Citat:
Ursprungligen postat av
Oilkink
Jag fick Terracortril för en hörselgångsinflammation förra veckan. Tuben skulle räcka 10 dagar, men tog slut redan efter halva tiden. Hur som helst verkar inflammationen vara borta. Örongången är inte längre röd och trumhinnan syns igen, sa doktorn. Problemet är att jag fortfarande har lock för örat! Läkaren påstår att det är vätska efter dropparna som ligger kvar, och att det försvinner av sig själv inom "ett par veckor". Ska det verkligen ta så lång tid? Jag tror att örondropparna har stelnat i örat och bildat något slags lock. Kan det verkligen lossna av sig själv? Jag har dessutom trånga hörselgångar och har tidigare varit tvungen att skölja öronen ett par gånger på grund av vaxproppar. Känns som att det är enda åtgärden den här gången också!
Någon som har erfarenhet av långvarigt lock efter användning av Terracortril örondroppar?
Har man infektion eller inflammation så kan extra mycket vax bildas och tillsammans med droppet kan det liksom klumpa ihop.. Hade det i ena örat för 3 veckor sen (hade exem i det örat och infektion i andra örongången vilket inte hade samma vaxbildning och därav inget klumpande), läkaren bara nickade när jag sa att jag inte hörde någonting på ena örat. Hur som helst försvann inte infektionen så för 2 veckor sen fick Terracortril med Polymyxin B använder det i båda.. Har nu samma vaxlocks-sensation i båda öronen. Börjar bli RIKTIGT jobbigt att inte höra när folk pratar i mun på varandra men jag är säker på att det kommer försvinna.. Annars är det nog bara att spola hos doktorn. Ingenting att oroa sig seriöst för.

Ska sluta använda det i örat som inte är infekterat nu, se om man börjar höra något snart igen.. Uppdaterar då, haha
F.ö tar örondroppar alltid slut tidigare då man i stort sätt alltid droppar mer än vad som behövs. Detta bidrar också till lock-känslan. Ett tips är att droppa lite på typ ett papper eller något så man känner hur lätt dropparna faktiskt kommer ut. Droppade säkert 4-5 droppar per gång i början, sväär