2009-07-21, 19:36
Har inte använt min MB på ett par dagar utan suttit på en stationär som funnits i mitt tillfälliga sommarhem och nu när jag skulle starta den så var batteriet tvär dött. Kopplade in laddaren och fick meddelandet i menyraden "Laddar inte", detta har jag fått ett par gånger men den brukar försvinna efter 60s och börja ladda på riktigt.
Det som kännetecknar att den går från "icke laddning" till "laddning" är att lampan på laddaren går från grönt -> gul/orange men nu vägrar den slå om och indikatorn på batteriet blinkar inte som den brukar vid laddning.

Mina McGyver-tendenser tog över och jag tjuvade sambons MB och tog ut hennes batteri och satte in i min MB och det enda som händer vid uppstart är att -symbolen visas och sedan börjar "tänkar-snurrar-symbolen" snurra runt runt runt men stannar aldrig och där står jag och stampar.

Min teori är så här: När jag skulle använda den och kopplade in laddaren så startade jag upp den och råkade rycka ur kabeln så datorn dog och jag upprepade hela proceduren bara för att katt jäveln skulle välta ner laddaren i golvet så den dog igen. Skulle detta kunna dödat mitt batteri? samt skadat min startdisk?

Har ni något tips på lösning? Jag har inte någon mina installations skivor med mig utan de ligger 30mil härifrån och jag skulle uppskatta tips som inte involverar dessa.
Citera
2009-07-22, 00:59
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onaka
Har ni något tips på lösning? Jag har inte någon mina installations skivor med mig utan de ligger 30mil härifrån och jag skulle uppskatta tips som inte involverar dessa.

Plocka ut batteriet och dra ur strömmen. Håll sedan inne power knappen i 10 sekunder. Vänta en stund. Stoppa sedan i strömmen (utan batteri) och håll inne power knappen i 10 sekunder. Tryck på statusknappet på batteriet i 10 sekunder. Stoppa sedan i batteriet och ladda upp det.

Då har du gjort allt du kan utan att vara inne och löda kondingar och grejer. Nollställt allt, elektroniken såväl på batteriet som på datorn.
Citera
2009-07-22, 01:45
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Plocka ut batteriet och dra ur strömmen. Håll sedan inne power knappen i 10 sekunder. Vänta en stund. Stoppa sedan i strömmen (utan batteri) och håll inne power knappen i 10 sekunder. Tryck på statusknappet på batteriet i 10 sekunder. Stoppa sedan i batteriet och ladda upp det.

Då har du gjort allt du kan utan att vara inne och löda kondingar och grejer. Nollställt allt, elektroniken såväl på batteriet som på datorn.

Något du hittat på själv eller? Räcker gått och väl med att ta ut batteriet+kablage, håll in powerknappen i 5 sekunder, koppla tillbaka allt.

TS, följ: http://support.apple.com/kb/TS1417

Citat:
Ursprungligen postat av Fronkthereal
Köp en PC

Finns nog inget mer klockrent än:

"Han är väl snygg i luvan - svennen har brunnit!
Senast redigerad av smurfeh 2009-07-22 kl. 01:52.
Citera
2009-07-23, 21:33
Tack för tipsen, ska sätta mig lite senare och pröva mig fram. Annars få datorn bli en stationär HTPC istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in