2023-11-10, 14:59
Medlem
GabrielKnights avatar
Olyckshändelse på tunnelbanans röda linje vid T-Centralen.
Citera
2023-11-10, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GabrielKnight
Olyckshändelse på tunnelbanans röda linje vid T-Centralen.

Någon med mer info?
Citera
2023-11-10, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.Dowie
Någon med mer info?
Ingen olycka bara person på spåret/i tunnlarna (ordningsproblem) om jag tolkat media rätt.
Citera
2023-11-10, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hopeyalldie
Vi vet inte ens om personen inte är svensk än, så då kanske man ska undanhålla sådana spekulationer.

Det vi vet är att det var en yngre man.

Fick berättat av ett vittne att det var en lång utländsk kille i kanske 20-25 års ålder.

Han hade passerat vittnets fönster som reagerat på att han var barfota/ utan skor.
Inte full eller onykter... men hade en blick ungefär som "det här måste göras"

Han hade inte klättrat över nån bom, utan han hade sneddat upp på spåret (genom diket som jag förstod det) och sträckt upp armarna i luften ungefär som att man överlämnar sig.
Då vittnet skrek för full hals hade han höjt blicken och tittat lite åt sidan. Sen small det.

Uppskattningsvis fick han en luftfärd på 7-8m.
Citera
2023-11-10, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Costabeast
Fick berättat av ett vittne att det var en lång utländsk kille i kanske 20-25 års ålder.

Han hade passerat vittnets fönster som reagerat på att han var barfota/ utan skor.
Inte full eller onykter... men hade en blick ungefär som "det här måste göras"

Han hade inte klättrat över nån bom, utan han hade sneddat upp på spåret (genom diket som jag förstod det) och sträckt upp armarna i luften ungefär som att man överlämnar sig.
Då vittnet skrek för full hals hade han höjt blicken och tittat lite åt sidan. Sen small det.

Uppskattningsvis fick han en luftfärd på 7-8m.

Nån luftfärd blev det inte för hela mannen kan jag tala om, däremot några delar flög av medan resten blev mos under tåget.
Citera
2023-11-11, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hopeyalldie
Nån luftfärd blev det inte för hela mannen kan jag tala om, däremot några delar flög av medan resten blev mos under tåget.

Just precis. De "saker/ tillhörigheter" som letades flög.
Citera
2023-11-11, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Costabeast
Just precis. De "saker/ tillhörigheter" som letades flög.

Men vet du vem det är?
Citera
2023-11-12, 22:24
Medlem
Person låg livlös på Stadsgårdsleden idag kring 16.30-tiden i bussfil närmast bergväggen. Cirka 10 bilar hade stannat efter personen i östgående riktning och många människor var ute och flera var framme vid den livlöse personen. Något som vet något?
Citera
2023-11-13, 12:37
Medlem
GabrielKnights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Ingen olycka bara person på spåret/i tunnlarna (ordningsproblem) om jag tolkat media rätt.

Person hoppade/föll ner på spåret och rullade sedan in under plattformskanten och satt fast mellan tåg och plattformskantsväggen, vägrade komma ut enligt vissa uppgifter.
Citera
2023-11-18, 17:31
Medlem
det var en elev på str*mbackaskolan.
Citera
2023-11-19, 04:20
Moderator
Parongatans avatar
Drunkning i Fiskehamnen igår, lördag tidigt på kvällen.

Fiskehamnen ligger i Göteborg och där händer en del märkliga saker, vad gäller underliga dödsfall utomhus i stan.

Även flera hängningar i ståltrappan upp mot Fiskhamnsmotet, mot Majorna, från Emigrantvägen.

Mycket psykiskt omående i kombination med en flitig användning av heterocykliska alkaloider i området.
Citera
2023-11-19, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mannenleffe
det var en elev på str*mbackaskolan.

Vet du vem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto