2011-07-27, 18:15
Medlem
http://www.bltsydostran.se/nyheter/b...82877350%29.gm

Av läget att döma på bilden, kan det mycket väl handla om ett självmordsförsök. Eller vad tror ni?
Citera
2011-07-28, 19:36
Medlem
neonguys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kicksome
Tunnelbanan ersätts med buss mellan Liljeholmen och Fruängen i båda riktningar pga olycksfall. Nån som vet va som har hänt och vart?

Nu citerar jag visserligen något som bara är ca 1 v gammalt, men vaFAN är det som händer mellan Liljeholmen och Midsommarkransen hela tiden - och alltid efter att jag slutat jobbet? Olycka för en vecka sen (som inte en tidning skrivit om tydligen?) och idag nyss var det samma sak; tåget kunde inte åka vidare från Liljeholmen. Så jävla irriterande. Nån som vet nåt?
Citera
2011-07-29, 18:13
Medlem
Eliza CTs avatar
Det är kanske av samma anledning som självmord vanligen inte rapporteras om i tidningar. Det "smittar av sej" och andra gör det samma.
Citera
2011-07-29, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av neonguy
Nu citerar jag visserligen något som bara är ca 1 v gammalt, men vaFAN är det som händer mellan Liljeholmen och Midsommarkransen hela tiden - och alltid efter att jag slutat jobbet? Olycka för en vecka sen (som inte en tidning skrivit om tydligen?) och idag nyss var det samma sak; tåget kunde inte åka vidare från Liljeholmen. Så jävla irriterande. Nån som vet nåt?
Vi lider med dig. Du är inte värd att råka ut för förseningar hela tiden. Är det något vi kan göra för dig så att du mår bättre? Kanske en insamling?
Citera
2011-07-29, 18:53
Medlem
Någon som befinner sig vid tantolunden och vet något om det pågående självmordskandidatdramat som stoppar tågtrafiken från Stockholm?
Citera
2011-07-29, 19:18
Medlem
SweTechs avatar
Självmordskandidater som får för sig att använda kollektivtrafiken i rusningstid borde göra alla en tjänst och hoppa så alla andra kan ta sig hem.
Citera
2011-07-29, 19:22
Moderator
Chantres avatar
Varför behöver man ha sju polispatruller på plats? Låter ju som om man har för mycket poliser i Stockholm om man kan avdela så mycket folk för en dåre.
Citera
2011-07-29, 19:23
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carson
Någon som befinner sig vid tantolunden och vet något om det pågående självmordskandidatdramat som stoppar tågtrafiken från Stockholm?
Jag reste från en station norr om Stockholm kl 16 till Stockholms C. Innan jag klev på tåget sa högtalarna att det var strömavbrott mellan Stockholm C och Älvsjö. Tågföraren var mer frispråkig, "obehöriga på spåret". Men eftersom det fortfarande är stopp enligt SL:s webbplats så är det inte någon som bara har irrat sig in på spåret.
Citera
2011-07-29, 19:26
Medlem
P.Gs avatar
Shit or get off the pot, jävla idiot. Såhär vill jag inte spendera fredagen.
Citera
2011-07-29, 19:26
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Det är kanske av samma anledning som självmord vanligen inte rapporteras om i tidningar. Det "smittar av sej" och andra gör det samma.

Ja eller för att man inte med 100% säkerhet kan veta att det var ett självmord, även om man med 99% säkerhet kan anta att så var fallet.
Citera
2011-07-29, 19:30
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13395743.ab
Citera
2011-07-29, 19:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trettiofem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13395743.ab
Ska det vara så svårt? Det är bara att tala om för honom att tågtrafiken är stoppad. Om han hoppar kommer han troligen att få sitta resten av livet i en rullstol, det är inte så högt att han lyckas med självmord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in