2009-07-22, 10:33
Medlem
Hej alla morgonpigga FBare!

Nu har jag ett fett problem hr..
Jag har haft igng min dator under en lngre period nu pga av att jag seedar 24/7 och har varit bortrest ett par dagar. Nu fr 5 minuter blev jag tvungen att starta om den eftersom jag behvde flytta den. Nr jag sen startade upp den igen kom det upp att jag har invalid cd-key och kan allts inte logga in i windows. Jag har tnkt formatera om och kra en nyversion p den snart s egentligen r det inget problem. Problemet r att dr r filer jag behver komma t, hur kan jag lttast komma t dessa? -Gr det tex. boota live cdn med Ubuntu eller liknande och komma t det hela? Har inte tid just nu och prova eftersom jag mste plugga (dr en del av arbetet finns p disken )

Har skt i forumet men har bara hittat ngot om att man behver en crack, att cracka windows r inget jag r speciellt kunnig p d jag fr det mesta hllt mig till kta licenser tidigare

Tackar fr all hjlp och frslag p hur jag kan rdda filerna eller komma in i datorn igen!

Mvh / A.P
Citera
2009-07-22, 10:38
Medlem
cannaBes avatar
Tryck F8 upprepade gnger direkt du satt p datorn. Vlj "Safe mode" eller "Felskert lge" och vips du kommer in i Windows. Nu kan du spara alla arbeten p en extern hrddisk eller ett usb-minne.

Eftersom du nd hade tnkt formatera den s struntar jag i att lgga tid p att frklara hur du fixar WGA-crack
Citera
2009-07-22, 10:43
Medlem
okej, det tackar jag s jtte mycket fr!

Det dr WGA-cracket, r det ngot som tar lng tid och involverar mycket krngel fr ngon som inte gjort det innan eller den som frklarar det? Jag har egentligen inte tid att formatera idag, utan hade tnkt ta det i helgen och kan spara en del tid eller bli effektivare om jag kan anvnda datorn under tiden

/A.P
Citera
2009-07-22, 11:03
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Innan trden rinner ut fr en eventuell lsning pga WGA s finner TS den befintliga trden om WGA hr -> https://www.flashback.org/showthread.php?t=305272

Dr finner TS mer info och tips hur WGA fungerar.
Citera
2009-07-22, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Innan trden rinner ut fr en eventuell lsning pga WGA s finner TS den befintliga trden om WGA hr -> https://www.flashback.org/showthread.php?t=305272

Dr finner TS mer info och tips hur WGA fungerar.

Okej, det tackar jag fr! Hittade trden innan, men tnkte inte i dem banorna d s la den inte p minnet

Nu hnde ngot vldigt udda!(tycker jag)
Efter att ltit datorn st orrd typ 20min, under tiden jag letade efter lsningar, s har den nu helt pltsligt loggat in och funkar som normalt. r det normalt? Finns det ngon risk att den kommer stngas av helt pltsligt? (sitter och gr ett arbete och vill inte riskera bli av med ngot)

Tackar fr hjlpen!
/A.P
Citera
2009-07-22, 11:09
Medlem
CronoSs avatar
Ge faan i att installera valideringsgrejen frn Microsoft.
Citera
2009-07-22, 11:47
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonympseudonym
Okej, det tackar jag fr! Hittade trden innan, men tnkte inte i dem banorna d s la den inte p minnet

Nu hnde ngot vldigt udda!(tycker jag)
Efter att ltit datorn st orrd typ 20min, under tiden jag letade efter lsningar, s har den nu helt pltsligt loggat in och funkar som normalt. r det normalt? Finns det ngon risk att den kommer stngas av helt pltsligt? (sitter och gr ett arbete och vill inte riskera bli av med ngot)

Tackar fr hjlpen!
/A.P
Det kanske r s enkelt att du faktiskt har en kpt licens av XP men att den inte hade kunnat installera verifieringsprogrammet innan? Hade du haft en piratkopia s borde inte problemet ha lst sig sjlv.
Citera
2009-07-22, 11:48
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CronoS
Snt som hnder nr man har p Windows Update instllt p att ladda hem och installera uppdateringar automatiskt
Citera
2009-07-22, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CronoS

Har gjort, har inaktiverat och sprrat winupdate tjnsten d den kr igng under mest olmpliga stunder, ex. vid rendering i blender

Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Det kanske r s enkelt att du faktiskt har en kpt licens av XP men att den inte hade kunnat installera verifieringsprogrammet innan? Hade du haft en piratkopia s borde inte problemet ha lst sig sjlv.

N, har dremot kta licens av vista business p denna frn brjan, men det borde inte spela ngon roll d jag krde en ominstallation med ny hdd fr en mnad sen Det r drfr det hela verkar s skumt just nu, bara den nu inte helt pltsligt fr fr sig att stnga av eller liknande
Citera
2009-07-23, 01:18
Medlem
Mod kan f lsa denna trd nu, mitt problem r sjlvlst p ngot skumt stt vilket inte spelar ngon strre roll fr min del s lnge det funkar tills helgen

Tack fr alla svar!
/A.P
Citera
2010-01-22, 16:51
Medlem
Xyrioss avatar
om du skulle f problem igen g in i safe mode/felskert lge, ha i skivan med windows samt wga-cracken p och s lgger du ver det. s lste jag mitt problem.
Citera
2010-01-22, 18:07
Medlem
hasenfrasens avatar
Du behver inget "crack". Det r enkelt att programmera DMI i ditt BIOS s blir din dator permanent aktiverad via SLP. Info hur man gr @ http://forums.mydigitallife.info/forums/5-Windows-XP
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in