• 2
  • 3
2009-07-23, 01:56
Medlem
wsbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulthotel
Jag förstår precis vad du menar! Jag håller med men samtidigt kommer det alltid finnas idioter, vi ser ju bara på 13åringarna idag som röker och redan fastnat i förmodligen livslånga nikotinmissbruk. Sådant hade det blivit mer av men jag tycker fortfarande det ska vara upp till en själv att reglera fara, inte staten.

MEN jag tycker inte detta väger tyngre än de andra argumenten jag radade upp tidigare för en legalisering. Oavsett vilka argument det än må finnas mot legaliseringen så kan vi inte fortsätta fylla de kriminellas fickor med tusenlappar. Det finns ingen anledning till att vi inte skall sköta det istället för dem. Jag har inga siffror framför mig nu men jag undrar hur många här känner till vilka fantasisummor det handlar om? Varför inte bara ta dem och kontrollera skiten?!

Respekterar din åsikt, men personligen ser jag hellre en avkriminalisering, åtminstone som ett första steg. Det viktigaste för mig är rätten att inte behöva straffas för att man väljer att berusa sig på annan väg än de lagliga alternativen. Jag tror inte diskussionen oss sinsemellan kan komma mycket längre...
Citera
2009-07-23, 01:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wsb
Respekterar din åsikt, men personligen ser jag hellre en avkriminalisering, åtminstone som ett första steg. Det viktigaste för mig är rätten att inte behöva straffas för att man väljer att berusa sig på annan väg än de lagliga alternativen. Jag tror inte diskussionen oss sinsemellan kan komma mycket längre...

*skakar hand*
Citera
2009-07-23, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonko86
Hur fan kan hon sitta och hävda att knark är samma sak som anorexi?

Det gör hon inte, hon jämför "drogar"hjärnans oförmnåga att bara sluta ta droger med anorexihjärnans oförmåga att bara börja äta.

Big difference.

"Vem fan väljer att ha anorexi?"

Ingen, men beslutet att inte äta måste förnyas varje dag, precis som beslutet att knarka. Det är således ingen automatisk process varpå jämförelsen faktiskt går att göra ur rent "sjukdomaspespektiv" för de som tror på begreppet "psykisk sjukdom" vilket jag inte gör dock eftersom det mestadels handlar om en definitionsfråga av personansvar.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in