2009-07-22, 10:33
Medlem
Hej alla morgonpigga FBare!

Nu har jag ett fett problem här..
Jag har haft igång min dator under en längre period nu pga av att jag seedar 24/7 och har varit bortrest ett par dagar. Nu för 5 minuter blev jag tvungen att starta om den eftersom jag behövde flytta den. När jag sen startade upp den igen kom det upp att jag har invalid cd-key och kan alltså inte logga in i windows. Jag har tänkt formatera om och köra en nyversion på den snart så egentligen är det inget problem. Problemet är att där är filer jag behöver komma åt, hur kan jag lättast komma åt dessa? -Går det tex. boota live cdn med Ubuntu eller liknande och komma åt det hela? Har inte tid just nu och prova eftersom jag måste plugga (där en del av arbetet finns på disken )

Har sökt i forumet men har bara hittat något om att man behöver en crack, att cracka windows är inget jag är speciellt kunnig på då jag för det mesta hållt mig till äkta licenser tidigare

Tackar för all hjälp och förslag på hur jag kan rädda filerna eller komma in i datorn igen!

Mvh / A.P
Citera
2009-07-22, 10:38
Medlem
cannaBes avatar
Tryck F8 upprepade gånger direkt du satt på datorn. Välj "Safe mode" eller "Felsäkert läge" och vips du kommer in i Windows. Nu kan du spara alla arbeten på en extern hårddisk eller ett usb-minne.

Eftersom du ändå hade tänkt formatera den så struntar jag i att lägga tid på att förklara hur du fixar WGA-crack
Citera
2009-07-22, 10:43
Medlem
okej, det tackar jag så jätte mycket för!

Det där WGA-cracket, är det något som tar lång tid och involverar mycket krångel för någon som inte gjort det innan eller den som förklarar det? Jag har egentligen inte tid att formatera idag, utan hade tänkt ta det i helgen och kan spara en del tid eller bli effektivare om jag kan använda datorn under tiden

/A.P
Citera
2009-07-22, 11:03
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Innan tråden rinner ut för en eventuell låsning pga WGA så finner TS den befintliga tråden om WGA här -> https://www.flashback.org/showthread.php?t=305272

Där finner TS mer info och tips hur WGA fungerar.
Citera
2009-07-22, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Innan tråden rinner ut för en eventuell låsning pga WGA så finner TS den befintliga tråden om WGA här -> https://www.flashback.org/showthread.php?t=305272

Där finner TS mer info och tips hur WGA fungerar.

Okej, det tackar jag för! Hittade tråden innan, men tänkte inte i dem banorna då så la den inte på minnet

Nu hände något väldigt udda!(tycker jag)
Efter att låtit datorn stå orörd typ 20min, under tiden jag letade efter lösningar, så har den nu helt plötsligt loggat in och funkar som normalt. Är det normalt? Finns det någon risk att den kommer stängas av helt plötsligt? (sitter och gör ett arbete och vill inte riskera bli av med något)

Tackar för hjälpen!
/A.P
Citera
2009-07-22, 11:09
Medlem
CronoSs avatar
Ge faan i att installera valideringsgrejen från Microsoft.
Citera
2009-07-22, 11:47
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonympseudonym
Okej, det tackar jag för! Hittade tråden innan, men tänkte inte i dem banorna då så la den inte på minnet

Nu hände något väldigt udda!(tycker jag)
Efter att låtit datorn stå orörd typ 20min, under tiden jag letade efter lösningar, så har den nu helt plötsligt loggat in och funkar som normalt. Är det normalt? Finns det någon risk att den kommer stängas av helt plötsligt? (sitter och gör ett arbete och vill inte riskera bli av med något)

Tackar för hjälpen!
/A.P
Det kanske är så enkelt att du faktiskt har en köpt licens av XP men att den inte hade kunnat installera verifieringsprogrammet innan? Hade du haft en piratkopia så borde inte problemet ha löst sig själv.
Citera
2009-07-22, 11:48
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CronoS
Sånt som händer när man har på Windows Update inställt på att ladda hem och installera uppdateringar automatiskt
Citera
2009-07-22, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CronoS

Har gjort, har inaktiverat och spärrat winupdate tjänsten då den kör igång under mest olämpliga stunder, ex. vid rendering i blender

Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Det kanske är så enkelt att du faktiskt har en köpt licens av XP men att den inte hade kunnat installera verifieringsprogrammet innan? Hade du haft en piratkopia så borde inte problemet ha löst sig själv.

Nä, har däremot äkta licens av vista business på denna från början, men det borde inte spela någon roll då jag körde en ominstallation med ny hdd för en månad sen Det är därför det hela verkar så skumt just nu, bara den nu inte helt plötsligt får för sig att stänga av eller liknande
Citera
2009-07-23, 01:18
Medlem
Mod kan få låsa denna tråd nu, mitt problem är självlöst på något skumt sätt vilket inte spelar någon större roll för min del så länge det funkar tills helgen

Tack för alla svar!
/A.P
Citera
2010-01-22, 16:51
Medlem
Xyrioss avatar
om du skulle få problem igen gå in i safe mode/felsäkert läge, ha i skivan med windows samt wga-cracken på och så lägger du över det. så löste jag mitt problem.
Citera
2010-01-22, 18:07
Medlem
hasenfrasens avatar
Du behöver inget "crack". Det är enkelt att programmera DMI i ditt BIOS så blir din dator permanent aktiverad via SLP. Info hur man gör @ http://forums.mydigitallife.info/forums/5-Windows-XP
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in