2011-09-21, 20:20
Bannlyst
Kom nyss från Lund intill Höör där det hände. Inte kul att se brandmännen spruta vatten på tågrälsen.
Citera
2011-09-21, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koettbullar
nja helst inte. kan citera en idiot som skrivit följande "ja, precis som alla andra så tycker jag de är så jävla fegt att hoppa framför ett tåg. tänk lokföraren som får se de och ja, tänk alla människor runt omkring som får se de och alla som får plocka upp delarna efter kroppen.. nej fyfan, ska man ta livet av sig kan man göra de på ett mindre egoistiskt sätt!" följt av en rad totalt intelligens befriade kommentrer.

Smaklöst att skriva på någons fb helt klart, men inte är det idiotiskt att tycka så, det är ju hemskt för föraren och alla som är vittnen, samt även pendlarna. Hopparen hade visst bara stått på perongen och helt plötsligt hoppat.
Citera
2011-09-22, 11:16
Medlem
koettbullars avatar
jasså, javisst. det är såklart hemskt för alla inblandade. men jag har hört alltifrån att han/hon blev puttad till att det var ett självmord så jag vet inte vad jag ska tro riktigt, men ska sluta spekulera om detta nu.
Citera
2011-09-22, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av koettbullar
jasså, javisst. det är såklart hemskt för alla inblandade. men jag har hört alltifrån att han/hon blev puttad till att det var ett självmord så jag vet inte vad jag ska tro riktigt, men ska sluta spekulera om detta nu.
Jag hörde från en på perrongen att h*n såg hopparen, h*n vände sig om och prata med en vän, och sedan hoppade hopparen. Han uppfattade det som att mannen hoppade.
Citera
2011-09-23, 21:21
Medlem
7.47s avatar
Jag hörde från kompisar från Höör att det skulle vara en 15 år gammal kille som hoppade. Men inget jag vet säkert. Hemskt iallafall
Citera
2011-09-24, 00:33
Medlem
Slokens avatar
Har snackats om alla möjliga åldrar hittills. Fick idag höra av några kunder att "offret" skulle vara en 19 årig kille som ska ha "gått ut" precis när tåget kom.
Har inte hört några namn eller något, men man börjar undra vem det kan vara. Höör är ju inte så förbannat stort så sannolikheten att man vet vem det var är ändå rätt hög.

Alltid lika tråkigt nära ett människoliv avslutas i förtidigt.
Citera
2011-09-24, 01:50
Bannlyst
Ja, jag mår fortfarande så illa, för att jag råkade se när "de plockade". Bilden sitter kvar. "Räddningstjänsten med sin tång, en röd "slams", som mycket väl kunde vara en liten bit tunntarm. En liten bit av en medmänniska, som alldeles nyss var levande??? Om h*n hoppade, varför hörde då ingen skriket på hjälp?? Ja, varför skall man utsättas för sådant? Och varför har ingen lagt blommor och tänt ljus? Det brukar man ju göra, när sådant fruktansvärt händer? Det gjorde man i Hjärup sist??

Åhh, jag lider så med den mamman/ pappan som har förlorat sitt barn...Varför?Händer det så ofta, nu för tiden?
Senast redigerad av limas 2011-09-24 kl. 01:55.
Citera
2011-09-24, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av limas
Och varför har ingen lagt blommor och tänt ljus? Det brukar man ju göra, när sådant fruktansvärt händer? Det gjorde man i Hjärup sist??

Därför att det inte har vid järnvägen att göra! Bakom varje sådan här händelse finns även en yrkesgrupp som skall försöka komma tillbaka till jobbet, utan att behöva påminnas mer än vad som redan finns mentalt om vad som hänt. Att som lokförare behöva uppleva att någon ställer sig framför ens tåg är en rakt igenom vidrig upplevelse, något man aldrig glömmer, och som man verkligen inte behöver påminnas om för att se innaför ögonlocken gång på gång igen!

Blommor, ljus och andra minnesmärken placeras lämpligen på kyrkogården, vid personens hem eller annan lämplig plats, men inte platsen där det skett!
Citera
2011-09-24, 11:51
Medlem
7.47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av limas
Och varför har ingen lagt blommor och tänt ljus? Det brukar man ju göra, när sådant fruktansvärt händer? Det gjorde man i Hjärup sist??
En tjej jag kände hoppade framför tåget för 3 år sedan, istället för att lägga blommor och tända ljus vid platsen så bestämdes en annan helt random plats dit folk gick istället.
Kanske samma här, men varför har ingen fått fram något namn än så stort är ju inte Höör..
Citera
2011-09-24, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimE
Därför att det inte har vid järnvägen att göra! Bakom varje sådan här händelse finns även en yrkesgrupp som skall försöka komma tillbaka till jobbet, utan att behöva påminnas mer än vad som redan finns mentalt om vad som hänt. Att som lokförare behöva uppleva att någon ställer sig framför ens tåg är en rakt igenom vidrig upplevelse, något man aldrig glömmer, och som man verkligen inte behöver påminnas om för att se innaför ögonlocken gång på gång igen!

Blommor, ljus och andra minnesmärken placeras lämpligen på kyrkogården, vid personens hem eller annan lämplig plats, men inte platsen där det skett!
Tror inte heller att pendlare tycker det är så trevligt att var dag när de står vid stationen blir påminda. Ett ögonvittne som cyklade förbi vittnar ju om hur dåligt denne mår av bara tanken, hur känns de inte då för de resenärer som såg det hela, och få konfronteras med detta dagligen på väg till jobbet?
Citera
2011-09-24, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimE

Ja, det har du ju helt rätt i! Det finns ju dem som gör det på vissa stationer/ platser utmed järnvägen. Men vi lär inte få reda på vem det är, på ett bra tag. Så oerhört sorgligt. I dag såg jag 2 tjejer stå vid "TP", på perrongen, Kanske var det anhöriga. Ger all min medkänsla till dem. R*I*P
Citera
2011-09-26, 19:25
Medlem
bobelvas avatar
Sthlm: Olycka mellan Centralen och Älvsjö

Läste detta:

Sverige 26 sep 18:27
Det råder stopp i tågtrafiken mellan Stockholm Central och Älvsjö efter en olycka vid Stockholm Södra station. Såväl pendeltåg som regionaltåg står still.

Olyckan inträffade strax före klockan 18.00 och räddningstjänst, ambulans och polis kallades till platsen.

Perrongen har tömts på folk under räddningsarbetet, enligt Stockholmspolisen.

Enligt Trafikverket tågen rulla igen vid 19.50.

Vad har hänt?
Självmord?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in