Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-09, 14:10
  #3901
Medlem
P.Gs avatar
"Inte helt oväntat" skulle det ju stå i mitt tidigare inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Mrqqqq
Huvudet frånskilt från kroppen...
Fy satan! Var du där?
Citera
2013-03-09, 14:40
  #3902
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
"Inte helt oväntat" skulle det ju stå i mitt tidigare inlägg.


Fy satan! Var du där?


Jag var där ja...
Citera
2013-03-09, 14:51
  #3903
Medlem
kattellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrqqqq
Jag var där ja...
Var det en ung människa?
Citera
2013-03-09, 15:17
  #3904
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattella
Var det en ung människa?


Vet ej...såg inte kroppen.
Citera
2013-03-09, 16:11
  #3905
Medlem
Igår kväll (lokal tid) var det en man som hoppade fran fjärde våningen och landade utanför på gatan utanfor hostelet jag bor på i Panama city. Enligt vakterna var mannen fran Sverige. Någon som har mer information? Det ända jag vet säkert är att mannen är död.
Citera
2013-03-11, 17:26
  #3906
Medlem
antianals avatar
13-årig tjej dödad av tåget

I fredags ställde sig en 13-årig tjej framför tåget utanför Kumla. Troligtvis i förtvivlan över något som publicerats men polisens utredning lär väl framskrida i sedvanlig hastighet.

Nån som har nån inside ?
Citera
2013-03-11, 18:42
  #3907
Medlem
Nennielovezillis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wot
Jag och några kompisar skulle ta pendeltåget vid 19-20tiden någongång i fredags, den 1/3 från Handen. Tågen var tagna ur trafik och mängder av folk hänvisades till ersättningsbussarna vid Handenterminalen. Vi såg flera polisbilar, flera ambulanser och en brandbil (!?) åka längs vägen där bl.a China Station ligger. På ersättningsbussen stod det att det skett en olycka, men det har inte stått en rad om det i tidningarna, på polisens hemsida eller på SL:s hemsida (i efterhand, dum som man var så tittade man ju inte när det var aktuellt)

Vet någon något mer om det? Vad hände?


Jag var också på det tåget. Hörde senare av en kompis att de skulle varit 4 st som hoppat framför tåget. Men somsagt man ska inte tro allt man hör. Men dom sa iaf på pendeln då att det antagligen var ett självmord. Men jag vill veta mer om vad som hänt eftersom man var med på tåget :/
Citera
2013-03-11, 19:55
  #3908
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Låter väl som att det är detta fall det handlar om:

"I fredags morse tog den 13-åriga flickan sitt liv genom att ställa sig på tågspåret. Under helgen uppstod misstankar hos polisen om att ett brott kunde finnas med i bakgrunden till det tragiska självmordet."

"Utredningen har nu rubriceringarna sexuellt ofredande samt olaga hot alternativt olaga tvång. Enligt polisen kan fler rubriceringar tillkomma."

http://www.expressen.se/nyheter/poli...ade-sjalvmord/

Tragiskt när en så ung person känner sig nödgad att gå så drastiskt tillväga. Hoppas verkligen polisen får fast de skyldiga om det ligger ett brott bakom.
Citera
2013-03-11, 20:05
  #3909
Medlem
Placeholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Låter väl som att det är detta fall det handlar om:

"I fredags morse tog den 13-åriga flickan sitt liv genom att ställa sig på tågspåret. Under helgen uppstod misstankar hos polisen om att ett brott kunde finnas med i bakgrunden till det tragiska självmordet."

"Utredningen har nu rubriceringarna sexuellt ofredande samt olaga hot alternativt olaga tvång. Enligt polisen kan fler rubriceringar tillkomma."

http://www.expressen.se/nyheter/poli...ade-sjalvmord/

Tragiskt när en så ung person känner sig nödgad att gå så drastiskt tillväga. Hoppas verkligen polisen får fast de skyldiga om det ligger ett brott bakom.
Vet inte riktigt vad man ska tycka om mediabevakningen av detta. Vanligtvis så lägger de locket på och låtsas som ingenting men nu när de håller på med "nätmobbningen" så var media snabba med att utnyttja situationen.
Citera
2013-03-11, 21:40
  #3910
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Finns redan tråd om 13-åringen i Kumla:

https://www.flashback.org/t2099803
Citera
2013-03-11, 21:52
  #3911
Medlem
Otroligt tragiskt att barn inte ser någon annan utväg än att låta livet ta slut.
Fy fan för dessa idioter som leker med andras liv så de tillslut mår så dåligt att de ställer sig framför tåget. Har själv läst min dotters obduktionsrapport och det finns inte mycket kvar efter ett barn när
tåget krossar deras kroppar.

Själv tycker jag att det är bra att media lyfter fram att barn faktiskt dör i självmord.
Det dör 1500 personer i självmord varje år här i Sverige.
1 miljon i världen och det är fler än vad som dör i krig och mord tillsammans.
Vi måste få ett stopp på det.
Ju mer vi vågar prata om det och visar det i offentligheten desto lättare blir det för de som mår dåligt och går med dessa tankar att våga prata om det.

Tycker ni iaf ska visa lite mer respekt för familjerna.
Det stod skrivet här 2 timmar efter min dotter blivit påkörd och då var hon inte ens dödförklarad av läkare. Man måste inte vara först att basunera ut namn och annat utan att känna familjen bara för att visa hur jäkla duktig man är själv. .
Citera
2013-03-12, 21:59
  #3912
Medlem
Reggaemans avatar
Någon som vet vad som hänt vid Skanstulls tunnelbanestation?

"Tåget stannar inte vid Skanstull på order av Polisen" står det på skyltarna och tåget åkte mycket riktigt bara förbi Skanstulls tunnelbanestation som var helt öde

Själv har jag aldrig vart med om att tunnelbanorna inte får stanna på en station så blev rätt nyfiken

"Tågen stannar inte vid station Skanstull på order av polisen, på grund av säkerhetsskäl" står det på SL:s hemsida

EDIT: Såg nu att det handlade om bombdrama
__________________
Senast redigerad av Reggaeman 2013-03-12 kl. 22:03.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback