2010-09-12, 21:16
Medlem
En ung flicka död igen, tågolycka? Hudiksvall

http://www.wighsnews.se/nyheter.php?...&notisid=72499

Vad är det som händer....?
Citera
2010-09-12, 21:36
Medlem
Olyckan har skett strax efter en tunnel som kan användas för att gena till en annan stadsdel i stan. Om gena har vart tanken vet jag inte men finns inte så mycket annat att göra där uppe. De håller på att på med ett vägbygge strax efter tunneln vid en viadukt så det är lättare än vanligt att ta sig upp dit. Kom just då det hade hänt och de hittade tjejen en bra bit bort efter mycket letande, rätt snårig terräng just där.
Citera
2010-09-12, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grega
Olyckan har skett strax efter en tunnel som kan användas för att gena till en annan stadsdel i stan. Om gena har vart tanken vet jag inte men finns inte så mycket annat att göra där uppe. De håller på att på med ett vägbygge strax efter tunneln vid en viadukt så det är lättare än vanligt att ta sig upp dit. Kom just då det hade hänt och de hittade tjejen en bra bit bort efter mycket letande, rätt snårig terräng just där.

Stämmer informationen om att det var vid Borgarparken? Vart finns det en tunnel där?
Citera
2010-09-12, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wpyr
Stämmer informationen om att det var vid Borgarparken? Vart finns det en tunnel där?

Tunneln går igenom Galgberget, ligger några hundra meter norr om området Borgarparken. Var där tåget fick stopp på sig själv. Rälsen går på en höjd genom hela de området med rätt brant sidor. Har vart Marknad här i stan denna helg som är i dess direkta närhet. Mycke folk i rörelse i dessa områden varje höst vid denna tidpunkt. Under att det inte hänt förr och på kvällen.
Citera
2010-09-12, 22:00
Medlem
Citat:
Tunneln går igenom Galgberget, ligger några hundra meter norr om området Borgarparken. Var där tåget fick stopp på sig själv. Rälsen går på en höjd genom hela de området med rätt brant sidor. Har vart Marknad här i stan denna helg som är i dess direkta närhet. Mycke folk i rörelse i dessa områden varje höst vid denna tidpunkt. Under att det inte hänt förr och på kvällen.

Jag är uppväxt i närheten av hudiksvall så jag har koll!
Det var alltså närmare Sanna? Eller var det vid tunneln på humlegatan?
Citera
2010-09-12, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wpyr
Jag är uppväxt i närheten av hudiksvall så jag har koll!
Det var alltså närmare Sanna? Eller var det vid tunneln på humlegatan?

Efter tunneln vid Humlegatan, Bergtoftsvägen. Tåget fick sen stopp vid värmeverket några hundra meter söder om viadukten som är där efter tunneln. Där även flickan hittades.
Citera
2010-09-12, 22:09
Medlem
Citat:
Efter tunneln vid Humlegatan, Bergtoftsvägen. Tåget fick sen stopp vid värmeverket några hundra meter söder om viadukten som är där efter tunneln. Där även flickan hittades.

Då förstår jag! Hade fått för mig att tåget gick i norrgående riktning!
Tack så mycket för informationen!
Citera
2010-09-12, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Fick han huvudet överkört och rörde sig?

Jag satt i främre vagnen. De vara nån som sa att han hade snubblat ner på rälsen. Folk hoppade ner och drog upp honom, en fot var mycket riktigt borta och dom hade lindat om benpipan. När jag gick förbi honom var de mycket blod men vad jag kunde se var de mest benet som tagit stryk. Skon (med foten?) låg bredvid honom. Inte något överkört huvud alltså som nån verkade ha sett.

Mycket blod var de, han var ganska skitig också efter legat på spåret. Två personer satt vid honom tills ambulansen kom som var där efter cirka fem minuter. Han andades också sa nån. Sen kom det en tunnelbaneanställd och ropade ut att alla skulle lämna plattformen. Sen kom helikopter och polis. Personen såg lite "a-lagar"-klädd ut så vet inte om de var nåt fyllo. De skedde i alla fall precis när tåget stannade vid stationen.
Citera
2010-09-13, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrGreenbaum
Vad hände vid skärmarbrink idag vid 15:25 egentligen? Såg jävligt otrevligt ut och lite för mycket blod överallt...
Det var en kvinna som hoppat och enligt uppgifter klarat sig utan större skador.
Citera
2010-09-21, 15:43
Medlem
PhTDs avatar
Tågolycka i Lerum

Någon som vet vad som hänt? http://www.wighsnews.se/nyheter.php?...&notisid=73015
Citera
2010-09-21, 15:48
Medlem
buskebuskages avatar
En vän smsade och skrev att det var en väldans massa poliser och ambulanser där, ramlat framför tåget..
Citera
2010-09-21, 15:50
Medlem
Vill minnas att det inträffade en riktig jävla smäll där för ca 20 år sedan, flera dödsoffer. Hoppas att det inte är något liknande den här gången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in