2009-07-21, 18:56
Medlem
in-vino-veritass avatar
Blir helt galen på att så fort jag behöver använda e-legitimation, Nexus Personal, som jag laddade ned från Nordea så måste jag köra i IE.

Någon här som vet hur man får det att funka för Google Chrome eller Firefox? Jag kör helst Chrome men vad som än funkar som inte är IE. Om det inte funkar i någon av dessa, i vilka gör det det förutom Chrome? Jag har hellre en extra webbläsare installerad bara för de ärendena än använder IE.

edit: Nexus Personal v. 4.9.3 om det gör någon skillnad
Senast redigerad av in-vino-veritas 2009-07-21 kl. 19:55.
Citera
2009-07-21, 19:11
Medlem
ytterbodas avatar
Jag kör Nexus Personal v 4.10.2 med Firefox 3.5.1...

Upplever inget strul med det

edit: Har Handelsbanken dock och vill minnas att jag var tvungen att hämta hem rätt drivrutiner via bankens hemsida. Plug and play funkade inte m a o
Senast redigerad av ytterboda 2009-07-21 kl. 19:15.
Citera
2009-07-21, 20:41
Medlem
Metropers avatar
Kör den i Firefox och IE men den funkar inte i Chrome än.
Citera
2009-07-21, 20:49
Medlem
in-vino-veritass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metroper
Kör den i Firefox och IE men den funkar inte i Chrome än.
Har fått den att funka så pass att jag kan stämpla in lösenordet men sedan när den ska gå vidare till nästa sida får jag alltid samma felmeddelande.

Citat:
Network Error (ssl_failed)

A secure SSL session could not be established with the Web Site: "".
This is typically caused by a Web Site that is not configured to accept SSL connections, but could be because the Proxy does not trust the Web Site's certificate authority.

For assistance, contact your network support team.

Har ingen aning om vad SSL är för något, men det är samma fel oavsett vilket nätverk jag sitter på.
Citera
2009-09-24, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in-vino-veritas
Blir helt galen på att så fort jag behöver använda e-legitimation, Nexus Personal, som jag laddade ned från Nordea så måste jag köra i IE.

Någon här som vet hur man får det att funka för Google Chrome eller Firefox? Jag kör helst Chrome men vad som än funkar som inte är IE. Om det inte funkar i någon av dessa, i vilka gör det det förutom Chrome? Jag har hellre en extra webbläsare installerad bara för de ärendena än använder IE.

edit: Nexus Personal v. 4.9.3 om det gör någon skillnad

Jag hade också problem med Chrome och Nordeas e-legitimation.
Dels så såg Nordeas hemsida ut som ett .txt dokument när man hade loggat in. Och hoistspar.se som jag också använder gick det inte ens att logga in på. Det stod att det var ett certifikatfel.

Jag hade tidigare Chrome v. 2.0.172.43.
Men nu har jag skaffat senaste betaversionen av Chrome v. 4.0.211.7, så nu funkar det perfekt.
Citera
2009-09-24, 23:14
Medlem
in-vino-veritass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razaranje
Jag hade också problem med Chrome och Nordeas e-legitimation.
Dels så såg Nordeas hemsida ut som ett .txt dokument när man hade loggat in. Och hoistspar.se som jag också använder gick det inte ens att logga in på. Det stod att det var ett certifikatfel.

Jag hade tidigare Chrome v. 2.0.172.43.
Men nu har jag skaffat senaste betaversionen av Chrome v. 4.0.211.7, så nu funkar det perfekt.
Funkar perfekt både med legitimation och Nordeas bankärendensida? Fick också att allt såg ut som ett .txt efter inloggningen med dosan. Chrome är nice, google<3
Citera
2010-02-02, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in-vino-veritas
Funkar perfekt både med legitimation och Nordeas bankärendensida? Fick också att allt såg ut som ett .txt efter inloggningen med dosan. Chrome är nice, google<3
Fick du det att fungera? Nordeas eleg tillsammans med Chrome?
Citera
2010-02-03, 02:23
Medlem
spatrics avatar
I värsta fall:
Du kan använda tillägget IE-tab till firefox eller chrome så renderas websidorna med IE-motorn...

Ser ut ungefär såhär:
http://news.softpedia.com/images/new...s-Part-1-4.jpg

Så när du behöver använda e-legitimation öppnar du bara den webbsidan i en ie-tab =)

Men det "borde" fungera ändå, somsagt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in