2010-08-13, 13:17
Medlem
sluggerbanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av logical
jag tror jag vet vem killen var, tänker dock inte säga något förrens jag vet säkert.

Ring och fråga
Citera
2010-08-13, 13:41
Medlem
Travis Pastranas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jingler
Vem är tjejen? Vem var killen som dog? Vem är du? Troll

idiot, sluta kalla alla i varenda jävla tråd för troll
det är mongon som du som förstör det här forumet!
Citera
2010-08-13, 13:59
Medlem
Jag som bor i Jönköping. Ska se om jag kan hitta lite info om dom drabbade.
Citera
2010-08-13, 14:07
Medlem
Har flera kompisar som var i närheten när det hände, men ingen av dom verkar veta vem det var.
Citera
2010-08-13, 14:08
Medlem
-toxic-s avatar
Åkte förbi igår, var en massa folk. Vågade dock inte gå fram, för hade inte vart en trevlig syn om man skulle se något
Citera
2010-08-13, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maskinoppvask
Ja, fast i det här fallet skall ju lokföraren ha hängt sig på tutan. Det skall mycket till för att man inte skall uppmärksamma ett 130db(?) högt "TUUUUUUUUUUUUT" bakom sig när man står på tågrälsen och inte fatta varifrån det kommer.

Precis, och det skulle även varit folk borta på piren som försökte få deras uppmärksamhet när tåget kom.
Citera
2010-08-13, 15:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Von-Essen
Precis, och det skulle även varit folk borta på piren som försökte få deras uppmärksamhet när tåget kom.

Sorligt finns det inga staket eller liknande vid perongen?
Citera
2010-08-13, 15:15
Medlem
Pallevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slumparten
Sorligt finns det inga staket eller liknande vid perongen?
Nej det gör det inte. Eller ett litet staket finns, men det är väldigt lågt. Vanlig trädgårdshöjd på liksom. Dessutom sträcker sig rälsen längs hela stan så det finns hur många ställen som helst att gå ner på, men det ska som sagt inte behövas. Går man bara ner direkt från perrongen är det inga konstigheter.
Citera
2010-08-13, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallevante
Nej det gör det inte. Eller ett litet staket finns, men det är väldigt lågt. Vanlig trädgårdshöjd på liksom. Dessutom sträcker sig rälsen längs hela stan så det finns hur många ställen som helst att gå ner på, men det ska som sagt inte behövas. Går man bara ner direkt från perrongen är det inga konstigheter.

okej. alla tåg borde gå genom tunnlar (men förstår att det inte går att genomföra).
Citera
2010-08-13, 15:45
Medlem
-toxic-s avatar
Jag förstår inte hur man lyckas bli påkörd igentligen. (om man inte vill ta livet av sig då)

Man ser ju tåget på långa vägar, och då tittar man ju noga hur snabbt det går, går det för snabbt väntar man ju bara tills det åkt förbi..
Citera
2010-08-13, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallevante

Tycker det är jävligt dålig säkerhet borta vid stationen faktiskt, och även sträckan mellan piren och tändsticksområdet. Kommunen borde sätta någon mer säkert, inte första gången det är folk som springer på spåren.
Citera
2010-08-13, 16:04
Medlem
Maskinoppvasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von-Essen
Tycker det är jävligt dålig säkerhet borta vid stationen faktiskt, och även sträckan mellan piren och tändsticksområdet. Kommunen borde sätta någon mer säkert, inte första gången det är folk som springer på spåren.
Med den mentaliteten borde vi även ha stora staket mot alla vägar där man riskerar att bli överkörd samt räcke på piren eftersom man annars på fyllan kan ramla i och drunkna. Ett ämne för en annan diskussionstråd, men i det här fallet känns det visserligen lite tragiskt, men nånstans får man dra en gräns för säkerhet och jag tycker iaf att säkerheten är tillräckligt god där som den är och om man super huvudet av sig och dillar ut på spåret så har det naturliga urvalet gjort sin sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in