2010-06-24, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kitschlemur
Personen som avled skall väl ha varit runt 80 år. Räddningstjänsten tror att han blivit bländad av solen.
Enligt ögonvittnen ska han försökt att lyfta på bommarna. När det inte gick satte han sig i bilen igen.

Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7364714.ab

(Det är rätt artikel, läs längst ner)

Alltså, att bli bländad är ingen ursäkt, då borde man inte heller ha körkort, nu var personen över 80 år och det visar med all tydlighet att alla inte bör köra bil. Och hur dum får man bli, gå ut och försöka lyfta på bommarna? Och sedan, när det inte fungerar, sätta sig i bilen igen?? Bommarna är av sådant material att de går lätt sönder om du kör på dem. Har bilen stannat på övergången, lägg i ettan, går inte det, stick därifrån snabbt! Tåget klarar sig alltid!

Fast ett tips som alltid fungerar, stanna när det börjar blinka rött.
Citera
2010-06-24, 20:18
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bayern
Och sedan, när det inte fungerar, sätta sig i bilen igen?? Bommarna är av sådant material att de går lätt sönder om du kör på dem.
Ok såg inte att det var bommar.
Bättre några förstörda bommar än förstört tåg, bil, liv samt strulet för alla resenärer.

Vilket är förbjudet? Att köra mot fällda bommar?
Det var kanske därför gubben inte ville köra igenom dem?

Men om det var rött borde ju han ha kört på bommarna på hans sida?
Citera
2010-06-24, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjved
Ok såg inte att det var bommar.
Bättre några förstörda bommar än förstört tåg, bil, liv samt strulet för alla resenärer.

Vilket är förbjudet? Att köra mot fällda bommar?
Det var kanske därför gubben inte ville köra igenom dem?

Men om det var rött borde ju han ha kört på bommarna på hans sida?

Ja, det är förbjudet att köra mot rött. Sen var det med all sannolikt rött redan när han körde in i korsningen. Det börjar inte blinka och låta och bommar fälls, först kommer ljud och ljus signaler i ett gäng sekunder, sen börjar bommarna gå ner...
Senast redigerad av bayern 2010-06-24 kl. 20:31.
Citera
2010-06-24, 20:45
Medlem
kitschlemurs avatar
Ja gubben stod ju mellan bommarna, som är tillverkade av trä så att man enkelt ska kunna braka igenom ifall man står på helt fel ställe vid helt fel tidpunkt. Första frågan man kan ställa sig är varför han inte åkte igenom bommarna direkt. Den andra varför han helt enkelt inte satte sig i säkerhet, med eller utan bil.

Undrar hur han resonerade egentligen.

"Hmm... Så jag står mellan bommarna och lokomotivet är på igång, jag blir nog slamsor likt Nilssons griseknoa om jag står kvar här... Hmm, jag provar att lyfta upp pinnen likt hur vi reste Majstången i unga dar, lite krut är det kvar i gubben!"

Ne skämt åsido, kan bara tänka mig paniken han upplevde den sista stunden i sitt liv.
Fyfan

Edit: Kanske stannade han för röd signal och bommen som gick ner. Bara det att han åkte förbi den första?

"WTF! fail!"
Senast redigerad av kitschlemur 2010-06-24 kl. 20:49.
Citera
2010-06-24, 20:54
Medlem
VonRofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kitschlemur
Ja gubben stod ju mellan bommarna, som är tillverkade av trä så att man enkelt ska kunna braka igenom ifall man står på helt fel ställe vid helt fel tidpunkt. Första frågan man kan ställa sig är varför han inte åkte igenom bommarna direkt.

Han kanske inte ville repa bilen men vad vet jag..
Citera
2010-06-24, 22:26
Medlem
Mrtn31s avatar
En 93 vid namn Jennifer Lindström tog i måndags livet av sig i gammla uppsala genom att hoppa framför tåget. Jag stod vid bommarna när detta inträffade och blev stående ett tag. Efter några minuter så rullade jag förbi cykeln ovetandes om vad som hade hänt. Hörde senare om olyckan på radion och kopplade. Tragiskt som fan är det.
Citera
2010-06-25, 01:12
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Bommarna är av sådant material att de går lätt sönder om du kör på dem. Har bilen stannat på övergången, lägg i ettan, går inte det, stick därifrån snabbt! Tåget klarar sig alltid!
Inte bara materialet som sådant, utan hela bommen är konstruerad för att lätt gå sönder när man kör på dem.

Var det inte en lastbil för några år sedan som gjorde likadant och inte körde genom bommarna utan stod kvar inne bland bommarna?
Citera
2010-06-25, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cynthia
Inte bara materialet som sådant, utan hela bommen är konstruerad för att lätt gå sönder när man kör på dem.

Var det inte en lastbil för några år sedan som gjorde likadant och inte körde genom bommarna utan stod kvar inne bland bommarna?

Jo, exakt samma scenario när man läser artikeln. Då gick det betydligt värre

http://sv.wikipedia.org/wiki/J%C3%A4...yckan_i_Nosaby
Citera
2010-06-25, 04:01
Medlem
WTFSTHLMs avatar
Dumme fan, typiskt skauningar. Ge tillbaka skiten till danmark fifan
Citera
2010-06-25, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrtn31
En 93 vid namn Jennifer Lindström tog i måndags livet av sig i gammla uppsala genom att hoppa framför tåget. Jag stod vid bommarna när detta inträffade och blev stående ett tag. Efter några minuter så rullade jag förbi cykeln ovetandes om vad som hade hänt. Hörde senare om olyckan på radion och kopplade. Tragiskt som fan är det.

Ja, då är du en stark kandidat för att bli nästa darwin award eftersom du inte respekterar röda signaler. Det är fler än en person som förolyckats på det där stället genom att göra precis som du gjorde.
Citera
2010-06-25, 11:30
Medlem
Citat:
Ja, då är du en stark kandidat för att bli nästa darwin award eftersom du inte respekterar röda signaler. Det är fler än en person som förolyckats på det där stället genom att göra precis som du gjorde.

Tror det är större risk att dö tidigt om man är så dum att man står och väntar vid en "röd signal" i nån timme...
Citera
2010-06-25, 14:03
Medlem
Mrtn31s avatar
Citat:
Pratade med några som stod där innan jag kom kom som sa att bommarna hade varigt nere ett tag och att flera hade gått förbi. Fråga inte mig vad de som stod där gjorde där. Jag såg t.om tåget c.a 100m bort, så om det skulle varigt flera tåg som passerat så hade det blivit världens krock.
*edit* Jag skulle aldrig gått förbi bommarna under normala förhållanden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in