2009-07-21, 18:56
Medlem
in-vino-veritass avatar
Blir helt galen p att s fort jag behver anvnda e-legitimation, Nexus Personal, som jag laddade ned frn Nordea s mste jag kra i IE.

Ngon hr som vet hur man fr det att funka fr Google Chrome eller Firefox? Jag kr helst Chrome men vad som n funkar som inte r IE. Om det inte funkar i ngon av dessa, i vilka gr det det frutom Chrome? Jag har hellre en extra webblsare installerad bara fr de rendena n anvnder IE.

edit: Nexus Personal v. 4.9.3 om det gr ngon skillnad
Senast redigerad av in-vino-veritas 2009-07-21 kl. 19:55.
Citera
2009-07-21, 19:11
Medlem
ytterbodas avatar
Jag kr Nexus Personal v 4.10.2 med Firefox 3.5.1...

Upplever inget strul med det

edit: Har Handelsbanken dock och vill minnas att jag var tvungen att hmta hem rtt drivrutiner via bankens hemsida. Plug and play funkade inte m a o
Senast redigerad av ytterboda 2009-07-21 kl. 19:15.
Citera
2009-07-21, 20:41
Medlem
Metropers avatar
Kr den i Firefox och IE men den funkar inte i Chrome n.
Citera
2009-07-21, 20:49
Medlem
in-vino-veritass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metroper
Kr den i Firefox och IE men den funkar inte i Chrome n.
Har ftt den att funka s pass att jag kan stmpla in lsenordet men sedan nr den ska g vidare till nsta sida fr jag alltid samma felmeddelande.

Citat:
Network Error (ssl_failed)

A secure SSL session could not be established with the Web Site: "".
This is typically caused by a Web Site that is not configured to accept SSL connections, but could be because the Proxy does not trust the Web Site's certificate authority.

For assistance, contact your network support team.

Har ingen aning om vad SSL r fr ngot, men det r samma fel oavsett vilket ntverk jag sitter p.
Citera
2009-09-24, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in-vino-veritas
Blir helt galen p att s fort jag behver anvnda e-legitimation, Nexus Personal, som jag laddade ned frn Nordea s mste jag kra i IE.

Ngon hr som vet hur man fr det att funka fr Google Chrome eller Firefox? Jag kr helst Chrome men vad som n funkar som inte r IE. Om det inte funkar i ngon av dessa, i vilka gr det det frutom Chrome? Jag har hellre en extra webblsare installerad bara fr de rendena n anvnder IE.

edit: Nexus Personal v. 4.9.3 om det gr ngon skillnad

Jag hade ocks problem med Chrome och Nordeas e-legitimation.
Dels s sg Nordeas hemsida ut som ett .txt dokument nr man hade loggat in. Och hoistspar.se som jag ocks anvnder gick det inte ens att logga in p. Det stod att det var ett certifikatfel.

Jag hade tidigare Chrome v. 2.0.172.43.
Men nu har jag skaffat senaste betaversionen av Chrome v. 4.0.211.7, s nu funkar det perfekt.
Citera
2009-09-24, 23:14
Medlem
in-vino-veritass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Razaranje
Jag hade ocks problem med Chrome och Nordeas e-legitimation.
Dels s sg Nordeas hemsida ut som ett .txt dokument nr man hade loggat in. Och hoistspar.se som jag ocks anvnder gick det inte ens att logga in p. Det stod att det var ett certifikatfel.

Jag hade tidigare Chrome v. 2.0.172.43.
Men nu har jag skaffat senaste betaversionen av Chrome v. 4.0.211.7, s nu funkar det perfekt.
Funkar perfekt bde med legitimation och Nordeas bankrendensida? Fick ocks att allt sg ut som ett .txt efter inloggningen med dosan. Chrome r nice, google<3
Citera
2010-02-02, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in-vino-veritas
Funkar perfekt bde med legitimation och Nordeas bankrendensida? Fick ocks att allt sg ut som ett .txt efter inloggningen med dosan. Chrome r nice, google<3
Fick du det att fungera? Nordeas eleg tillsammans med Chrome?
Citera
2010-02-03, 02:23
Medlem
spatrics avatar
I vrsta fall:
Du kan anvnda tillgget IE-tab till firefox eller chrome s renderas websidorna med IE-motorn...

Ser ut ungefr shr:
http://news.softpedia.com/images/new...s-Part-1-4.jpg

S nr du behver anvnda e-legitimation ppnar du bara den webbsidan i en ie-tab =)

Men det "borde" fungera nd, somsagt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in