong(?).

Obehaglig händelse hur som helst... undrar hur det gick för personen som blev påkörd.
Citera
2025-02-08, 21:13
Medlem
Ringhals3s avatar
"En tonårspojke har skadats efter att ha fått ström i sig vid järnvägsstationen i Klippan.

Pojken tros ha varit uppe på ett godståg i samband med olyckan, enligt polisen.

– Han är förd i ambulans till sjukhus, säger polisens presstalesperson Evelina Olsson.

Det är oklart hur svårt skadad pojken är eller vad han gjorde på platsen.

– Vi är på plats och samlar in uppgifter. Det finns vittnen som vi pratar med, säger Olsson.

I nuläget finns ingen misstanke om brott."

Misstanken om brott är ju upoenbar i detta fall!
Han får inte beträda bangården och inte heller klättra på vagnarna, kanske förstår han varför nu!
Citera
2025-02-09, 17:03
Medlem
Tillbud på järnvägen genom Karlstad söndag 9/2?

Alla tåg verkar vara inställda, någon som vet vad som händer?
Citera
2025-02-09, 17:41
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flosshilde
Jag sitter på ett tåg norrut nu och strax söder om Aneby meddelade lokföraren att han fått order av blåljuspersonal att bara köra 40 km/h. Vi har inte kommit till Mjölby än och det går fortfarande sakta. Märkligt….

Det är väl ganska exakt det minst märkliga som kan hända i järnvägstrafiken. Att polisen begär stopp eller att tågen ska köra sakta.
Citera
2025-02-09, 19:04
Medlem
versalers avatar
Från HD
” Under söndagen ändrades skadeläget till livshotande. Tidigt på eftermiddagen kom Region Skåne med besked om att pojken förts med flyg till Brännskadecentrum i Linköping.”

Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
"En tonårspojke har skadats efter att ha fått ström i sig vid järnvägsstationen i Klippan.

Pojken tros ha varit uppe på ett godståg i samband med olyckan, enligt polisen.

– Han är förd i ambulans till sjukhus, säger polisens presstalesperson Evelina Olsson.

Det är oklart hur svårt skadad pojken är eller vad han gjorde på platsen.

– Vi är på plats och samlar in uppgifter. Det finns vittnen som vi pratar med, säger Olsson.

I nuläget finns ingen misstanke om brott."

Misstanken om brott är ju upoenbar i detta fall!
Han får inte beträda bangården och inte heller klättra på vagnarna, kanske förstår han varför nu!
Citera
2025-02-09, 19:25
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av versaler
Från HD
” Under söndagen ändrades skadeläget till livshotande. Tidigt på eftermiddagen kom Region Skåne med besked om att pojken förts med flyg till Brännskadecentrum i Linköping.”

Ja det tar en bråkdel av en sekund att koka och steka alla inre organ om man får den kontaktledningsspänningen i sig.

Tragiskt, det lär inte ha varit hans plan att grilla sig.
Citera
2025-02-09, 19:26
Medlem
Från nwt.se 19:14

Citat:
Det är stopp i tågtrafiken genom Värmland. Enligt SJ beror det på vad som beskrivs som ett tillbud, och ingen prognos finns när trafiken kan återupptas.

Är detta en olycka, eller något annat?
Citera
2025-02-09, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Från nwt.se 19:14

Är detta en olycka, eller något annat?

Det är väl sällan det, känns det som :/ Tror man hade skrivit det rakt ut i så fall.
Citera
2025-02-18, 20:26
Medlem
CatBreeder69s avatar
Detta kanske är en long-shot, då det var längesen, men jag testar.

Har ett starkt minne av att en ung tjej kördes på av ett tåg i Uppsala år 2008 och avled som följd.

Minns det väl för att en vän till mig berättade om artiklarna precis när det hänt och jag blev berörd.

Tror detta var i Maj eller Juni det året. Någon som vet mer? Hittar inga artiklar om det.
Citera
2025-03-04, 00:44
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CatBreeder69

Har ett starkt minne av att en ung tjej kördes på av ett tåg i Uppsala år 2008 och avled som följd.

Minns det väl för att en vän till mig berättade om artiklarna precis när det hänt och jag blev berörd.

Tror detta var i Maj eller Juni det året. Någon som vet mer? Hittar inga artiklar om det.

Det har stått om det en del i media. Berörde även mig starkt. Linnea, hette hon. Googlar du med namnet så lär du hitta en del.
Citera
2025-03-04, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CatBreeder69

Det minns jag, det var en 14-årig tjej som hette Linnéa.
Hennes mamma har gått ut med det offentligt, så det är väl ok att länka till artiklar?
https://www.aftonbladet.se/halsa/a/J...n-tog-sitt-liv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in