2011-07-06, 23:36
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hur vet du att Fittja var ett självmord, eller ens ett dödsfall?

Bra fråga! Jag skrev fel i all hast. Jag menade självmordsförsök. Finns kanske någon minimal chans att någon av dagens hoppare överlevde.

Någon som vet om nån av dem lever?

Finns även en liten möjlighet att någon av personerna genomförde oavsiktliga självmordsförsök men då brukar ju massa R.I.P-are snabbt dyka upp här i tråden och yla om hur dumma tåget dödat deras fina bekanta.
Citera
2011-07-06, 23:40
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Angående Fittja så står det iaf att hon ramlat ned på spåret.
Länk

Om hon ramlade avsiktligt eller ej förtäljer dock inte din oerhört tillförlitliga källa...
Citera
2011-07-07, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
Om hon ramlade avsiktligt eller ej förtäljer dock inte din oerhört tillförlitliga källa...

Lite info om dagens olycka i husby. Personen är en ung man som har hoppat på den norrgående sidan och södra delen alltså där tåget kör in som snabbast, jag kom några tåg efter olyckan och såg att dem har tvättat bort där snackat med andra personer. Han ska ha överlevt hur vet jag inte men misstänker att tåget körde in sakta/saktare än vanligt. Efter att man har tagit upp honom skrek han att han vill hoppa igen då.
Citera
2011-07-07, 03:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iphone32
Lite info om dagens olycka i husby. Personen är en ung man som har hoppat på den norrgående sidan och södra delen alltså där tåget kör in som snabbast, jag kom några tåg efter olyckan och såg att dem har tvättat bort där snackat med andra personer. Han ska ha överlevt hur vet jag inte men misstänker att tåget körde in sakta/saktare än vanligt. Efter att man har tagit upp honom skrek han att han vill hoppa igen då.

det bara jag inte fattar är varför redningstjänsten kom till norra sidan istället förr södra där olyckan hände norra sidan går till Husby centrum. det tar ju längre tid att komma fram.
Citera
2011-07-07, 14:51
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Han ska ha överlevt hur vet jag inte men misstänker att tåget körde in sakta/saktare än vanligt. Efter att man har tagit upp honom skrek han att han vill hoppa igen då.

Kan varit så att någon sett att han skrikit och gormat/betett sig konstigt och talat om det för personalen. Förarna varnades då att köra in extremt långsamt. Det händer då och då.
Citera
2011-07-07, 15:53
Medlem
Citat:
Kan varit så att någon sett att han skrikit och gormat/betett sig konstigt och talat om det för personalen. Förarna varnades då att köra in extremt långsamt. Det händer då och då.

Jag får be om ursäkt förr fel info det rör sig om en kvinnan och hon ska ha legat sig på spåret, Räddningstjänsten lyckades få upp henne men förmodligen ska hon ha omkommit på vägg till sjukhuset.
Citera
2011-07-08, 03:06
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Jag får be om ursäkt förr fel info det rör sig om en kvinnan och hon ska ha legat sig på spåret, Räddningstjänsten lyckades få upp henne men förmodligen ska hon ha omkommit på vägg till sjukhuset.

Jo det brukar sluta så...
Citera
2011-07-08, 03:28
Medlem
Citat:
Jo det brukar sluta så...

ju då tyvärr
Citera
2011-07-08, 20:08
Medlem
Olyckan i floda i början av veckan någon som vet vem. Eller namn på andra som tagit sitt liv framför tåg i floda.
Citera
2011-07-10, 00:36
Medlem
Någon som hört vem det var än?
Citera
2011-07-10, 10:58
Medlem
Rembrandtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Fy fan säger jag, hur jävla miserabelt liv man än må ha så finns det inget värre än att utsätta någon annan för allt vad det innebär att köra ihjäl en människa.

Nå vad handlar detta om för en värdelös nolla då?

Din pajas Om man är på gränsen till att ta sitt liv så har man för LÄNGE sedan upphört att tänka rationellt. Du tror heller inte att lokförare är väl medvetna om att det finns en hel del som hoppar framför tåg? Det är något som man vet kan inträffa om man tar jobb som en lokförare.

Ted Gärdestad hoppade också framför ett tåg. Är han också en värdelös nolla enligt dig?
Citera
2011-07-10, 13:15
Medlem
wheelintheskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelvindan
Någon som hört vem det var än?
Ja har hört att det var en kvinna i 50 årsåldern men ingen aning om det stämmer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto