2011-02-16, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stoji
En polare sa till mig för någon dag sen att när han hade stått och väntat på tåget i Ystad så hade då hon Ebba stått ungefär bredvid han, och när tåget kom så hade hon rusat ut och lagt sig framför spåret. Trodde såklart det var bullshit så jag lyssnade inte så noga. Ska höra mer med han.

Det är bullshit.....olyckan skedde ca 800 m från perrongen (grovt uppskattat) så hon måste ha varit grymt snabb och haft röntgensyn för att greja en sån sak. Man ser inte olycksplatsen från perrongen.
Citera
2011-02-16, 19:25
Bannlyst
Det var inte mycket information här. Mera kan ni.
Citera
2011-02-16, 19:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marmoset
Bilen är en Hummer, de tål en hel del
Hummer eller inte, familjen hade änglavakt. De två vuxna fick lättare skador, de tre barnen klarade sig oskadda.
Citera
2011-02-16, 21:07
Medlem
Bombads avatar
http://ekuriren.se/nyheter/visynarta...pp-tidtabellen
Citera
2011-02-16, 21:39
Citat:
Ursprungligen postat av windamp
Hon gick samhällsprogrammet

Nej hon gick samhällsprogrammet med inriktning CSI först, sen bytte hon till Barn & Fritid. Hon hade samma rektorsområde som jag har, jag såg henne varje dag ungefär. Hon hade sina lektioner ungefär 50 meter från där jag har mina..
Citera
2011-02-16, 21:42
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hedonisten
Jag var på perrongen när jag såg att lyset i en av tunnlarna slocknade och tänkte "koppartjuvar i farten"... efter en stund så kommer ett tåg och jag hör att det bromsar hårt i tunneln... efter en stund är det full fart med räddningstjänst och polis.
Varför blev det helstopp? Det finns ju fyra spår på stationen? Tre kunde väl trafkeras, även om stationen utrymdes och tågen bara körde förbi.
Citera
2011-02-17, 07:33
Medlem
Disponentens avatar
Person påkörd av tåg vid Stockholm Södra station som sagt...

"...Dock anser Jesper Petterson att det är viktigt att påpeka att de senaste dagarnas händelser har varit extraordinära.

– I dag har vi haft en olycka med ett fjärrtåg som körde på en människa vid Södra station som ledde till jättestora bekymmer, men det går inte att lyfta dagens händelser till generell trängsel, menar han..."

http://www.svd.se/stockholm/nyheter/...er_5946279.svd
Citera
2011-02-17, 11:19
Medlem
Imastrangerheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Varför blev det helstopp? Det finns ju fyra spår på stationen? Tre kunde väl trafkeras, även om stationen utrymdes och tågen bara körde förbi.

Det är räddningstjänsten som bestämmer, man måste kunna arbeta utan att bli störda av tågtrafik.Sedan kopplas även strömmen av vid olyckor (har även det med räddningstjänstens säkerhet att göra) så det är omöjligt att fortsätta köra tågen av flera anledningar.
Citera
2011-02-17, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imastrangerhere
Det är räddningstjänsten som bestämmer, man måste kunna arbeta utan att bli störda av tågtrafik.Sedan kopplas även strömmen av vid olyckor (har även det med räddningstjänstens säkerhet att göra) så det är omöjligt att fortsätta köra tågen av flera anledningar.

Visst är det räddningstjänsten som bestämmer samt Olyckplatsansvarige som avgör när tågtrafiken kan släppas på. Att det blir totalstopp på alla spår handlar främst om räddningstjänstens säkerhet på spåren och deras önskan att kunna arbete ostört. Sen tror jag det är väldigt så som skulle uppskatta att sakta åka förbi en plats där en människa ligger utspridd över ett stort område (bra start på dagen). Det kan också vara så att räddningstjänsten behöver plocka delar på samtliga spår...
Citera
2011-02-20, 15:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Hummer eller inte, familjen hade änglavakt. De två vuxna fick lättare skador, de tre barnen klarade sig oskadda.
Expressen: De kraschade med bilen på tågspåret
Citat:
Tåget kom i full fart
Då kom tåget.
Det åkte i full fart – rakt emot bilen.
– Jag såg frugan sitta livlös i framsätet och hörde barnen gråta. Det var helt fruktansvärt. Då tänkte jag att nu dör de framför mina ögon, säger Johan.
Citera
2011-02-20, 22:27
Medlem
mikaelss avatar
Jag vill ju inte kalla folk för lögnare men nog låter det lite skumt:
Citat:
Johan var ute och åkte med sin familj i deras svarta Hummer, en amerikansk jättebil på fyra ton, som han köpt för att familjen ska färdas säkert.
[...]
Det var halt ute och Johan höll 40 kilometer i timmen på vägen där hastighetsbegränsningen är 50.
När han åkte över järnvägsbron på Gamla Nynäsvägen söder om Stockholm släppte plötsligt alla fyra hjulen.
Bilen gled mot vägräcket som hade en upplogad snövall framför sig.
– Sedan känner jag ett sug i magen, och att vi faller handlöst, säger Johan och fortsätter:
– Snövallen hade blivit till en ramp, säger Johan
OK, 40 km/h glidandes in i en snödriva med en fyratonsbil gör att den tar ett jätteskutt ned på spåret..?
Citera
2011-03-03, 16:12
Medlem
Citat:
Enligt Wighsnews kl 5.58 har det inträffat en olycka på järnvägen vid Strångsjö utanför Katrineholm. Inga detaljer.

Jag har detaljer....
Denna underbara lilla tjej har jag hållt i min famn.... har sett henne växa upp från hon va 9-10 tills nu... en sån oerhörd tragisk sak.... sån j-la waste... att hennes liv slutade nu vid 18....
Jag har känt till hur hon har haft det.... hemmavid... hon har en blogg.. nu när jag lusläst den så behöver man inte vara nån legitimerad psykolog för att fatta att denna tjejen skrek efter hjälp... ja grämer mig så oerhört för att jag vet att hade ja läste hennes inlägg den senaste tiden hade jag fattat att hon behöver någon som tar tag ordenligt i henne... typ liknande tvångsvård man gör för en narkoman... men hon behövde tvångsvård för sin själ.... usch... har inte kunnat skriva förrän nu... har läst f-back i 15 år utan att känt att man behöver bli medlem.. förrän nu... kunde inte med att hennes öde bara blev ett litet inlägg här "olycka vis Strångsjö......"
/T
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in