2022-04-04, 22:40
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Berätta gärna mer. Var kommer ryktet ifrån? Och vad mer exakt består det av?

Vänner i Gårdsten. Vet ej sanningshalten tyvärr då jag ej bor där.

Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Kan det isåfall vara hedersrelaterat - att hennes anhöriga tvingat henne att hoppa?

Ingen aning tyvärr.
Citera
2022-04-05, 01:08
Medlem
Homo-fils avatar
Talar av erfarenhet, götaälvsbron så kan du överleva.

Angeredsbron, då är det kört. Spelar ingen roll vart du hamnar.

För referens, se dokumentären "jag vill inte leva detta livet längre".

Har förlorat två personer från den bron.

Vila i frid, alla själar som inte orkade med detta livet.
Citera
2022-04-05, 05:11
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah
Vänner i Gårdsten. Vet ej sanningshalten tyvärr då jag ej bor där.

Ingen fara. Var bara nyfiken på var informationen kanske hade stått. Tack ändå.
Citera
2022-04-05, 06:56
Medlem
BaraBiffens avatar
Stod i facebookgruppen i Göteborg att det var en kvinna som hopade och att räddningstjänsten försökte övertala henne att inte hoppa i flera timmar.
Citera
2022-04-05, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Stod i facebookgruppen i Göteborg att det var en kvinna som hopade och att räddningstjänsten försökte övertala henne att inte hoppa i flera timmar.

Fruktansvärt för både henne och räddningspersonalen som fick bevittna det hela.
Det måste känts riktigt kört för henne eftersom hon valde att hoppa trots deras försök.
Citera
2022-04-05, 08:56
Medlem
Ett evigt hoppande från denna bro, spelar ingen roll hur mycket hoppskydd man sätter upp på bron..

Mitt förslag är att strömföra räcket så att den som tar i det får sig en rejäl kyss så dem kanske vaknar till liv
Citera
2022-04-05, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daggi112
Ett evigt hoppande från denna bro, spelar ingen roll hur mycket hoppskydd man sätter upp på bron..

Mitt förslag är att strömföra räcket så att den som tar i det får sig en rejäl kyss så dem kanske vaknar till liv

Ett alternativ skulle kunna vara att bygga en kupol av galler som omsluter hela bron. Då tvingas man i princip att ta hål i gallret för att ta sig igenom.

Jag kan dock tänka mig att detta medför en del konstruktions-problem med ökad vikt etc.
Citera
2022-04-05, 09:19
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daggi112

Fast enligt räddningstjänsten så verkar Angeredsbron vara den höghljdsbro med minst antal dödsfall sedan staketet sattes upp.
Citera
2022-04-05, 09:35
Medlem
hvita.nhegrers avatar
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Fruktansvärt för både henne och räddningspersonalen som fick bevittna det hela.
Ja, otäckt detta, och man frågar sig vad det var för nån kvinna, etnicitet och annat?
Citera
2022-04-05, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susssel
Ett alternativ skulle kunna vara att bygga en kupol av galler som omsluter hela bron. Då tvingas man i princip att ta hål i gallret för att ta sig igenom.

Jag kan dock tänka mig att detta medför en del konstruktions-problem med ökad vikt etc.
Både ökad vikt och dessutom blir hela bron som en segelduk ju mer staket och skydd man bygger. Kan äventyra hela bron om det blåser upp till rejäla stormar.
Folk som vill ta livet av sig kommer göra det ändå, omöjligt att förhindra.
Citera
2022-04-05, 12:19
Medlem
[quote=hvita.nhegrer|79759431]
Citat:
Ja, otäckt detta, och man frågar sig vad det var för nån kvinna, etnicitet och annat?
Ja vem var stackarn?
Citera
2022-04-05, 12:50
Medlem
[quote=KriminelleMattsson|79760835]
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Ja vem var stackarn?
Låt hon vila i frid, varför ska en tjej som uppenbarligen mått riktigt kasst hängas ut?
Låt hennes familj få göra det i så fall och berätta hennes historia om det kan stoppa fler från att göra samma sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in